۵ توصیه کم‌هزینه برای بزرگ‌تر نشان‌دادن خانه

این روز‌ها متراژ خانه بسیاری از مردم عادی زیاد نیست و اغلب ما مجبوریم در خانه‌هایی با فضای کوچک‌تر زندگی کنیم.

5 توصیه کم‌هزینه برای بزرگ‌تر نشان‌دادن خانه

به گزارش خراسان ،  داشتن خانه بزرگ و فضای زیاد، آرزوی هر خانم خانه‌داری است، اما با توجه به نوع ساخت خانه‌ها و رشد خیره کننده قیمت مسکن در چند سال اخیر، امروزه متراژ چهاردیواری بسیاری از مردم عادی زیاد نیست و اغلب ما مجبوریم در خانه‌هایی با فضای کوچک‌تر زندگی کنیم. در این بین شما با تغییر دکوراسیون و نحوه چینش می‌توانید فضای خانه را بزرگ‌تر جلوه دهید. در ادامه چند روش ساده برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه به شما معرفی می‌کنیم

 

اضافه‌ها را کنار بگذار ؛معمولا خانه تمام خانم‌های ایرانی پر از وسایل اضافی است که کاربردی ندارد. اولین کاری که باید برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه انجام دهید، جمع کردن این وسایل اضافی است. در اولین فرصت، خانه را از وسایل اضافی و غیرکاربردی خالی کنید.

معجزه آینه ؛آینه به شرطی که در جای مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ این کار را به خوبی انجام می‌دهند. گذاشتن آینه پشت کمد‌های دیواری، قفسه کتاب‌ها، پشت شومینه و حتی در فضای هال می‌تواند علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا، نور بیشتری را به محیط منتقل کند.

دیوار‌های روشن ؛تیره کردن دیوار‌ها قطعا فضا را شیک‌تر نشان خواهد داد، اما خانه را دلگیر و کوچک خواهد کرد. اگر دنبال بزرگ نشان دادن خانه خود هستید، دیوار‌ها را به رنگ روشن مثل سفید، کرم و طوسی درآورید. اگر تصمیم به استفاده از کاغذ دیواری هم دارید، حتما به این نکته مهم توجه کنید.

یک‌رنگ باشید ؛اگر اهل دیدن فیلم‌های خارجی باشید، حتما دیده‌اید که در کشور‌های اروپایی معمولا تمام وسایل خانه و رنگ دیوار‌ها سفید یا روشن است. استفاده از تناژ‌های یک رنگ در خانه باعث می‌شود فضای خانه وسیع‌تر شود و خانه شما همیشه شیک و زیبا به نظر برسد.

خطوط را بشناسید ؛حتما در نوع پوشش شنیده‌اید که خطوط افقی شما را کشیده و لاغرتر نشان می‌دهند. درباره نحوه چیدمان وسایل خانه هم می‌توانید از این ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده کنید. خطوط عمودی در طرح وسایل و حتی دیوار‌ها فضا را گسترده‌تر و بازتر می‌کنند. شما می‌توانید از این طرح در انتخاب وسایل منزل استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان