چند توصیه به والدین و دانش آموزان برای آموزش حضوری ایمن

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش، گفت: بزرگترین همکار و همراه ما در بازگشایی ایمن مدارس، خانواده‌ها هستند.

چند توصیه به والدین و دانش آموزان برای آموزش حضوری ایمن

به گزارش میزان اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش درباره موضوع بازگشایی مدارس گفت: خانواده‌ها می‌توانند با آموزش صحیح ماسک زدن به فرزندانشان کمک بزرگی را در تحقق ایمنی جامعه دانش آموزی در کشور به انجام برسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در کشور نزدیک به 90 درصد است که از سایر دانش آموزان نیز درخواست می‌کنیم برای اینکه در محیط ایمن تری به آموزش یپردازند هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

وی گفت:آموزش بهداشت فردی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط والدین می‌تواند به میزان زیادی در پیشبرد اهداف ما موثر باشد، این موضوع که به دانش آموزان آموزش داده شود زمانی که ماسک آن‌ها مرطوب شد آن را در سطل زباله درب دار بیندازند، همیشه در کیف آن‌ها ماسک اضافی قرار دهند، ژل ضدغفونی کننده در اختیار دانش آموز قرار گیرد تا در مواقعی که امکان شستشوی دست فراهم نبود از آن استفاده کنند، در صورت ورود دانش آموز به منازل نیز لزوم جدا سازی لباس‌های آن‌ها از سایر افراد خانواده نیز توصیه می‌شود.

وی ادامه داد:همچنین در نمازخانه‌ها از مهرو سجاده شخصی استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند، مواردی از این دست می‌تواند نه تنها به سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آنان بلکه به سلامت جامعه کمک کنند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در ساعات آموزش امکان انجام و رعایت فاصله گذاری وجود دارد آیا در ساعات تفریح نیز این نظارت انجام می‌گیرد گفت:رعایت دستورالعمل‌ها در کلیه ساعات حضور دانش آموزان در مدارس باید پایش شود، در ساعات تفریح نیز معاونان مدرسه و رابطان سلامت این مسئولیت را دارند که بر این امور نظارت کنند.

وی با اشاره به این موضوع که بوفه‌های مدارس در این شرایط تعطیل است، گفت:اگر تغذیه‌ای برای دانش آموز قرار می‌دهند از او بخواهند که در فضای باز و با فاصله از سایر دانش آموزان از آن استفاده کند؛ و پس از صرف آن از ماسک تمیز استفاده کرده و ماسک قبلی خود را در سطل زباله درب دار قرار دهند.

وی همچنین گفت:لازم است دانش آموز حتی الامکان یک بطری آب همراه خود داشته باشد که برای نوشیدن آب در آبخوری‌ها تجمع ایجاد نشود همچنین در مناطق محروم آب آشامیدنی سالم برای دانش آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 86 درصد فرهنگیان واکسینه شده اند گفت:واکسیناسیوین فرهنگیان تا حد بالایی انجام پذیرفته است و دانش آموزان نیز در حدود 90 درصد واکسینه شده اند لذا با رعایت پروتل‌های بهداشتی و انجام دستورالعمل‌ها نگرانی در این جهت وجود نخواهد داشت.

وی در پایان گفت:با توجه به انجام واکسیناسیون و در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و استفاده مستمر از ماسک می‌توان به شکلی سابق به آموزش حضوری بازگشت و با در نظر داشتن موارد مذکور به کنترل بیماری کمک نمود و محیطی ایمن را برای آموزش فراهم ساخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان