طرز تهیه ترشی به چاشنی متفاوت با عطر و طعم خاص

پس از یادگرفتن طرز تهیه ترشی به و درست کردن آن در منزل می توانید به ساده ترین شکل غذای خود را دلچسب تر کنید. چرا که غذا بدون چاشنی نمی شود؛ خریداری به صورت آماده نیز که مقرون به صرفه و همیشه باب ذائقه شما نمی باشد. پس در منزل دست به کار شوید.

طرز تهیه ترشی به چاشنی متفاوت با عطر و طعم خاص

ترشی های نوعی از چاشنی با طعم ایده آل  و دلخواه هستند که برای سرو شدن در کنار غذا انتخاب می شوند. ترشی به که دارای طعمی دوست داشتنی است را می توانید از فروشگاه های موجود تهیه نمایید. همچنین می توانید آن را در زمانی کم در منزل تهیه و با وجود زود آماده شدن آن، میل کنید. در این مطلب به طرز تهیه ترشی به خواهیم پرداخت.

ترشی ها دارای تنوع زیادی هستند که همه ی آنها در گروه چاشنی ها به شمار می روند، ترشی به یکی از اعضای این خانواده است که دارای طعم و بویی منحصر به فرد می باشد. ترشی هایی که با میوه های مختلف ساخته می شوند؛ همچون ترشی گیلاس، ترشی سیب، ترشی گلابی، ترشی کیوی، ترشی به و … از نظر سلامت و ارزش غذایی بالا بوده و طعم فوق العاده ای را نیز دارا هستند. ترشی به یکی از ترشی های خوشمزه است که ترکیب اصلی آن میوه ی به به همراه آب و سرکه می باشد. در ساخت این ترشی ادویه و سبزی عطردار خاصی به کار نمی رود.

طرز تهیه ترشی به یک چاشنی خوشمزه

مواد لازم

  • یک لیتر سرکه
  • یک عدد میخک
  • یک کیلوگرم میوه به
  • 2 قطعه چوب دارچین
  • اندازه نیاز نمک

طرز تهیه ترشی به یک چاشنی خوشمزه

ابتدا در اولین مرحله به را شسته و سپس خشک نمایید.

سپس آنها را از میان به دو قسمت، بخش نموده و دانه وسط آن را جدا کنید.

میوه های به را به شکل مورد نظر ببرید. می توانید در صوت تمایل و برای زیباتر شدن ترشی از قالب و یا کاترها برای این منظور استفاده کنید.

میوه های به برش خورده را تقریبا به مدت یک ساعت بر روی پارچه ای قرار دهید تا آب زیادی به ها گرفته شود.

بعد از گذشت 1 ساعت چوب دارچین، میخک و نمک را به برش های به افزوده و خوب ترکیب نمایید. سپس درون شیشه  ریخته و بر روی آن سرکه بریزید، به طوری که به های خرد شده درون سرکه گم شود.

درب شیشه را بر روی آن قرار دهید و سفت کنید تا روزنه ای باقی نماند و هوا به داخل شیشه نفوذ نکند(برای محکم تر شدن درب آن می توانید از یک فویل بهره ببرید).

طرز اماده سازی ترشی به به آسانی در منزل

نکات طلایی تهیه ترشی

  • جهت درست کردن ترشی به می توانید به دو صورت با پوست و بدون پوست استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می توانید سرکه ی سیب را جایگزین سرکه ی سفید کنید.
  • در صورت تمایل به افزودن طعم تندی به ترشی، می توانید مقداری به آن فلفل قرمز بیفزایید.

طرز پخت و آماده سازی ترشی به

در این مطلب شما کدبانوهای خوش سلیقه و علاقه مند به درست کردن انواع ترشی را با دستور تهیه ترشی با میوه به آشنا کردیم. با تهیه و سرو این ترشی لذیذ، غذاهای شما به بهترین شکل ممکن بر سر میز غذا می درخشد و بر اشتیاق و میل مهمانان برای پذیرایی شدن می افزاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان