بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما – بخش اول

برخی بر این باور هستند که فیلم‌های ورزشی تنها برای کسانی هستند که از این ورزش‌ها لذت می‌برند. از همین رو، بسیاری از افراد علاقه چندانی نسبت به این ژانر ندارند. با این وجود، برخی از فیلم‌های ورزشی می‌توانند واقعا جذاب باشند و داستان زندگی ورزشکاران فوق‌العاده‌ای را بازگو کنند که بر مشکلات غلبه کرده‌اند.

بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما – بخش اول

فیلم‌های ورزشی می‌توانند بسیار گیرا، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش باشند. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما به انتخاب انجمن فیلم آمریکا بپردازیم.

برخی بر این باور هستند که فیلم‌های ورزشی تنها برای کسانی هستند که از این ورزش‌ها لذت می‌برند. از همین رو، بسیاری از افراد علاقه چندانی نسبت به این ژانر ندارند. با این وجود، برخی از فیلم‌های ورزشی می‌توانند واقعا جذاب باشند و داستان زندگی ورزشکاران فوق‌العاده‌ای را بازگو کنند که بر مشکلات غلبه کرده‌اند.

انجمن فیلم آمریکا لیستی از بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما ارائه کرده است. یکی از اشتراکات میان تمام آثار این لیست، این است که تماشای آن‌ها واقعا لذت‌بخش است و اوقات خوشی را برای بیننده رقم می‌زند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire)

Jerry Maguire (1996)

Jerry Maguire (1996)

فیلم جری مگوایر محصول سال 1996 میلادی است. شخصیت اصلی این فیلم یک وکیل ورزشی است که تصمیم می‌گیرد تا آژانس خودش را راه‌اندازی کند. او پس از رخ دادن یک حادثه، اقدام به این کار کرده است. در حالی که بیشتر فیلم بر روی تلاش‌های تجاری و کاری او تمرکز کرده است اما مرکزیت احساسی فیلم از رابطه دورتی بوید و پسرش ری نشات گرفته است.

فیلم جری مگوایر، یکی از بهترین فیلم‌های کمدی و عاشقانه با محوریتی ورزشی است که ترکیبی مناسبی از احساسات و کمدی در آن دیده می‌شود. این فیلم همچنین یکی از بهترین دیالوگ‌ها را در میان فیلم‌های دهه نود میلادی دارد. این فیلم همچنین با بازی بازیگرانی برجسته است که جنبه جالب‌توجهی از دنیای ورزش را به تصویر می‌کشند که ممکن است همگی با آن آشنا نباشند.

فیلم ولوت ملی (National Velvet)

National Velvet (1945)

National Velvet (1945)

فیلم ولوت ملی با بازی الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) و میکی رونی (Mickey Rooney) است. این فیلم در مورد یک دختر جوانی است که یک اسب برنده می‌شود و مصمم است تا با آن در مسابقه اسب‌سواری بزرگ ملی شرکت کند. او با یک چابک‌سوار ملاقات می‌کند که به او در دست یافتن به رویاهایش کمک خواهد کرد.

داستان ناراحت‌کننده این فیلم در مورد غلبه بر ترس‌ها و مصمم بودن برای دست یافتن به اهداف واقعا درس‌های بزرگی را بازگو می‌کند که واقعا به زیبایی به تصویر کشیده شده‌اند. فیلم ولوت ملی با بازی فوق‌العاده‌ای از سوی بازیگران خودش همراه شده و یک اثر کلاسیک و برجسته در میان علاقه‌مندان به فیلم‌های ورزشی به شمار می‌رود. این فیلم در سال 1945 میلادی ساخته و اکران شده است.

فیلم گسستن (Breaking Away)

Breaking Away (1979)

Breaking Away (1979)

فیلم گسستن محصول سال 1979 میلادی است. این فیلم، داستان گروهی از دوستان را دنبال می‌کند که به تازگی از دبیرستان فارق‌ التحصیل شده‌اند و با چندین دانشجو برخورد می‌کنند. کاراکتر اصلی این فیلم، علاقه‌ای برای دوچرخه‌سواری دارد و از همین رو، به دنبال آن است تا این دانشجوها را در مسابقه پیش‌رو شکست دهد.

این فیلم یک داستان عالی در مورد به بلوغ رسیدن است که با درامی میان کاراکترهای اصلی ترکیب شده است. جنبه‌های دوچرخه‌سواری فیلم یک اثر جذاب، دلنشین و سرگرم‌کننده خلق کرده است که بسیار برجسته است.

فیلم پادوی گلف (Caddyshack)

Caddyshack (1980)

Caddyshack (1980)

فیلم پادوی گلف محصول سال 1980 میلادی است. این فیلم بر محوریت کاراکتری به نام دنی نونان است. او یک مرد جوان است که در یک باشگاه برجسته گلف، یک پادو است. فیلم پادوی گلف، یک اثر خنده‌دار است که با بازی بسیار عالی‌ای از سوی بازیگران شناخته‌شده خود همراه شده است.

بسیاری از کاراکترهایی که در این فیلم حضور دارند، شخصیت‌هایی سرگرم‌کننده هستند و بسیاری از لحظات فیلم به صحنه‌هایی نمادین تبدیل شده‌اند. این فیلم، نقطه عطفی در کارنامه عوامل سازنده آن به شمار می‎رود. فیلم پادوی گلف، یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های ورزشی و یکی از خنده‌دارترین فیلم‌های کمدی دهه هشتاد میلادی بوده است. این فیلم از آن دسته فیلم‌هایی است که می‌توان آن را چندین مرتبه دید و بدون تکراری شدن، از آن لذت برد.

فیلم بیلیاردباز (The Hustler)

The Hustler (1961)

The Hustler (1961)

فیلم بیلیاردباز با بازی پاول نیومن (Paul Newman) در یکی از برجسته‌ترین نقش‌های عمرش بوده است. این فیلم در سال 1961 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. فیلم بیلیاردباز دارای یک داستان نمادین در مورد مردی است که با فریبکار در باشگاه‌های بیلیارد، برای خودش یک زندگی ساخته است. او به وسیله کارهای خودش و همکاری با چندین فرد فاسد با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود.

این فیلم یک اثر عالی در مورد پرداختن به کاراکتر به شمار می‌رود. این فیلم، شخصیت اصلی را نشان می‌دهد که سعی دارد تا بین زندگی شخصی‌اش و آرزویش برای بزرگ بودن تعادل برقرار کند. بسیاری از چهره‌های درون فیلم، پیچیده هستند و همین، به واقع‌گرایانه بودن کاراکترها در این فیلم کمک کرده است. همین واقع‌گرایی باعث شده تا این فیلم برای بیننده بسیار جذاب‌تر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان