طرز تهیه مهلبیه دسر خوشمزه و فوق العاده عالی

در این مطلب با طرز تهیه مهلبیه خوشمزه و نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل این دسر آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم بی نظیر این دسر بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه مهلبیه دسر خوشمزه و فوق العاده عالی

مهلبیه از انواع دسرهای خوشمزه ترکی و عربی است و شما می توانید این نوع دسر را به راحتی در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه مهلبیه از شیر و نشاسته ذرت و آرد و شکر و وانیل و خامه صبحانه و گلاب و شکلات سفید استفاده می شود.

پودینگ ها در انواع طعم و مزه های مختلف تهیه می شوند و از خوشمزه ترین و معروف ترین انواع پودینگ ها می توان به دسر مهلبیه اشاره کرد که ترکیبی شبیه به فرنی دارد.

دسر مهلبیه

مواد لازم

  • شیر کم چرب : 4 لیوان
  • نشاسته ذرت : دو قاشق غذاخوری
  • آرد : دو قاشق غذاخوری
  • شکر : 100 گرم
  • وانیل : 1/4 قاشق مرباخوری
  • خامه صبحانه : دو قاشق غذاخوری
  • گلاب : دو قاشق غذاخوری
  • شکلات سفید : 60 گرم

طرز تهیه مهلبیه خوشمزه در منزل

برای تهیه مهلبیه ابتدا درون قابلمه ای نچسب شیر سرد بریزید.

طرز تهیه مهلبیه

آرد و نشاسته ذرت را به شیر سرد اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید.

اضافه کردن نشاسته به شیر سرد

قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و شکر را به مخلوط مواد مهلبیه اضافه کنید و شروع به هم زدن مایه دسر مهلبیه کنید و تا زمانی که مایه دسر غلیظ شود هم زدن آن را به صورت مرتب ادامه بدهید.

روش تهیه دسر مهلبیه
در مرحله بعدی ساخت مهلبیه وانیل را به آن بیفزایید و بعد از اینکه مایه دسر شروع به حباب زدن کرد خامه را به آن اضافه کنید سپس همه مواد دسر را با یکدیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا مایه دسر به غلظت مناسبی برسد.

مهلبیه

گلاب را به دسر مهلبیه اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید.

اضافه کردن گلاب به مهلبیه

شکلات تخته ای سفید را به دسر بیفزایید و مواد دسر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا شکلات به صورت کامل ذوب شود سپس دسر را درون ظرفی مناسب بکشید و با روش های تزیین فرنی این دسر خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.

 تزیین زیبا دسر مهلبیه

نکات طلایی برای تهیه مهلبیه

  1. در صورت تمایل می توانید برای ساخت دسر مهلبیه از شکلات قهوه ای استفاده کنید.
  2. در دستور تهیه مهلبیه از شیر سرد استفاده کنید تا از گلوله شدن آرد در شیر جلوگیری شود.
  3. دسر مهلبیه را می توانید به صورت سرد و یا گرم میل کنید.
  4. در دستور پخت دسر مهلبیه به جای آرد می توانید از هر نوع اسانس دیگری استفاده کنید.

دستور تهیه مهلبیه

دستور تهیه دسر مهلبیه با گل محمدی

دسر مهلبیه یک نوع دسر سنتی و خانگی خوشمزه است که بدون استفاده از پودر ژلاتین و یا دیگر مواد مصنوعی دیگر می توان آن را تهیه کرد، در این روش از طرز تهیه دسر مهلبیه نیز همچون دستور قبلی در ترکیب مواد این دسر از نشاسته ذرت، شیر در کنار شربت گل محمدی استفاده شده است، این نوع دسر شباهت زیادی به دستور تهیه فرنی داشته و فقط کمی سفت تر از آن می باشد، استفاده از گل محمدی در این دسر موجب عطر دلپذیر آن شده و نیز برای آرامش اعصاب بسیار مفید است، حال می توانید بعد از یادگیری این روش از دسر مهلبیه، آن را در منزل آماده کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم

  • شیر/ 2 لیوان
  • نشاسته ذرت/ 2 قاشق غذا خوری
  • شربت گل محمدی/ نصف لیوان
  • خامه صبحانه/ 2 قاشق غذا خوری
  • شکر/ در صورت نیاز

دستور تهیه مهلبیه

روش تهیه دسر مهلبیه گل محمدی

به منظور تهیه این دسر لذیذ با طعم گل محمدی، در ابتدا لازم است در داخل یک قابلمه مناسب، مقداری شیر و نشاسسته ذرت را با هم مخلوط کنید و آن را خوب هم بزنید تا نشاسته کاملا در شیر حل شود.

سپس نوبت افزودن شربت گل محمدی به ترکیب قبلی است، اکنون قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و اجازه دهید تا مواد بجوشند، هنگامی که مواد شروع به جوشیدن کرد، حرارت زیر قابلمه را کم کنید و مخلوط را مدام هم بزنید تا وقتی که غلظت آن مشابه فرنی شود.

حال قابلمه دسر را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن بیفزایید، لازم است مواد را هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید، سپس آن را در داخل ظروف سرو بریزید و بعد از تزیین با برگ گل محمدی و خلال پسته، حدود چند ساعت در یخچال بگذارید تا دسر شما خنک شود و بعد آن را نوش جان کنید.

نحوه تهیه مهلبیه

در این مطلب با طرز درست کردن مهلبیه آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان