درمان سرماخوردگی با ۵ داروی‌گیاهی

دارو‌های طبیعی موثر همیشه ایده آل‌ترین گزینه برای درمان سرماخوردگی محسوب می‌شوند.

درمان سرماخوردگی با 5 داروی‌گیاهی

به گزارش خراسان  دارو‌های طبیعی موثر همیشه ایده آل‌ترین گزینه برای درمان سرماخوردگی محسوب می‌شوند. این گیاهان دارویی به تعداد بالایی تقسیم می شوند که در اینجا به معرفی پنج داروی گیاهی پرداختیم.

زنجبیل

این ریشه خوراکی بسیار قوی می‌تواند به کاهش التهاب ناشی از سرماخوردگی و سرفه کمک کند. تاثیر چای زنجبیل برای کاهش التهاب بسیار بیشتر خواهد بود در صورتی که کمی لیمو هم به آن اضافه کنید.

نعناع

دمنوش نعناع باعث می‌شود احساس بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای در گلوی‌تان داشته باشید و کمی انرژی بیشتر به بدن‌تان خواهد بخشید. کافی است چند عدد برگ نعناع تازه را درون یک لیوان بیندازید و روی آن آب جوش بریزید و آن را بنوشید.

ریحان

به منظور درمان سرماخوردگی می‌توانید از ریحان استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید چهار تا پنج برگ ریحان را در نیم لیتر آب بیندازید و بعد ترکیب را به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید آب خنک شود. به جای آبی که برای تهیه غذا استفاده می‌کنید، این آب را به کار ببرید.

روغن اوکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس یکی از عناصر رایج در بسیاری از دارو‌های سرماخوردگی و ضد درد است و برای از بین بردن گرفتگی بینی تاثیر بسیار زیادی دارد.

جوز هندی

برای انجام این درمان مقدار کمی جوز هندی را آسیاب و چند قطره روغن حیوانی به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را روی پیشانی تان بمالید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان