ماهان شبکه ایرانیان

شیوه‌های افزایش انرژی

بهترین نوشیدنی انرژی‌زا برای بدن یکی از ساده‌ترین آنهاست، آب‌درمانی برای مرطوب نگه داشتن بدن و هوشیاری ذهنی ضروری است.

شیوه‌های افزایش انرژی

دکتر پروانه صفاییی مقدم؛ روانشناس بالینی

 

بهترین نوشیدنی انرژی‌زا 

بهترین نوشیدنی انرژی‌زا برای بدن یکی از ساده‌ترین آنهاست، آب‌درمانی برای مرطوب نگه داشتن بدن و هوشیاری ذهنی ضروری است. کم‌آبی بدن باعث می‌شود که قلب سخت‌تر عمل پمپاژ را انجام دهد و همین مسأله نیز به احساس خستگی منجر می‌شود سعی کنید هر روز دست‌کم 8 لیوان آب بنوشید؛ اما، به هنگام ورزش کردن و در آب و هوای گرم این مقدار را بیشتر کنید. به هنگام ورزش، یک ساعت پیش از شروع ورزش یک لیوان آب بنوشید و یک لیوان دیگر را 15 دقیقه پیس از ورزش کردن بنوشید تا بدن‌تان به اندازه کافی مرطوب بماند.  روش دیگر برای افزایش سطح انرژی بدن، هیدورتراپی یا آب‌درمانی است. روش آب سرد و یا حمام با آب ولرم بسیار انرژی‌زاست. می‌توانید در آب وان چند قطره روغن نعنا بریزید تا میزان بیشتری انرژی دریافت کنید. ورزش کردن یکی از بخش‌های اصلی برای کامل کردن برنامه دریافت انرژی است. با ورزش کردن خون بیشتر در بدن پمپاژ می‌شود و میزان انرژی نیز افزایش می‌یابد. فعالیت فیزیکی کمک زیادی به آزاد شدن احساسات و عواطف منفی بدن می‌کند و در طول روز می‌توانید بیشتر متمرکز باشید. فقط 15 دقیقه پیاده‌روی معمولی تحولی بزرگ در میزان انرژی و توان فیزکی به وجود می‌آورد و میزان ترشح اندورفین را افزایش می‌دهد.  

رنگ درمانی

رنگ درمانی یک روش جدید برای ارتقا سطح انرژی بدن است. فلسفه رنگ درمانی ریشه در فرهنگ شرق دارد. طبق باور شرقی‌ها انسان‌ها از انرژی به وجود آمده‌اند و این انرژی مانند طول موج رنگ‌ها مرتعش شده و نوسان پیدا می‌کند و در اطراف خود و بدن ایجاد می‌کند. رنگ، انرژی دیدنی است. تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ‌هایی با طول موج‌های بلندتر مانند رنگ قرمز روشن، نارنجی و زرد بیشتر از رنگ‌هایی با طول موج‌های کوتاه‌تر، انرژی ایجاد می‌کنند. بنابراین، برای افزایش میزان انرژی بدن می‌توانید از این رنگ‌ها بیشتر استفاده کنید، در لباس‌ها، گل‌ها، حتی در حوله حمام. حتی اگر در یک لیوان مقداری آب رنگی (رنگ‌های گرم) بریزید، باز هم روح زندگی را بیشتر در فضای خانه و در درون خودتان پخش می‌کنید.  

عطر درمانی

عطر درمانی نیز تمرین استفاده از رایحه‌ها و بوها برای بالا بردن و اوج گرفتن روح است. عطر درمانی نه تنها روح را بالا می‌برد بلکه جسم را نیز آرام می‌کند و ذهن را روشن و شفاف می‌سازد. رایحه‌ها و عطرها از راه بینی وارد بدن می‌شود و پیغام مورد نظر را به مغز می‌رساند. روغن‌های اصلی در واقع ترکیبات اصلی در عطردرمانی به شمار می‌آید. این روغن‌ها به روغن‌های حامل افزوده می‌شود و سپس یا از راه بینی استنشاق می‌شود یا روی پوست برای ماساژ دادن به کار می‌رود یا اینکه حتی داخل وان حمام ریخته می‌شود. محصولات مربوط به عطردرمانی به راحتی یافت می‌شود و به آسانی نیز در خانه استفاده می‌شود. بوهای انرژی‌زا رزماری، اوکالیپتوس، ترنج، نعنا و لیمو هستند.  

افزایش سطح انرژی

یک روش ساده دیگر برای افزایش سطح انرژی، نفس کشیدن است. اغلب ما فقط با بخش بالایی ریه‌های‌مان نفس می‌کشیم و وقتی که به این شکل نفس می‌کشیم، نمی‌توانیم اکسیژن کافی به ارگان‌های بدن‌مان برسانیم و از طرفی هم نمی‌توانیم خود را از شر انبوه دی‌اکسیدکربن انباشته شده در بدن رهایی بخشیم. بنابراین، لازم است که نفس کشیدن به صورت عمیق را یاد بگیریم. قفسه سینه خود را پر از هوا کنیم، و با هوشیاری کامل نفس بکشیم. این کار را به هنگامی که احساس می‌کنیم، انرژی‌مان در حال تحلیل رفتن است، انجام دهیم و چند نفس عمیق بکشیم. هر بار که نفس عمیق می‌کشیم، جسم ما متمرکز می‌شود و دوباره انرژی مورد نیازش را باز می‌یابد.  

چند نکته برای آنکه همواره پر انرژی باشید

در کنار تغذیه درست و مناسب و نوشیدن آب کافی، برخی تغییرات کوچک در برنامه زندگی می‌تواند انرژی ما را افزایش دهد، برای مثال: 

از هوای خارج از خانه لذت ببرید
نورخورشید و هوای تازه باعث می‌شود احساس طراوت و شادابی کنید. 

برنامه عادی خود را تغییر دهید
تجربیات جدید ترشح هورمون‌های جدید را سبب می‌شود و در نهایت، به تمرکز و هوشیاری بیشتر شما منجر می‌شود. برای مثال، گاهی به جای آنکه از دست راست برای نوشتن استفاده کنید، این کار را با دست چپ انجام دهید، یا با دست چپ دندان‌های‌تان را مسواک بزنید. 

بوها و رایحه‌های جدید را امتحان کنید
بوی یاس سرشار از زندگی است. بوی یاس بوی تازگی و طراوت است و شما را هوشیارتر و دقیق‌تر می‌کند. 

ماساژ دست

یک توپ کوچک بردارید و آن را بین دو دست خود بغلتانید. این کار شما را تحریک می‌کند تا هوشیارتر باشید. 

یک دوش قدرتی یا نیروزا بگیرید
در پایان دوشی که هر روز صبح می‌گیرید، کمی آب را سرد کنید و دوباره آب را ولرم کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. 
این تغییرات دما باعث افزایش هوشیاری و انرژی شما در طول روز می‌شود.

یک چای انرژی‌زا بنوشید
مقداری برگ نعنا، برگ اسطوخودوس، رزماری و برگ بو را با هم ترکیب کنید. آنها را بکوبید و سپس مقدار کمی از آنها را دم کنید و در چای خود بریزید و بنوشید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان