به گزارش خبرگزاری مهر، میلاد علینقی مدیرعامل مجموعه اقتصادی داتیس از عزم جدی این مجموعه در زمینه توسعه حمل و نقل پاک در کشور و امکان جذب سرمایههای خارجی با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای نیروی کار جوان میگوید و امیدوار است مجموعه شرکت های داتیس بتوانند نقش پررنگی در توسعه فضای کسب و کار در حوزههای صنعتی، کشاورزی و هنری ایفا کنند.
داتیس خودرو؛ موسس اولین تعمیرگاه خودروهای هیبریدی ایران
علینقی در تشریح فعالیتهای چهار ساله مجموعه شرکتهای تحت مدیریت خود گفت: هلدینگ داتیس فعالیت خود را با شرکت داتیس خودرو آغاز کرد و از سال 92 تا به امروز توانست با توسعه بازار خودروهای وارداتی از یک سو و ایجاد تحول در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در ایران، گامی بزرگ در جهت حمایت از مصرف کنندگان خودروهای وارداتی بر دارد. داتیس خودرو به عنوان تنها مجموعه ارائه دهنده خدمات تخصصی تعمیرگاهی به خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست گام های بلندی در جهت گسترش فرهنگ استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور برداشته است.
مدیر عامل داتیس خودرو با تاکید بر اولین بودن مجموعه داتیس خودرو در ارائه خدمات پس از فروش استاندارد به خودروهای هیبریدی اضافه کرد: استقبال مردم از خودروهای هیبریدی و داشتن دغدغه حفاظت از محیط زیست در مجموعه داتیس باعث شد تا با وجود مشکلات بسیار و نبود نیروی متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری خودروهای هیبریدی، نسبت به راهاندازی اولین تعمیرگاه تخصصی خودروهای هیبریدی در کشور اقدام کنیم. تا جائیکه امروز این آمادگی را داریم تا با نیروی انسانی آموزش دیده ودر اختیار داشتن تجهیزات به روز دنیا نسبت به احداث تعمیرگاه های زنجیره ای هیبریدی در سراسر ایران کنیم.
به گفته مهندس علینقی، داتیس خودرو در شرایط فعلی آمادگی ارائه خدمات تعمیرگاهی مناسب به ناوگان تاکسیهای هیبریدی پایتخت را نیز دارد تا فارغ از منافع مالی بتواند از میزان آلایندههایی که روزانه وارد هوای پایتخت میشود، بکاهد.
بازار خودروهای وارداتی در کشور اگرچه در طول سالهای گذشته با چالشهای بسیاری روبرو بوده و تمایل مردم نیز به خرید این خودروها بیشتر شده است، اما برخی کج رویها در بازار خودروهای وارداتی باعث شده تا بخشی از مشتریان نسبت به خرید خودروهای وارداتی با تامل بیشتری برخورد کنند. از جمله این اتفاقات شاید شرکتهای لیزینگ بدون مجوزی باشند که بدون دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح اقدام به فروش اقساطی خودرو با سودهای سرسام آور کرده و مشتری را نقره داغ میکنند.
علینقی با تاکید بر اینکه اولویت در داتیس خودرو رضایت مشتری و ادامه دار بودن حضور او در خانواده داتیس است، تاکید کرد: آنچه ما را از دیگر شرکتهای فروشنده خودروهای وارداتی متمایز کرده، نوع خدماتی است که در طول سالهای متمادی به مشتری ارائه میدهیم. داتیس خودرو تا به امروز هیچگونه فعالیتی در حوزه فروش اقساطی خودرو نداشته و آنچه باعث شده تا به عنوان واحدی نمونه در حوزه خودرو بر سر زبانها بیفتد، خدمات پس از فروش متفاوتی است که به مشتریان خود ارائه میدهد.
همکاری صنعتی با 10 کشور اروپایی و آسیایی
میلاد علینقی از همکاری رو به رشد مجموعه اقتصادی داتیس با شرکتهای بزرگ اروپایی و آسیایی خبر می دهد و توسعه فعالیتهای داتیس در حوزه های کشاورزی، صنعتی، تجهیزات پزشکی و هنری را در قالب سند چشم انداز 10 ساله شرکت میداند.
بنا بر اعلام وی، همکاری 9 شرکت زیر مجموعه هلدینگ داتیس با کشورهای ژاپن، ویتنام، تایوان، چین، ترکیه، آلمان، ایتالیا، انگلستان، فرانسه و اسپانیا آینده روشنی را در جذب سرمایههای خارجی به کشور و انتقال تکنولوژی روز دنیا به صنعیت کشور را در پیدارد.
مدیر عامل داتیس خودرو تاکید ویژهای بر توسعه حمل و نقل پاک در کشور و استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی و دوچرخه ها و موتورسیکلتهای برقی دارد. بههمین منظور داتیس خودرو اقدامات خوبی برای واردات و در نهایت ایجاد خط تولید دوچرخه های برقی در نمونههای حرفهای و شهری و همچنین نوع خورشیدی آن کرده است.
علینقی البته به نکته جالبی اشاره کرد و یادآور شد: در آشفته بازار واردات موتورسیکلتهای برقی بیکیفیت از کشور چین، داتیس خودرو به سراغ یکی از معروفترین و خوشنامترین تولید کنندگان موتورهای برقی در ژاپن رفته و به زودی موتورسیکلتهای برقی تراموتورز وارد بازار ایران خواهد شد.
تلاش برای ریشه کن شدن فقر غذایی در کشور
علینقی برای دغدغه ایجاد هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری دغدغههای دیگری نیز در سر دارد. او با هدف ریشه کن شدن فقر غذایی در کشور تاکید کرد: اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است و هماهنگیهای لازم با NGOها و سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت صورت گرفته تا پس از شناسایی مناطق پر آسیب نسبت به توزیع مکملهای غذایی در بین کودکان و نوجوانان اقدام شود.
داتیس برای دستیابی به این هدف به سراغ بهترینهای حوزه مکملهای غذایی رفته است تا علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، بخشی از آن را با هدف ریشهکن شدن فقر غذایی در کودکان در اختیار سازمانهای خیریه قرار دهد.