بهترین سریال‌های وسترن قرن بیست و یکم

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌های وسترن قرن بیست و یکم را به شما معرفی کنیم.

بهترین سریال‌های وسترن قرن بیست و یکم

با اینکه همچنان سریال‌های وسترن خوبی ارائه نشده‌‌اند اما با این وجود، سریال وسترن در قرن بیست و یکم توانستند تا این ژانر را با دیگر ژانرها همچون ژانر جنایی و گنگستری و همچنین ژانر علمی-تخیلی و فانتزی ترکیب نمایند. همین سبب شده تا ژانر وسترن در دنیای سریال جان تازه‌ای بگیرد و آن را برای مخاطبان این دوره، جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌های وسترن قرن بیست و یکم را به شما معرفی کنیم.

سریال ددوود (Deadwood)

Deadwood (2004-2006)

Deadwood (2004-2006)

فهرست بهترین سریال‌های وسترن قرن بیست و یکم و همچنین بهترین سریال‌های وسترن تاریخ بدون سریال ددوود اصلا کامل نیست. سریال ددوود از سال 2004 تا 2006 پخش می‌شده و به طرز ناخوشایندی کنسل شده است. سریال ددوود توسط دیوید میلچ (David Milch) خلق شده است. او از شهر تاریخی و چهره‌های ساکنان شهر ددوود در جنوب داکوتا در اواخر قرن نوزدهم میلادی استفاده کرده تا ترسیمی از شکل‌گیری کشور آمریکا را به نمایش بگذارد. این سریال با بازی ایان مک‌شین (Ian McShane) و تیموتی اولیفانت (Timothy Olyphant) است. این دو بازیگر، نقش‌آفرینی بسیار خوبی ارائه دادند که به استحکام این سریال کمک بسیاری کرده است.


سریال به غرب (Into the West)

Into the West (2005)

Into the West (2005)

سریال به غرب، اثر وسترنی به تولید استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) است که فراموش شده و زمان پخشش، توجه چندانی به آن نشده بود. سریال به غرب، دارای داستانی مستحکم در مورد دو کاراکتر به هم مرتبط و سفر آنها در طی گسترش کشور آمریکا در اوایل قرن نوزدهم میلادی است. هر دو داستان زمانی شروع می‌شوند که جیکوب ویلر با بازی متیو سیتل (Matthew Settle)، یک آمریکای سفیدپوست از ویرجینیا، با رها کردن خانواده‌اش، به سفری به سمت اقیانوس آرام می‌پیوندد. او در نهایت با زنی به نام لاکوتا با بازی تونانتزین کارملو (Tonantzin Carmelo) ازدواج می‌کند. حال، خانواده جدید او باید سختی‌ها و منفعت‌های تغییرات شدید و گسترش غرب آمریکا را تحمل کنند. سریال به غرب، اثری بسیا آشنا و تامل‌برانگیز محسوب می‌شود و در مسیر خود، به موضوعات مختلی پرداخته است. این مینی سریال در سال 2005 میلادی پخش شده است.


سریال توجیه شده (Justified)

Justified (2010-2015)

Justified (2010-2015)

گرچه تیموتی اولیفانت با سریال ددوود شهرتی برای خود بدست آورده بود اما نقش او به عنوان مارشال ریلان گیونز در سریال توجیه شده، قطعا نمادین‌ترین و مشخص‌ترین نقش او محسوب می‌شود. سریال توجیه شده، سریال نئو وسترن است که داستان این مارشال را دنبال می‌کند که به شهر خود در کنتاکی شرقی باز می‌گردد. او در با یک دوست قدیمی که اکنون جنایت‌کاری به نام بوید کراودر است رقابت می‌کند. نقش بوید کراودر را در این سریال، والتون گاگینز (Walton Goggins) به تصویر می‌کشد. شخصیت ریلان گیونز، ممکن است نمادین‌ترین نمونه از مرد قانون وسترن به شمار می‌رود. گرچه سریال توجیه شده به شدت از ژانر جنایی تاثیر گرفته، کاراکترها و این شهر کوچک سبب شده تا این سریال در درون ژانر وسترن قرار بگیرد.


سریال وست‌ورلد (Westworld)

Westworld (2016-Present)

Westworld (2016-Present)

تنها دو فصل ابتدایی سریال وست‌ورلد را می‌توان در ژانر وسترن دارد و با این وجود، این دو فصل بسیار عالی هستند که جایگاه به خصوصی در فهرست بهترین سریال‌های وسترن قرن بیست و یکم دارد. اتفاقات سریال وست‌ورلد در آینده رخ می‌دهد که در آن، یک پارک به مهمانان خود این امکان را می‌دهد تا به طرز واقع‌گرایانه‌ای در دنیای وسترن زندگی کنند. دیگر کاراکترها ربات هستند که دقیقا شبیه به انسان‌اند. سریال وست‌ورلد ترکیبی از ژانر وسترن و علمی – تخیلی به شمار می‌رود اما دو فصل ابتدایی آن به خوبی توانسته تا به خوبی فردگرایی در آمریکا را به نمایش بگذارد. سریال وست‌ورلد به شدت سرگرم‌کننده است و به خوبی بیننده را درگیر داستان می‌کند.


سریال بی‌خدا (Godless)

Godless (2017)

Godless (2017)

سریال بی‌خدا، سریالی ساخته اسکات فرانک (Scott Frank) و محصول سرویس آنلاین نتفلیکس محسوب می‌شود. این مینی سریال در مورد یک فراری است که قصد پنهان شدن از مربی و رهبر گروه گنگستری قبلی خود را دارد. با اینکه ابتدای سریال بسیار شبیه به دیگر آثار در این ژانر است اما داستان زمانی تغییر می‌کند که این فراری وارد شهری کوچک می‌شود که عمدتا توسط زنان اداره می‌شود. اسکات فرانک با توجه بیشتر بر زنان داستان، توانسته تا این مینی سریال را نسبت به دیگر آثار این ژانر متمایز کند. این سریال با نقش‌آفرینی بسیار خوبی از سوی بازیگران خود همراه بوده است.


سریال یلواستون (Yellowstone)

Yellowstone (2018-Present)

Yellowstone (2018-Present)

سریال یلواستون توسط تیلور شرایدن (Taylor Sheridan) خلق شده است. این سریال توانست تا به آرامی، طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نماید. تیلور شرایدن بیشتر برای ساخت فیلم‌های نئو وسترنی همچون ویند ریور (Wind River)، سیکاریو (Sicario) و اگر سنگ از آسمان ببارد (Hell or High Water) شناخته می‌شود. سریال یلواستون داستان پدرسالار خانواده داتون با بازی کوین کاستنر (Kevin Costner) را دنبال می‌نماید. موضوع و خط داستانی سریال یلواستون بسیار درگیرکننده و همچنین باورپذیر است. سریال یلواستون از جمله آثاری است که هر علاقه‌مند به ژانر وسترن باید آن را ببیند. داستان آرام و روان آن به همراه بازیگران عالی و مناظر بسیار زیبا باعث شده تا این سریال بسیار جذاب و تماشایی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان