بهترین جاذبه‌های گردشگری لوکزامبورگ – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور لوکزامبورگ را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری لوکزامبورگ – بخش دوم

کشور لوکزامبورگ، کشوری کوچک با مساحتی حدود 1650 کیلومتر مربع و جمیعتی بیش از ششصد هزار نفر است.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور لوکزامبورگ را به شما معرفی کنیم.

7- موزه هنر مدرن مودام لوکزامبورگ

Grand Duke Jean Museum of Modern Art (MUDAM)

Grand Duke Jean Museum of Modern Art (MUDAM)

طرفداران هنر مدرن و همچنین معماری فوق مدرن، باید حتماد از موزه هنر مدرن مودام لوکزامبورگ دیدن کنند. این موزه دارای مجموعه‌های متنوعی هنری از هنرمندان شناخته شده جهانی است. موزه هنر مدرن مودام در سال 2006 میلادی افتتاح شده از زمان شروع به کار خود، ستایش‌های زیادی را برانگیخته است. این موزه دارای آثاری از هنرمندان برجسته‌ای همچون بروس نیومن، اندی وارهول و جولین اشنابل است. علاوه بر داشتن آثار برجسته هنری بسیار زیادی، نمایش‌های موقتی مختلفی از آثار دیگر موزه‌ها نیز در این موزه برگزار می‌شود. تورهای مختلفی به زبان انگلیسی در این موزه برگزار می‌شوند که راهنمای مسافران و گردشگران هستند.

8- اشترناخ

Echternach and its Benedictine Abbey

Echternach and its Benedictine Abbey

شهر بسیار زیبای اشترناخ در کناره رودخانه سور قرار گرفته است و همین رودخانه، مرز مشترک میان کشور لوکزامبورگ با کشور آلمان به شمار می‌رود. پارک ملی ژرمانو-لوکزامبورگ و همچنین مولرتهال در این نزدیکی قرار دارند. جنگل‎‌های اطراف این مکان، دارای مسیرهای زیادی هستند که صخره‌های تماشایی، آبشارها، یک دریاچه و چندین چشم‌انداز بی‌نظیر ختم می‌شود. شهر اشترناخ بیشتر برای رقص دسته جمعی خود شناخته می‌شود. این رقص که قدمتی چندین قرنی دارد، گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. خانه‌های قدیمی زیبا، خیابان‌های باریک و باروهای باستانی به شهر اشترناخ کمک کرده تا ظاهر قرون وسطایی خودش را حفظ نماید. یکی از جاذبه‎‌های مهم شهر اشترناخ، صومعه بندیکتین از قرن هفتم میلادی است. این صومعه، دارای چهار ساختمان است که پیرامون حیاط و میدانی ساخته شده است. این مکان، به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های مذهبی در کشور لوکزامبورگ شناخته می‌شود.

9- جنگل‌های آردنس

The Luxembourg Ardennes

The Luxembourg Ardennes

جنگل‌های آدرنس در پیرامون شهر لوکزامبورگ قرار گرفته است. در این جنگل‌ها شما شاهد فلات‌های پوشیده از جنگل، صخره‌های بلند، تپه‌های جنگلی و دره‌های پنهان و همچنین چندین چشم‌انداز بسیار جالب توجه خواهید بود. این منطقه، از آنجا که آخرین مکان استقامت نازی‌ها و هیتلر در جنگ جهانی دوم بوده، شهرت یافته است. این منطقه دارای چندین قلعه، استحکامات نظامی و مزرعه‌های مستحکم در بالای تپه‌ها است. یکی از زیباترین شهرها در این منطقه، شهر ویلتز است که بیشتر برای تئاتر فضای باز خود و همچنین جشنواره‌های موسیقی آن شناخته می‌شود. موزه نبرد بولج در قلعه ویلتز قرار گرفته که گردشگران و مسافران می‌توانند از آن دیدن کنند.

10- موزه تاریخ شهر لوکزامبورگ

Luxembourg City History Museum

Luxembourg City History Museum

یکی از جاذبه‌های گردشگری جدید در شهر لوکزامبورگ، موزه تاریخ آن است. این موزه در سال 1996 میلادی افتتاح شده بود و نگاهی به درون تاریخ غنی و هزار ساله این شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. خود ساختمان این موزه، ترکیب درخشانی از قدیم و جدید است. این ساختمان تشکیل شده از چندین ساختمان قدیمی از قرن هفدهم و نوزدهم میلادی است که به صورت مدرن نوسازی شدند. آثاری که در این موزه قرار دارند، شامل آثار باستانی از ساکنین ابتدایی هستند سپس گسترش می‌یابند و تا زمان حال ادامه پیدا می‌کند.

11- قلعه بورشاید

Bourscheid Castle

Bourscheid Castle

روستای بورشاید، روی فلاتی قرار گرفته است و در اطراف آن رودخانه‌های سور و وارک قرار دارند. در این مکان، شما شاهد مناظری بی‌نظیر خواهید بود. با پیاده‌روی و صعود در این فلات به روستاهای عجیب دیگری همچون میچلائو در دره سور، روستای ولسچید در دره وارک و روستای کهمن خواهید رسید. کسانی که علاقه به آفتاب گرفتن دارند، می‌توانند در سواحل رودخانه‌های سور و وارک دراز بکشند و لذت ببرند. این منطقه بیشتر تحت تسلط ویرانه‌های قلعه بورشاید قرار گرفته است. این قلعه در ارتفاع 137 متری از رودخانه سور قرار دارد و قدمت آن به قرن دهم میلادی باز می‌گردد. بیشتر قسمت‌های این قلعه بازسازی شده و در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. دیدن مناظر اطراف این قلعه در طی شب بسیار تماشایی و خارق‌العاده است.

12- منطقه موزل

Mondorf-les-Bains and the Moselle

Mondorf-les-Bains and the Moselle

منطقه موزل در کشور لوکزامبورگ بیشتر منطقه شرقی این کشور را اشغال کرده است. این منطقه در درون رودخانه خارق‌العاده موزل را جای داده است. بسیاری از روستاهای زیبا و تماشایی این منطقه در کنار این رودخانه قرار دارند. بسیاری از این روستاها، دارای یک جذبه باستانی هستند و گردش در درون آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده است. این منطقه، بسیار مورد توجه رومی‌ها قرار داشته است و در نتیجه، بسیاری از مکان‌های باستانی رومیان در این منطقه پراکنده شدند. یکی از جاذبه‌های این منطقه، شهر زیبای موندورف لس برینز است.

13- پارک ملی سور بالا

Upper Sûre Natural Park and Esch-sur-Sûre

Upper Sûre Natural Park and Esch-sur-Sûre

پارک ملی سور بالا دارای فلات‌ها، دره‌های باریک، شیب‌های پر از درخت و دریاچه سد سور بالا است. این مکان، مقصد گردشگری بسیار محبوبی در میان علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی و همچنین حیات وحش و گردشگری طبیعت است. تورهای پیاده‌روی و کوهنوردی مختلفی در این پارک ملی برگزار می‌گردد. در مرکز طبیعت پارک، یک بخش فرهنگی و یک موزه وجود دارد که اطلاعات لازم را به گردشگران و مسافران می‌دهند و در آن، آثار تاریخی جالب توجهی قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان