ماهان شبکه ایرانیان

بسته خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه

اظهارنظرها و اقدامات بعد از فروریختن ساختمان پلاسکو، دو روز پس از تمام شدن عملیات آواربرداری آن همچنان ادامه دارد...

بسته خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه

به گزارش ایسنا، با تمام شدن موج اول اخبار حادثه پلاسکو، موج دوم آن از روز گذشته با گمانه‌زنی‌هایی درباره زمان تشییع پیکر آتش نشان‌ها آغاز شد و امروز با خبر تشکیل کمیته حقیقت یاب در شورای شهر تهران ادامه پیدا کرد. همچنین حوزه‌های دیگر اجتماعی نیز  به روال عادی کاری خود بازگشته‌اند. آخرین وضعیت پیگیری تعرفه گذاری خدمات پرستاری از زبان قائم مقام سازمان نظام پرستاری، احراز هویت سه تن از جانباختگان پلاسکو، پاسخ به شبهات مالی توافقنامه پاریس و ... از جمله اخبار شش حوزه اجتماعی ایسنا در دهمین روز از بهمن ماه هستند. در ادامه برخی از مهمترین خبرها آمده‌ است که با کلیک روی تیتر، متن خبر در دسترس خواهد بود:

احراز هویت تنها 3 تن از جانباختگان پلاسکو

 مجتبی یزدانی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ گونه هزینه کفن و دفن از 4 شهروند جانباخته حادثه پلاسکو که پیکرشان یافت شده، دریافت نشده است، گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده خانواده های این افراد می توانند در صورت تمایل در هر قطعه ای از بهشت زهرا (س) متوفی خود را دفن کنند.  مرحوم حیدر پهلوانی روز 5 شنبه هفتم بهمن ماه بعد از احراز هویت در قطعه 305 ، ردیف 42دفن شد. همچنین مرحوم جواد حسینقلی زاده نیز جمعه 8 بهمن ماه در قطعه 216 ردیف 87دفن شده است که تمامی هزینه های این دو متوفی رایگان بوده است. وی در خصوص سومین شهروند فوت شده در حادثه ساختمان پلاسکو نیز گفت: پیکر مرحوم محمود محسنی هم روز پنجشنبه 7 بهمن ماه توسط خانواده اش به شهرستان ورامین انتقال داده شده است. یزدانی خاطر نشان کرد: این در حالیست که شهروند چهارم تا این لحظه احراز هویت نشده که به محض اهراز هویت مراحل کفن و دفن آن  در بهشت زهرا با احترام انجام خواهد شد. 

تشکیل کمیته «حقیقت یاب حادثه پلاسکو» با 15 امضا+عکس

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر از امضای 15عضو برای تشکیل کمیته حقیقت یاب حادثه پلاسکو خبر داد. وی گفت: با وجود اختلاف بین منابع اطلاعاتی و رواج شایعات مختلف، برای مشخص شدن زمینه‌سازیهای فاجعه و قصورها و تقصیرها به منظور آگاهی بخشی عمومی و ارائه تصویری جامع از آن، پیشنهاد می‌شود با توجه به اختیارات حاصله از بندهای ذیل ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، مصوب اول خرداد سال 75 و اصلاحات بعدی به ویژه بند 19 قانون مذکور، کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به این فاجعه تشکیل شود تا بتوانند ظرف مدت یک ماه با سرعت و دقت کافی، گزارش‌های لازم را ارائه دهند.

خدمات مشاوره و روانشناسی بدون تعارف نیاز جامعه امروز است​

استاندار تهران ضمن بیان آنکه باید به روز باشیم تا بتوانیم با نسل جدید ارتباط موثری برقرار کنیم، بر بومی‌سازی خدمات مشاوره و روانشناسی بر اساس فرهنگ و دین در کشور تاکید کرد و گفت: امروز با افتتاح این مرکز ظرفیت خدمات مشاوره در تهران دو برابر شده، زیرا متوجهیم که ارائه خدمات مشاوره بدون هیچ تعارفی نیاز امروز جامعه است.

پیشنهاد برای تعرفه‌های پرستاری در منزل/ لزوم استانداردسازی شاخص‌های پرستاری

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور اقدامات انجام شده در زمینه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و همچنین اصلاح تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل را توضیح داد.

سرطان‌زا بودن یکی از برندهای کرم شکلات فندقی تکذیب شد

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو با تاکید بر نظارت‌های کامل بر فراورده‌های غذایی تولید داخل و وارداتی، شایعاتی که در خصوص "احتمال بالای سرطان‌زا بودن" یکی از برندهای کرم شکلات فندقی منتشر شده است را تکذیب کرد.

کودکان دارای مادر معتاد 7برابر بیشتر معتاد می‌شوند

ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: متاسفانه زنان به ویژه زنان تنها بیش از دیگران در معرض ناامنی روانی قرار دارند این در حالیست که در شهرهای بزرگ همچون تهران و کرج و پس از آن سایر کلانشهرها نیز افراد بیش از شهرهای کوچک در معرض ناامنی‌های روانی هستند. همچنین کودکانی که مادران معتاد دارند هفت برابر بیشتر معتاد می‌شوند و این نشان دهنده فراگیری از مادر است، این حالیست که اکنون جوامع پیچیده‌تر و نیاز به مشاوره بیشتر شده است.

 مشاوره باید جزو مشاغل سخت محسوب شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه معتقدم خدمات مشاوره بباید جزو مشاغل سخت محسوب شود زیرا مشاوران و روانشناسان بار مسائل و مشکلات افراد را به لحاظ روانی همراه خود دارند، گفت: بیش از 70 درصد متخصصان این مرکز را زنان تشکیل می‌دهند.

تلاش برای آموزش حقوق دختران در پایه‌های پنجم و ششم

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معبر حقوق شهروندی، وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در سال تحصیلی جاری قصد داریم آموزش حقوق دختران را به پایه‌های پنجم و ششم برسانیم.

علت گرد و غبار اخیر اهواز چیست؟

مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در منطقه خوزستان دو منشأ داخلی و خارجی گرد و غبار وجود دارد، گفت: کمبود بارش و رها شدن زمین‌ها توسط مردم عراق بخاطر مسائل امنیتی و درگیری‌های موجود در این کشور، در کنار مسائل خشکسالی حاکم بر منطقه باعث شده در شرایطی که سرعت باد  افزایش می‌یابد، گرد و غبار تولید شود.

جزییاتی از شناسنامه‌دار کردن صنایع

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری بیان کرد: هدف شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی این است که اطلاعات واحدهای صنعتی را داشته باشیم و بتوانیم بحث‌های زیست محیطی را راحت‌تر و منظم تر پیگیری کنیم.

هوش عاطفی زنان راهگشای منازعات سازمانی است

معاون رییس جمهور گفت: هنوز در دنیا آسیب‌ها رنگی زنانه دارند؛ این در حالیست که هوش عاطفی زنان در دنیا نجات بخش بوده و دوستی و صلح را به ارمغان آورده است.

جزئیات حریق شبانه در پالایشگاه تهران

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در ساعت 19 ‌دقیقه بامداد امروز (یکشنبه) وقوع حادثه در یکی از مخازن نفتی پالایشگاه تهران به اتش نشانی تهران اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی 9 ایستگاه آتش نشانی را به همراه بیش از 45 دستگاه خودرو شامل خودروی عملیاتی، تانکر آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، خودروی فوماتیک، لودر و جرثقیل را به محل حادثه اعزام کرد.

اعلام زمان آغاز طرح نوروزی پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش 6 درصدی جان باختگان حوادث ترافیکی در طرح زمستانه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: طرح زمستانه از 17 آذرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و خوشبختانه باید بگویم که از ابتدای آغاز این طرح تا ابتدای بهمن ماه، جانباختگان حوادث ترافیکی نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش داشته است.

اخبار زیر، تا لحظه انتشار این خبر، جزو پنج خبر پر بازدید امروز اجتماعی ایسنا هستند که با کلیک روی هرکدام، می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

 آتش در مخزن سوخت براثر صاعقه

جزئیات حریق شبانه در پالایشگاه تهران

سقوط بهمن در محور کرج ـ چالوس

آغاز ارزیابی 950 بیمارستان کشور/نحوه صدور کارنامه برای بیمارستان‌ها

حقایقی در مورد فوائد اهدای خون

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان