طولی نکشید که سخنگوی اینتل نیز با ارسال ایمیلی به وبسایت VentureBeat، بر درستی این موضوع صحه گذاشت. در ایمیل اینتل آمده است: ما استارتآپ RemoteMyApp را به دلیل تیم حرفهای و پیشرو آن که از طراحان و مهندسان سرویسهای کلاد تشکیل شده، خریداری کردیم و از ورود این استارتآپ به خانواده اینتل بسیار خوشحالیم. اینتل همچنین اعلام کرد که ارائه خدمات به مشتریان فعلی RemoteMyApp همانند گذشته ادامه خواهد داشت. این استارتآپ توسط رادوسلاو زاوارتکو و رافال کروچمال در سال2014 راهاندازی شد و تا قبل از پیوستن به اینتل، ارزش آن بالغ بر 7/ 4میلیون دلار برآورد میشد. این مجموعه با شرکتهای مختلف در زمینه ارائه تجربه استریم بازی به مشتریانشان همکاری دارد. همچنین پلتفرم این استارتآپ، زیرساختهای بکاند را در اختیار شرکتها قرار میدهد تا بتوانند اپلیکیشنها و رابطهایی را طراحی کنند و یا از خدمات مرتبطی که توسط مهندسان این مجموعه ارائه میشود، استفاده کنند. از زاویه کاربر، RemoteMyApp سرویس کلاد گیمینگ اشتراکی Vortex. gg را روی آیبیام کلاد عرضه میکند که امکان اجرای بازیهایی همچون فورتنایت، Grand Theft Auto V و League of Legends را در ازای پرداخت 99/ 9دلار درماه فراهم میکند.
اپلیکیشن Vortex. gg که به گفته این استارتآپ بیش از 10میلیون بار نصبشده، به کاربر اجازه میدهد تا بازیها را به لایبرریهای استریم، اپیکگیمز و استیم لینک کند و از راه دور به آنها دسترسی داشته باشد. هستبک پیشتر در مصاحبهای عنوان کرده بود که گیمرها برای استفاده از فناوری این شرکت، تنها کاری که باید انجام دهند، دانلود یکی از اپلیکیشنهای اختصاصی این استارتآپ و انتخاب یک طرح اشتراک است. سپس بازیها از طریق شبکهای از سرورهای قدرتمند این شرکت یا Vortex. gg روی دستگاه مدنظر کاربر، استریم خواهند شد. بر اساس گزارشهای منتشرشده، حوزه کلاد گمینگ یا همان اجرای بازی در فضای ابری در سال2019، بالغ بر 158میلیون دلار آورده داشته که این عدد در سال2024 به چیزی حدود 1/ 3میلیارد دلار خواهد رسید. طبق بررسی که در سال2019 صورت گرفت، کاربران آشنایی چندانی با کلادگیمینگ ندارند و تنها 9درصد از گیمرها عنوان کردند که بهطور کامل با این حوزه آشنا هستند، با این حال گزارش Niko Partners نشان میدهد که تا سال 2025، نزدیک به 500 میلیون گیمر فعال در زمینه کلادگیمینگ خواهیم داشت. شواهد نشان میدهد که این عرصه بهسرعت در حال رشد و محبوبیت نزد کاربران است و به همین جهت، شرکتها برای تصاحب سهم بیشتر از این بازار نوظهور، بهدنبال تقویت و تثبیت خود در این حوزه هستند.