رئیس به خاطر بانوان می‌آید

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، به یک کلاف سردرگم در فوتبال ایران تبدیل شده است؛ گره عجیبی که با مقاومت‌هایی در داخل کشور و فشارهایی از بیرون همراه است و می‌رود تا کار را حسابی سخت کند

طی ماه‎های اخیر و با کاهش محدودیت‌های کرونایی، فیفا دوباره پیگیر این داستان شده است. گفته می‌شود علت اصلی بدون تماشاگر برگزار شدن بازی ایران و کره‌جنوبی در انتخابی جام‌جهانی 2022 هم این بود که زنان باید همگام با مردها به استادیوم می‌آمدند، اما فدراسیون فوتبال که نتوانست این شرایط را فراهم کند، در نهایت به کلی قید حضور تماشاگران را زد. زمان اما به سرعت برق و باد در گذر است و بازی بعدی تیم ملی برابر عراق در روز هفتم بهمن در پیش است. این مسابقه به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و می‌تواند حکم صعود رسمی تیم ملی کشورمان به جام‌جهانی قطر را داشته باشد. از این رو رئیس فیفا در راه تهران است تا ضمن تماشای این مسابقه از نزدیک، روند تایید اساسنامه فدراسیون را هم زیرنظر بگیرد و از همه مهم‌تر اینکه شاهد حضور بانوان در استادیوم باشد.

صد البته این‌بار دیگر حضور بانوان در ورزشگاه برای تک‌بازی چاره‌ساز نخواهد بود. فدراسیون تا کنون چندین بار با این حربه از فیفا زمان خریده و حالا نوبت ورود هفتگی و مستمر زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات باشگاهی است؛ آنچه از دیرباز با مقاومت‌هایی داخل کشور همراه بوده و شاید همه‌چیز در این مورد در اختیار فدراسیون فوتبال یا حتی وزارت ورزش نباشد. حمید سجادی، وزیر ورزش گفته پیگیر داستان است، اما باید دید نهایتا کار به کجا می‌کشد. آنچه مشخص است اینکه پرونده مبهم و کهنه حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران بالاخره باید بسته شود؛ یا بسترش داخل کشور فراهم می‌شود، یا باید مجازات‌های احتمالی بین‌المللی را تحمل کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان