گفت‌وگوی دیپلمات‌های روس و رژیم صهیونیستی

معاون وزیر امور خارجه روسیه و معاون رئیس مرکز تحقیقات سیاسی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات اخیر در روابط میان قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری فارس: «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا و «بنی داگان» معاون رئیس مرکز تحقیقات سیاسی در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره موضوعات خاورمیانه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد، «در حین این مباحثات، دو طرف درباره جنبه‌های حیاتی از دستورکار خاورمیانه تبادل نظر کردند».

روز دوشنبه (دیروز)، بحرین، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و یمن، دولت موقت لیبی و مالدیو روابط دیپلماتیک خود با قطر را به واسطه حمایت این کشور از اخوان المسلمین قطع کردند.

قطر ضمن ابراز تأسف درباره این تصمیم، آن را بی‌اساس خواند. شماری از شرکت‌های هوایی امارات،مصر و عربستان اعلام کردند که پروازها به قطر را به حالت تعلیق درمی‌آورند. هواپیمایی قطر نیز پروازها به عربستان سعودی را به حالت تعلیق درآورد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به دنبال این اتفاق، یک تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» همتای قطری خود برقرار کرد و و از تنش‌هایی که میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به وجود آمده ابراز نگرانی کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر