شاسی‌بلندهای الکتریکی کره‌ای

کانسپت کیا که نامش EV۹ است، شاسی‌بلندی هفت نفره است که قرار است در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. این ماشین که لوکس‌ترین مدل الکتریکی کیا خواهد بود باتری‌هایی با قابلیت شارژ سریع دارد که به گفته کارخانه در بیست دقیقه می‌توان آنها را تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

شاسی‌بلندهای الکتریکی کره‌ای

کیا و هیوندای با رونمایی دو کانسپت ایده‌ای از شاسی‌بلندهای الکتریکی آینده خود را در لس‌آنجلس نمایش دادند.

کانسپت کیا که نامش EV9 است، شاسی‌بلندی هفت نفره است که قرار است در سال 2024 به بازار عرضه شود. این ماشین که لوکس‌ترین مدل الکتریکی کیا خواهد بود باتری‌هایی با قابلیت شارژ سریع دارد که به گفته کارخانه در بیست دقیقه می‌توان آنها را تا 80 درصد شارژ کرد.

کریم حبیب، مدیر طراحی کیا، ماشین را عضلانی و مدرن طراحی کرده است. چراغ‌های جلو در بدنه مخفی شده روی کاپوت ماشین باتری خورشیدی گذاشته شده است.

شاسی‌بلند الکتریکی کیا در سال 2024 به بازار خواهد آمد

شاسی‌بلند الکتریکی کیا در سال 2024 به بازار خواهد آمد

کیا در حال حاضر سه مدل الکتریکی در محصولاتش دارد و قصد دارد تا سال 2027 شش مدل دیگر به بازار عرضه کند.

شاسی‌بلند بزرگ هیوندای قرار است یک سال زودتر از کیا و در سال 2023 به بازار بیاید. هیوندای محصولات الکتریکی خود را در زیرمجموعه‌ای به نام آیونیک عرضه می‌کند و این شاسی‌بلند آیونیک 7 نامیده خواهد شد.

ظاهر ماشین شیک‌تر از کیا است و نشان می‌دهد که هیوندای به دنبال رقابت با مدل‌های لوکس‌تر در بازار است. چراغ‌های جلوی ماشین ترکیبی از لامپ‌های کوچکی است که در کنار هم در پنلی در جلوی خودرو طرح‌های مختلفی را ترسیم می‌کنند.

شاسی‌بلند الکتریکی هیوندای براساس کانسپت 7 ساخته خواهد شد

شاسی‌بلند الکتریکی هیوندای براساس کانسپت 7 ساخته خواهد شد

هیوندایی می‌گوید اتاق ماشین با الهام از اتاق نشیمن یک خانه طراحی شده است. آیونیک 7 مانند کیا EV9 سه ردیف صندلی خواهد داشت. برای ماشین دو موتور الکتریکی در نظر گرفته شده و کارخانه کره‌ای می‌گوید با هر بار شارژ می‌تواند تا 480 کیلومتر حرکت کند. این ماشین هم مانند کیا باتری‌هایی دارد که سریع‌تر می‌توان آنها را شارژ کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان