ویژگی‎های طراحی و ساخت ساعت‌های هوشمند سری هواوی واچ ۳

سری ساعت‎های هواوی Watch ۳ در دو نسخه پایه و Pro عرضه می‎شوند که تنها تفاوت آنها، بخش طراحی و ساخت است. هر دو ساعت از ویژگی‎های عملکردی و سنسورهای یکسان برخوردارند و هواوی تلاش کرده تا برای مشتریان هر دو امکانات یکسانی را ارائه کند.

ویژگی‎های طراحی و ساخت ساعت‌های هوشمند سری هواوی واچ 3

ساعت‎های هوشمند سری هواوی واچ 3 از بهترین دستگاه‎هایی هستند که این شرکت تا به امروز تولید کرده است. اما فارغ از قابلیت‎های کاربردی و عملکردی، این ساعت در زمینه طراحی و ظاهری نیز یکی از جذاب‎ترین ساعت‎های هوشمند بازار است. در ادامه به بررسی ویژگی‎های این ساعت خواهیم پرداخت تا ببینیم هواوی چه مشخصاتی را برای بعد ظاهری این ساعت زیبا در نظر گرفته است.

سری ساعت‎های هواوی Watch 3 در دو نسخه پایه و Pro عرضه می‎شوند که تنها تفاوت آنها، بخش طراحی و ساخت است. هر دو ساعت از ویژگی‎های عملکردی و سنسورهای یکسان برخوردارند و هواوی تلاش کرده تا برای مشتریان هر دو امکانات یکسانی را ارائه کند.

کیفیت ساخت و سبک طراحی

اولین موردی که در برخورد با ساعت‎های هوشمند هواوی سری Watch 3 نظر شما را برمی‎انگیزد حس زیبایی‎شناختی است. هر دو ساعت و به خصوص نسخه Pro به نحوی طراحی شده‎اند که با هر نوع پوشش و استایلی هماهنگ شوند و می‎توان از یک کت و شلوار کلاسیک گرفته تا یک تیپ اسپورت، به خوبی با دیگر البسه تن کاربر، هم‎نوا شوند. البته نباید از این نکته به راحتی گذشت که ساختار گرد نمایشگر و قاب این ساعت عامل دیگری است که موجب می‎شود بتوان در هر شرایطی آن را با دیگر اجزای پوشش ظاهری کاربر، هماهنگ کرد.

هواوی در ساخت نسخه Watch 3 Pro از قاب تیتانیومی و بخش پشتی سرامیکی استفاده کرده و برای نسخه پایه تنها ماده ساخت قاب دستگاه از فولاد ضد زنگ انتخاب شده و نوع پوشش پشتی، همان سرامیک است. هر دو نسخه از مقاومت بسیار بالایی در برابر خراشیدگی و افتادن از ارتفاع برخوردار بوده و طراحی و ساخت آنها با دقت و استحکام مثال زدنی صورت گرفته است.

اگر بندهای هر دو نسخه را کنار بگذاریم، وزن نسخه پایه 54 گرم و نسخه پرو نیز تنها 64 گرم خواهد بود. معمولاً شرکت‎های فعال در حوزه ساخت ساعت، محصولات رده بالا و کلاسیک خود را سنگین‌وزن طراحی می‎کنند. این وزن بالا در استفاده طولانی مدت، باعث خستگی دست کاربر می‎شود، اما هواوی با طراحی سبک خود، در عین حفظ کیفیت و کلاس کاری ساعت‎های سری واچ 3، وزن آنها را در مقایسه با ساعت‎های کلاسیک دیگر، به حدود یک سوم تقلیل داده تا همه معایب وزن بالا به کلی حذف شوند.

طراحی و مشخصات نمایشگر

در بخش نمایشگر، هر دو ساعت از پنل AMOLED و ابعاد 1.43 اینچی و تراکم پیکسلی یکسان 326 پیکسل بر اینچ مربع استفاده می‎کنند. قاب مورد استفاده برای نسخه پرو به دلیل جای دادن یک فریم مدرج اضافی، 48 میلی‎متر قطر دارد. در مقابل، نسخه Watch 3 پایه با حذف این فریم مدرج، طراحی جمع‎وجورتری داشته که قطر آن 46 میلی‎متر است.

هواوی برای نسخه پایه واچ 3، شیشه محافظ 2.5 بعدی را روی نمایشگر دستگاه جای داده تا یک منحنی و هارمونی مناسب را هنگام استفاده، در اختیار کاربر قرار دهد. در عوض اگر همچنان خواستار یک ظاهر کاملاً تخت و کلاسیک باشید، می‎توانید از هواوی Watch 3 Pro استفاده کنید که برای بسیاری از کاربران، حس بهتری هنگام کار ارائه می‎کند.

دکمه‎های بسیار مفید و کاربردی

شاید این طور تصور شود که هواوی تنها یک دکمه ثابت فشاری بر روی بخش پایین و راست بدنه و یک دکمه چرخان را نیز در بالای آن قرار داده و این تنها راهکار غیرلمسی استفاده از هر دو ساعت است. اما ابتکار جالب توجه هواوی در خصوص دکمه‌ها، قرار دادن که یک دکمه حساس به فشار در زیر پنل نمایشگر است که به راحتی و از طریق رابط کاربری دستگاه قابل تنظیم جهت اجرای عملیات مورد نظر کاربر است.

هر دو دکمه جانبی دستگاه از رنگ یکسان با قاب و بدنه دستگاه استفاده می‎کنند. دکمه چرخان نیز به خوبی تنظیم شده تا جابجایی بین منوها و انتخاب گزینه‎ها، زمانی که کاربر قادر یا مایل به استفاده از رابط کاربری لمسی نیست به راحتی انجام شود. دکمه ثابت دیگر در پایین صفحه نیز برای انتخاب یا عملکردهای دیگر در هر منو تعبیه شده که لمس و فشردن آن حس لذت‎بخشی را به کاربر القا می‎کند.

بندهای ساعت

مانند بخش طراحی ظاهری، در بندهای دو ساعت نیز تفاوت‎هایی وجود دارد. شرکت هواوی به صورت اختصاصی برای نسخه Watch 3 Pro دو نوع بند تیتانیومی و چرمی ارائه نموده که در صورت استفاده از نسخه پایه نیز بندهای فلوروالاستومر، چرمی، نایلون و استیل پیشنهاد شده که طبیعتاً استفاده از هر کدام می‎تواند هماهنگی با شرایط مختلف را نتیجه دهد.

نکته بسیار خوب دیگر در مورد طراحی این ساعت‎ها آن است که هر دو قابلیت استفاده از بندهای 22 میلی‎متری استاندارد موجود در بازار را دارند و اگر طرحی به جز پیشنهادهای هواوی برای بند ساعت‎های سری واچ 3 نظرتان را جلب کرد به راحتی می‎توانید آنها را تهیه و روی ساعت خود نصب کنید.

جمع‎بندی

هواوی ساعت‎های سری واچ 3 را در نهایت دقت و ظرافت تولید کرده است. اگر طالب ساعتی بزرگتر روی مچ دست خودتان باشید نسخه پرو با قاب 48 میلی‎متری مناسب شما خواهد بود ولی اگر بخواهید ساعتی کوچکتر برای دست‎های با ابعاد مچ کوچک‎تر یا مخصوص بانوان سفارش دهید، نسخه پایه هواوی واچ 3 می‎تواند انتخابی مناسب و سازگار باشد.

هر دو ساعت‎ها به خوبی قابلیت هماهنگ شدن با انواع تیپ و مدهای مختلف را دارند و می‎توان در صورت نیاز، بندهای آنها را با هر رنگ غالب پوشش کاربر، تنظیم کرد. در نهایت باید گفت که سری واچ 3 هواوی یکی از زیباترین ساعت‎های تولید شده تا به امروز هستند که می‎تواند از سوی همه کاربران مورد استفاده قرار گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان