تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های دنیا با موسسه آوام

تحصیل پزشکی در کشور های پیشرفته و اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر، موجب می شود که متقاضیان بتوانند در هر کشوری مشغول به کار شوند

تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های دنیا با موسسه آوام

رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و زیر شاخه های آنان از محبوب ترین رشته ها در کل جهان می باشند. دانشجویان زیادی با ملیت های مختلف به دنبال کسب تخصص در رشته پزشکی هستند. به همین خاطر اکثر آنها به فکر تحصیل در دانشگاه های پزشکی معتبر با رنکینگ بالای جهانی هستند. دانشگاه های برتر پزشکی را می توان در کشور های آمریکا، چین، آلمان ،سوئد، فرانسه، ترکیه و… یافت. حال این سوال برای متقاضیان پیش می آید که چگونه می توان برای تحصیل به این کشور ها مهاجرت کرد؟ شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور ها چیست؟ آیا باید در آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی شرکت کنیم؟ دانشگاه های برتر هر کشور را چگونه باید پیدا کنیم؟ و… از این قبیل سوالات که ما به صورت کامل در این مقاله به آنها پاسخ داده ایم.

تحصیل پزشکی در کشور های پیشرفته و اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر، موجب می شود که متقاضیان بتوانند در هر کشوری مشغول به کار شوند. معمولا برای تحصیل در کشوری بجز کشور خودمان، باید دارای شرایطی باشیم که این شرایط بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی ما می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا تحصیل پزشکی در ترکیه، چین و آلمان را مورد بررسی قرار دهیم و شما را در جریان شرایط پذیرش دانشگاه های این کشورها قرار دهیم.

تحصیل در کشور چین

یکی دیگر از کشور هایی که به تحصیل و آموزش اهمیت بسزایی می دهد، کشور چین می باشد. این کشور از لحاظ آموزشی رتبه مناسبی را داراست و برای جذب دانشجویان نخبه و باهوش، بورسیه های تحصیلی متنوع و زیادی را ارائه کرده است. زیر ساخت های علمی و کار های عملی در این کشور بسیار قوی است و دانشجویان می توانند در بیمارستان های این کشور به صورت کامل دوره های پزشکی را پشت سر بگذارند. تحصیل پزشکی در چین برای دانشجویان هزینه های پایین و مقرون به صرفه ای دارد. علاوه بر این، متقاضیان می توانند هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند.

مزایای تحصیل در چین عبارت از است:

  • آموزش عالی با کیفیت بسیار بالا در تمامی دانشگاه های این کشور
  • تحصیل در دانشگاه های پزشکی با امنیت بسیار بالا
  • وجود 52 دانشگاه در این کشور که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند
  • وجود تعداد زیاد بیمارستان در این کشور جهت کارآموزی
  • هزینه های پایین تحصیل در دانشگاه های چین

متقاضیان تحصیل پزشکی در چین، در قدم اول باید نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی این کشور، فرد باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا تحصیلی انجام دهد. بهتر است در این موارد متقاضیان از وکیل و مشاور مهاجرتی مشورت بگیرند تا وی به صورت کامل آنها را راهنمایی کند. وجود وکیل مهاجرتی از آنجایی حائز اهمیت است که با ارائه اطلاعات جامع و کامل موجب می شود که درخواست ویزا متقاضیان از سوی سفارت رد نشود. در صورت رد درخواست اخذ ویزا تحصیلی، سفارت هزینه های پرداختی جهت بررسی مدارک را به متقاضیان عودت نمی کند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات شان می توانند نسبت به پیدا کردن کار در چین اقدامات لازم را انجام دهند. البته برای پیدا کردن کار در این کشور باید به زبان چینی مسلط باشید.

تحصیل در آلمان

تحصیل در کشور آلمان

یکی دیگر از کشور های پیشرفته و مدرن که اهمیت ویژه ای به تحصیل دانشجویان می دهد، کشور آلمان می باشد. آلمان کشوری است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آن رایگان است و همین امر نیز موجب شده که به تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور هر ساله افزوده شود. متقاضیان برای اینکه بتوانند در این کشور تحصیل نمایند، باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور اخذ نمایند. دانشگاه های آلمان به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که متقاضیان پزشکی می توانند هم در دانشگاه های خصوصی و هم در دانشگاه های دولتی تحصیل نمایند.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی در آلمان کمی بالاست؛ اما متقاضیان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی، همانند دانشگاه های دولتی، به صورت رایگان تحصیل نمایند. تحصیل پزشکی در آلمان از طریق دو روش امکان پذیر است. در روش اول متقاضیان به صورت مستقیم با شرایطی که دارا هستند می توانند در رشته پزشکی تحصیل نمایند. در این روش متقاضیان نیازی به شرکت در دوره فاندیشن ندارند. در روش دوم متقاضیان شرایط ورود مستقیم به رشته پزشکی را ندارد. این دسته از افراد باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله با معدل 20 باشند و مدرک زبان آلمانی در حد B1 را دارا باشند و یا در دوره های زبان آلمانی در این کشور شرکت نمایند.

متقاضیان پس از دریافت مدرک زبان آلمانی می توانند در دوره های فاندیشن آلمان شرکت کرده و برای ورود به رشته پزشکی آماده شوند. این دوره جهت آمادگی دانشجویان برای ورود به رشته پزشکی می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که پس از اتمام این دوره، دانشجویانی به دانشگاه ورود پیدا می کنند که در آزمون نهایی آن نمره قبولی را اخذ نمایند.

تحصیل در کشور ترکیه

ترکیه یکی از کشور هایی است که دانشگاه های پزشکی رتبه داری را در خود جای داده است. این کشور علی رغم کیفیت آموزشی بالایی که دارد، اجازه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و… را به دانشجویان بین المللی داده است. متقاضیان برای تحصیل پزشکی در این کشور باید ابتدا در آزمون ورودی yos و sat شرکت نمایند و نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند. در غیر این صورت امکان تحصیل در رشته پزشکی در این کشور را نخواهند داشت. تحصیل پزشکی در ترکیه نزدیک به 5.5 تا 6 سال به طول می انجامد.

مدت تحصیل در رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز 5 سال به طول می انجامد که متقاضیان پس از اتمام تحصیلات شان می توانند در این کشور مشغول به کار شده و اقامت دائم آن را اخذ نمایند. یکی از مزیت هایی که کشور ترکیه نسبت به سایر کشور ها داراست، این است که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. همین امر نیز موجب افزایش متقاضیان مهاجرت به این کشور شده است. دانشگاه های پزشکی در ترکیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شود. دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتری را نسبت به دانشگاه های دولتی دارا هستند.

تحصیل در ترکیه

متقاضیان با توجه به نمره ای که در آزمون ورودی کسب کرده اند، نامه پذیرش از دانشگاه های خصوصی یا دولتی ترکیه را اخذ می نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان باید نسبت به گذراندن دوره های کارآموزی در ترکیه اقدام نمایند. پس از اتمام دوره های کارآموزی در صورتی که متقاضی به زبان ترکی تسلط داشته باشد، یم تواند در بیمارستان های این کشور مشغول به کار شود.

آزمون های ورودی برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی شامل دروسی از جمله ریاضی، هندسه، زبان، درک مطلب، نگارش، هوش و زبان ترکی می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می توانند به قسمت زبان ترکی پاسخ ندهند.

سخن پایانی

به طور کلی، تحصیل پزشکی در کشور های پیشرفته، متقاضیان زیادی دارد. به همین خاطر رقابت بین دانشجویان بسیار فشرده است. متقاضیان مهاجرت به این کشور ها بهتر است با مشاوره و کمک گرفتن از وکلا مهاجرتی، اطلاعات جامعی را به دست آورند تا در پروسه اخذ ویزا به مشکل نخورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان