ماهان شبکه ایرانیان

مشرق گزارش می‌دهد/

سرگیجه صهیونیست‌ها از دستگیری جاسوس در خانه وزیر جنگ اسرائیل +عکس

با اعلام سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نظافتچی خانه بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل با استفاده از موقعیت خود برای گروه های هکری جاسوسی می‌کرده است.

سرویس جهان مشرق -  وب سایت اسرائیلی "دبکا" به مسئله دستگیری نظافتچی خانه بنی گانتس اشاره و به بررسی ابعاد آن پرداخت.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزارش این وبسایت است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های رسانه های صهیونیستی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


وب سایت عبری زبان دبکا در این رابط نوشت :

رابطه عجیب بین بنی گانتس، رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل و هکرهای ایرانی حداقل سه سال است ادامه دارد که از آوریل 2019 شروع شد. در سال 2019 خبری مبنی بر اینکه عناصر متخاصم ضد اسرائیلی به گوشی شخصی گانتس نفوذ کرده‌اند منتشر شد که مثل بمب سر و صدا ایجاد کرد. در همین حال شواهد قابل توجهی مبنی بر اینکه اینها، هکرهای ایرانی هستند نیز وجود داشت.

سرگیجه صهیونیست‌ها از دستگیری جاسوس در خانه وزیر جنگ اسرائیل +عکس
احتمال ترسناک وجود بدافزار کامپیوتری ایرانی بر روی کامپیوتر وزیر جنگ بنی گانتس
 و داستان عجیب تر سازمان شاباک

گانتس در آغاز فعالیت سیاسی خود به عنوان رئیس  حزب "آبی و سفید" بود. این تذکر که بر اساس آن، مردی که قادر به نگه داشتن تلفن خود نیست، قادر به حفظ اسرار کشور هم نیست، واضح بود و این امر خیلی به او آسیب رساند.

هنگامیکه شاباک این هفته اعلام کرد که عمری گورن گوروچوفسکی، یک اسرائیلی 37 ساله، چندین سال برای خانواده گانتس به منظور انجام نظافت کار کرده است، اولین سوال که پیش می آید، این است که او چند سال در خانه گانتس کار کرده است؟

شکی نیست که او از قبل از سال 2019 در خانه گانتس کار می کرده است و این احتمال وجود دارد که او به هکرهای ایرانی این امکان را داده است که به گوشی گانتس نفوذ کنند.

ماجرای نفوذ به تلفن گانتس در سال 2019 مسکوت ماند و هیچ تحقیق جامعی در مورد این موضوع انجام نشد. اما اگر واقعاً عمری گورن پشت این اقدام بود، خود این واقعیت که هیچ کس به او شک نکرد یا او را مورد بازجویی قرار نداد، او را تشویق کرد که به اقدامات خود ادامه دهد.

طبق اطلاعاتی که در اختیار ماست، عمری گورن و همسرش هفته ای دو بار در خانه گانتس و خانواده اش حاضر می شدند. هر بار به مدت شش ساعت خانه را تمیز و مرتب می کردند. خانوده گانتس گاهی در خانه حضور داشتند و گاهی هم حضور نداشتند. عمری گورن و همسرش کلیدی داشتند که با آن وارد خانه می شدند و می توانستند در یک خانه خالی از افراد خانواده، بدون مزاحمت رفت و آمد کنند.

اینکه چرا هیچ کس به فکرش نرسید که یک نگهبان را بالای سر زن و شوهر نظافتچی بگذارد تا از آنها مراقبت کند، مشخص نیست.

 از زمانی که بنی گانتس برای جایگزینی با بنیامین نتانیاهو،‌ نامزد نخست وزیری شد، هرکسی که به طور تصادفی از محیط اطراف خانه بنی گانتس دیدن کرده است، از تمهیدات امنیتی سختگیرانه و جامعی که شاباک نه تنها در اطراف خانه او، بلکه در خانه های اطراف آن ایجاد کرده است شگفت زده شده است. این منطقه از لحاظ امنیتی بسیار مطمئن و نفوذ به آن بسیار دشوار است.

سرگیجه صهیونیست‌ها از دستگیری جاسوس در خانه وزیر جنگ اسرائیل +عکس

اما این هفته مشخص شد که همه این تمهیدات امنیتی خارجی نمی توانند به یک مشکل داخلی پاسخ دهند. نیت بدخواهانه نظافتچی خانواده گانتس به منظور جاسوسی از او برای هر کسی که قیمت بالاتر به منظور گرفتن اطلاعات بگوید.

عمری گورن فقط یک نظافت چی نبود. او یک کارگر نظافتچی با سابقه کیفری بسیار قابل توجه، از جمله اقدام و همدستی برای دزدی بوده است.

در سالی که عمری گورن توسط خانواده گانتس استخدام شد - در سال 2015، بنی گانتس همچنان رئیس ستاد ارتش اسرائیل بود.

چه کسی عمری گورن را به خانواده گانتس معرفی کرد؟ چگونه خانواده قبل از انجام تحقیقات امنیتی همه جانبه او را برای کار در خانه قبول کردند؟ نه تنها پاسخی برای همه این سؤالات وجود ندارد، بلکه در اطلاعات ارائه شده به ما دست سنگینی احساس می شود که سعی می کند حقایق را پنهان کند. آیا این دست گانتس، همکارانش یاشاباک است - ما پاسخی نداریم.

در 26 اکتبر، گروهی از هکرها به نام "عصای موسی" عکس هایی از وزیر جنگ بنی گانتس منتشر کردند و تهدید کردند که او تحت نظر است.

بخشی از پیام گروه عصای موسی:

"ما همه تصمیمات شما را می دانیم و در نهایت از جایی که فکر نمی کنید ضربه خواهید خورد. ما اسناد محرمانه ای را از وزارت جنگ و بنی گانتس داریم. ما اخبار، گزارش ها، نقشه های عملیاتی، اطلاعات پنهانی درباره یگان ها، نیروها و نامه ها را در اختیار داریم. ما این اطلاعات را منتشر خواهیم کرد تا تمام جهان را در مورد جنایات شما آگاه کنیم."

سرگیجه صهیونیست‌ها از دستگیری جاسوس در خانه وزیر جنگ اسرائیل +عکس

هکرها معمولا سعی می کنند اطلاعاتی را که در اختیار دارند دقیق کنند تا جدی گرفته شوند.

اکنون می دانیم که این عمری گورن بود که این اطلاعات را منتقل کرد و برای اطلاعات بیشتر در مورد سربازان ارتش اسرائیل، از طریق اپلیکیشن تلگرام با اعضای گروه عصای موسی ارتباط برقرار کرد.

از آنجایی که عمری کوهن تمام مطالبی را که به "عصای موسی" منتقل کرده بود، حذف کرده است، ما نمی دانیم چه مطالب دیگری را منتقل کرده است.

در میان کارشناسان جنگ سایبری، گروه "عصای موسی"، یک گروه هکری ایرانی و وابسته به گروه هکری ایرانی Black Shadow محسوب می شود.

حالا معلوم می شود که عمری گورن نیز به این گروه مراجعه کرده یا به آنها ارجاع داده شده است و گورن پیشنهاد جسورانه ای به آنها داده است:

نصب یک بدافزار در رایانه وزیر جنگ که از طریق آن ایرانی ها می توانند تمام مطالب موجود در رایانه وزیر جنگ اسرائیل گانز را به رایانه های اطلاعاتی ایران منتقل کنند.

اگر چنین است، پیام عصای موسی به گانتس که"ما از همه تصمیمات شما اطلاع داریم"، - یک ادعای دروغ نبود. به عبارت دیگر، عمری گورن به کامپیوتر وزیر جنگ دسترسی آزاد داشت، آنقدر آزاد که محاسبه کرد زمان کافی برای کار روی کامپیوتر خانه وزیر جنگ و نصب بدافزار بر روی آن را دارد.

این اتفاق با مسئولیت شخص وزیر جنگ بنی گانتس است که به نظافتچی اجازه دسترسی به رایانه خود را داد. چیزی که یکی از سری ترین موارد در کشور اسرائیل است.

در این مرحله، شاباک با سالها تاخیر، عمری گورن را ردیابی کرد. ما نمی دانیم که جستجوی کامل در خانه عمری گورن در شهر لود، برای اولین بار است که انجام شده است یا خیر - می توانیم فرض کنیم که چنین بوده است. اما ما نمی دانیم که عمری گورن چه چیزهای دیگری را از ما پنهان می کند که در دنیای سیاه اینترنتی "دارک نت" قابل استفاده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان