طراحی ویلا کوشه، تفرجگاه خانوادگی در جاده چالوس!

پروژه های برجسته: ویلای کوشه در ابتدای کرج نزدیک به ورودی جاده چالوس، خط دوم حصار قرار دارد

پروژه های برجسته: ویلای کوشه در ابتدای کرج نزدیک به ورودی جاده چالوس، خط دوم حصار قرار دارد. اغلب مسافران که قصد عبور از جاده ی چالوس _کرج را دارند خانه های کوچک قرارگرفته بر روی کوه را مشاهده کرده اند. این خانه ها بافت اطراف پروژه کوشه را مشخص می کنند، خانه هایی که عموما با چند پاره آجر، بلوک سیمانی و دیواره های وصله پینه ای ایجاد شده اند. با چیدانه همراه باشید تا به گوشه و کنار این پروژه منحصر به فرد سری بزنیم و با طراحی ویلا کوشه از دفتر طراحی معماری کارناکو بیشتر آشنا شویم با ما همراه باشید.

مشخصات عمومی طراحی ویلای کوشه

  • نام پروژه: ویلای کوشه
  • موقعیت: کرج، ایران 
  • دفتر معماری: دفتر طراحی معماری کارناکو
  • تیم طراحی: محسن تاجیک، رضا عامریان، علیرضا حسنعلی، محیا قنبری، سارا خسروی‌پور
  • همکاران اجرایی: بابک بهزادی، مهندس خدمتگزار، شرکت ترمووود آیریس، آقای الله‌بخشی
  • اتوماسیون ساختمان: گروه هوشمندسازی کارناکو (فرزاد پورشوروی، پویان مددی، مژده مهین‌دوست)
  • کارفرما: مهدی ماشاالهی، ابوالفضل حسنعلی 
  • اجرا و نظارت: دفتر طراحی معماری کارناکو
  • تاریخ: 1394
  • مساحت: 660 مترمربع
  • وضعیت: ساخته‌شده
  • عکاس: استودیو دید (مسیح مستاجران، حکیم حمادی)

ویلای کوشه و خاستگاه طراحی 

طراحی ویلا کوشه در ابتدای کرج نزدیک به ورودی جاده چالوس، خط دوم حصار قرار دارد. اغلب مسافران که قصد عبور از جاده ی چالوس _کرج را دارند خانه های کوچک قرارگرفته بر روی کوه را مشاهده کرده اند. این خانه ها بافت اطراف پروژه کوشه را مشخص می کنند، خانه هایی که عموما با چند پاره آجر، بلوک سیمانی و دیواره های وصله پینه ای ایجاد شده اند.

طراحی ویلای کوشه و ایده ی اولیه طراحی

این بنا در عین سادگی و همسان سازی با سیستم ساخت بافت اطراف، سعی در ارتقاء نگرش ساکنین محله داشته و با هدف افزایش کیفیت فضایی و الهام پذیری از شکل و کالبد جدید شکل گرفته تا پیوستگی بنا و طبیعت اطراف را به حداکثر برساند در این راستا در طراحی منظر محوطه تلاش شده است امکان استفاده از فضای سبز و دیگر کاربری ها در تمام فصول سال و ساعات شبانه روز به وسیله طراحی نور پردازی و همچنین طراحی و اضافه کردن المان های مختلف مانند آلاچیق، شومینه و ... فراهم شود.

این المان ها در خارج از ویلا علاوه بر کاربردی بودن آنها کمک به ایجاد تنوع فضایی و افزایش زیبایی و خوشایند شدن محیط گردید، برای مثال طراحی آلاچیق های معلق با کیفیت فضایی متنوع و طراحی آلاچیق مسقف با صندلی های متحرک و حفاظت درختان به وسیله توری مشبک از جمله این اقدامات می باشد.

طراحی ویلای کوشه و محوطه سازی

در طراحی ویلا کوشه کاشت درختان و بوته های متنوع و سازگار با اقلیم و استفاده از متریال چوب در حاشیه استخر و آلاچیق ها از دیگر تلاش های برقراری ارتباط مناسب فضاها با طبیعت پیرامون می باشد. از دیگر اقدامات صورت گرفته در طراحی این پروژه ساماندهی فضای محوطه و تعریف نظام راه ها برای افزایش درک کاربر از محوطه و استفاده حداکثری از آن می باشد که بدین منظور با توجه به وضع موجود، فضاهای قبلی احیا و فضاهای جدید تعریف گردید.

با یکپارچه سازی فضاها و برقراری ارتباط مستقیم بین آنها این امکان به وجود آمد که توسعه و کیفیت فضایی تا طبقه بالا ادامه یابد. طبقه بالا به عنوان فضای استراحت، خواب، معاشرت، مطالعه و ... مورد استفاده قرار می گیرد و عرصه بالا که متریال آن یک دست نمی باشد شکل جدیدی به خود گرفته و باعث تنوع فضایی شده است.

طراحی فضای داخلی ویلا کوشه

طبقه بالای ویلا به نسبت طبقه پایین فضای صمیمی تری دارد و به همین منظور محیطی دنج و شخصی را به وجود آوردهاست. کج شدن پنجره در این طبقه و کشیدگی باز شوها باعث درک همزمان آسمان و فضای سبز حیاط شده که همین امر موجب تنوع فضایی و خوشایند شدن محیط گردیده است.

پنجره های ویلا به نحوی طراحی گردیده که بتواند ارتباط مناسبی بین فضای سبز موجود در محوطه ساختمان و فضای داخلی به وجود آورد به نحوی که بازشوهای موجود در جداره های نما به فضای باز این امکان را می دهد که در بخش عمده ای از فضای بسته نفوذ کرده و در فصل معتدل تراس ها را جزیی از فضای داخلی نماید.

طراحی ویلا کوشه و مصالح

در طراحی ویلا متریال به کار رفته، سیمان زبر معمولی است که با یک لایه رنگ خاکستری روشن پوشانده شدهاست. رنگ نما از نانوی چرک گریز و رطوبت گریز تشکیل شده تا از طول عمر بیشتری برخوردار باشد.

طراحی ویلا کوشه،بررسی پلان و دیاگرام

با دیدن بخشی از پلان طراحی ویلا کوشه با جزییات بیشتری از طراحی این فضا آشنا خواهید شد و با  بررسی پروفایل دفتر معماری و هوشمندسازی کارناکو در چیدانه می توانید تصویری کامل تری از بخش های مختلف این خانه منحصر به فرد در جاده چالوس داشته باشید. 

 

ویدئو طراحی ویلا کوشه

تیم محتوای چیدانه برای لمس بهتر طراحی ویلا کوشه ویدئوی کوتاهی آماده کرده است که می توانید با مشاهده آن با بخش های بیشتری از طراحی این پروژه آشنا شوید. 

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه 09035550148 ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

نویسنده: دفتر معماری و هوشمندسازی کارناکو ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر