بیماری‌هایی که می‌توانید از روی چشم هایتان تشخیص دهید

چشم های شما می تواند درباره بیماری هایتان اطلاعات زیادی بدهد.

بیماری‌هایی که می‌توانید از روی چشم هایتان تشخیص دهید

به گزارش سایت طلا چشم های شما می تواند درباره بیماری هایتان اطلاعات زیادی بدهد.

چشم ها نیز یکی از اعضای بدن هستند که بدن در هنگام بیماری برای هشدار دادن به فرد و بروز علائم از آن ها استفاده می کند. در هنگامی بدن شما به یک بیماری مبتلا شده باشد برخی از نشانه های آن از طریق چشم های شما بروز می کند.

تغییراتی که در بینایی و وضعیت چشم های شما ایجاد می شود گاه به دلیل ضعف و مشکلات بینایی است و گاه نیز به دلیل عوارض یک بیماری دیگر است.

1. تاری ناگهانی چشم

نشانه ای از مشکل جریان خون در چشم و یا مغز شما است. مراقبت های پزشکی بلافاصله بعد از این مسئله می تواند از آسیب جدی جلوگیری کند. حتی اگر بینایی شما به سرعت بهبود یابد ممکن است هنوز هشداری برای سکته مغزی یا شروع سردرد میگرنی باشد.

بیشتربخوانید:

بیماری هایی که از راه چشم تشخیص داده می‌شوند

 

2. چشم های برجسته

این مسئله ممکن است به علت اختلال در غده تیروئید، دارو و یا عمل جراحی باشد که مصرف می تواند به کنترل مقدار هورمون هایی که تیروئید شما ترشح می کند کمک کند اما آن ها بیماری زمینه ای را درمان نمی کنند و ممکن است به بهبود چشم شما کمک نکنند.

3. تاری دید

این بیماری نیز می تواند نشانه ای از بیماری دیابت باشد که باعث ایجاد بیش از حد قند در خون شما می شود و درمان آن با لیزر میسر خواهد بود.

4. زرد شدن قسمت سفید چشم

زرد شدن چشم ها می تواند به احتمال ابتلا به مشکلات کبدی، رژیم بد غذایی، سرطان، عفونت و سوءمصرف الکل باشد. درمان کبد چرب از تغییر سبک زندگی شروع سپس دارو و حتی ممکن است به پیوند کبد منجر شود.

5. پرش چشم

عواملی مانند الکل، خستگی، کافئین یا مصرف سیگار در ایجاد و تشدید پرش چشم موثر است. در موارد بسیاری نادری پرش چشم می تواند نشانه ای از مشکل سیستم عصبی شما مانند بیماری MS باشد.

6. شب کوری

در شرایطی غیر معمول ممکن است ویتامین A بدن شما کم باشد. کمبود این ویتامین با مکمل ها یا رژیم غذایی با غذاهایی که ویتامین A بالایی دارند مانند سیب زمینی شیرین، جگر گاو، اسفناج، هویج و کدو حلوایی قابل جبران است.

بیشتربخوانید:

از علت تا درمان 6 بیماری شایع چشمی

آب مروارید و علائم آن را بشناسید

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان