حمایت سجادی از طرح آجرلو برای تبلیغات محیطی

وزیر پشت باشگاه‌ها درآمد؛ شکست مافیای فوتبال

وزیر ورزش و جوانان با حمایت قاطع از حقوق باشگاه‌ها در کسب درآمد مشروع و قانونی از تبلیغات محیطی بر ضرورت اجرای این طرح توسط هر باشگاه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حمایت حمید سجادی از پیشنهاد آجورلو مدیرعامل استقلال در واقع حمایت از حقوق قانونی باشگاه‌ها برای استفاده از حق تبلیغات محیطی است.

حقیقت این است که تقریبا همه باشگاه‌ها از ابتدا با این طرح موافق و با شرایط فعلی اداره تبلیغات محیطی و درآمد ناچیزی که سازمان لیگ از این محل پرداخت می کرد مخالف بودند. با این وجود ترس از کارشکنی و تقابل با برگزار کننده مسابقات و مشکلاتی که احتمالا در پی این نزاع برایشان ایجاد می شد موجب شد باشگاه‌ها استقلال را در این مبارزه تنها بگذارند.

حتی به گفته وزیر ورزش، پرسپولیس هم منتظر است در صورت موفقیت استقلال در اجرای این طرح به دنبال استفاده از درآمد تبلیغات محیطی باشد در حالی که اگر سرخ‌‎ها هم از ابتدا در این مسیر با رقیب همراه می‏شدند خیلی زودتر می‌‏توانستند حقوق خودشان را در این بخش زنده کنند.

با این وجود جدال استقلال و سازمان لیگ در هفته های گذشته به جاهای باریکی کشیده شد و حتی گفته می‌‎شد رئیس سازمان لیگ تهدید کرده دربی را با تبلیغات محیطی استقلال برگزار نمی‏‌کند. حالا ورود به موقع و قاطع وزیر ورزش تکلیف را برای اهالی فوتبال مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر ورزش حرف آخر را زد؛ با طرح آجورلو موافق هستم/ پرسپولیس منتظر موفقیت استقلال در تبلیغات محیطی

حمید سجادی بر خلاف وزرای قبلی خودش به جای مداخله‌‎های ویران‌گر و استفاده از رانت و لابی برای انتصاب مدیران ارشد و میانی دو باشگاه با ورودی به موقع و سازنده از حق درآمدزایی همه باشگاه‌ها به سود منافع فوتبال دفاع کرد و در جایگاه حکمیت حرف آخر را در همین ابتدای راه زد.

حالا نه تنها استقلال از تبلیغات محیطی بازی‌‎های خانگی خودش به پشتوانه حمایت وزیر استفاده می‏کند بلکه سایر باشگاهها نیز با آگاهی نسبت به حق قانونی خودشان هراسی از کارشکنی‌ ‏های برگزارکننده مسابقات لیگ نخواهند داشت و حق خودشان را مطالبه می‏کنند.

اتفاق امروز که پایانی بر دوره عدم شفافیت و نفوذ مافیای فوتبال به شمار می‌‏رود می‌‎تواند یک گام تاریخی برای تکیه کردن باشگاهها به درآمدهای مشروع و قانونی فوتبال و دست‎یابی به حقوق خودشان در این حوزه باشد.

تبلیغات محیطی، حق محتوای مسابقات ، حق پخش بازی‎ها و در ادامه کپی رایت همچنین سایر روش‏های درآمدزایی متداول در جهان تنها راه حلی است که می‌‏تواند اولا فوتبال حرف‌ه‎ای ایران را زنده نگاه دارد، وابستگی باشگاهها به بودجه دولتی را قطع کند و حتی در ادامه زمینه رقابت در عرصه‎های بین‌المللی با ظرفیتی فراتر از انتظار را فراهم سازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان