کمپانی خودروسازی انگلیسی واکسهال که بیشتر به عرضه محصولات اوپل در بازار انگلستان میپردازد، دو سال پیش قویترین محصول خود را تحت عنوان VXR8 GTS رونمایی کرد که زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 6.3 لیتری هشت سیلندر قدرتمند با حداکثر قدرت 576 اسب بخاری سود میبرد، اما حالا بار دیگر این خودروساز انگلستانی به سراغ پروژه قدرتمند خود رفته است تا با ایجاد یکسری اصلاحات بر روی ظاهر و همچنین استفاده از پیشرانه قویتر در زیر کاپوت، یک پروژه قویتر از قبل با نام VXR8 GTS-R آماده کند.
واکسهال VXR8 GTS
همانطور که گفته شد، بر روی مدل قبل واکسهال VXR8 GTS از یک پیشرانه 6.3 لیتری هشت سیلندر قدرتمند استفاده شده است که میتواند حداکثر قدرت 576
اسب بخار و گشتاور 740 نیوتن متری تولید کند تا در عمل شاهد ثبت شتاب 0 تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 4.2 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت (با محدود کننده الکترونیکی) باشیم که برای تحقق آن از جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است، اما حالا شرکت خودروسازی واکسهال برای تولید قدرتمندترین فرزند خود از سیستم محرک شورلت کوروت ZR1 فاکتور گرفته است تا با استفاده از یک پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر 6.2 لیتری آمریکایی، موفق استخراج حداکثر قدرت 635
اسب بخار برای تحقق هدف خود شود.
واکسهال VXR8 GTS
پس از پیشرانه، از لحاظ طراحی ظاهری هم در بخش جلوی خودرو از چراغهای تمام LED تاریک، مه شکنهای LED نواری شکل در میان ورودیهای خنک کاری اطراف سپر، تیغه بزرگ آیرودینامیکی بر روی سپر جلو، یک ورودی بزرگ هوا در مرکز سپر، یک اسپویلر بزرگ بر روی درب صندوق عقب، سیستم اگزوز اسپرت با خروجیهای ذوزنقهای شکل و همچنین از یک دیفیوزر کوچک در زیر سپر عقب استفاده شده است تا ظاهر این ماشین هم با خصوصیات باطنی آن هماهنگ شود. در نمای جانبی این محصول هم بیش از هرچیز دیگری، رینگهای 20 اینچی آلیاژی مشکی رنگ خودنمایی میکنند که به صورت 5 پره Y شکل ساخته شدهاند و سطح در تماس آن با جاده، با لاستیکهای کانتیننتال ContiSport پوشیده شده است.
در آخر باید به این مورد اشاره کنیم که این محصول واکسهال یعنی VXR8 GTS-R در پلتفرم خود با محصول "کلاب اسپرت" شرکت خودروسازی استرالیایی هالدن یعنی HSV مشترک است که پیش از این در
خودروبانک مورد بررسی قرار گرفته است.