لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس سوار بر پیکان به سمت صدر/ برد شیرین شاگردان یحیی در دستگردی +عکس، فیلم و جدول

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار مقابل پیکان به برتری سه بر یک رسید تا به نوار پیروزی بازگشته و خود را به رتبه چهارم جدول برساند.

به گزارش مشرق، از ساعت 16 امروز (چهارشنبه) در هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، پیکان در ورزشگاه دستگردی پذیرای پرسپولیس بود و متحمل شکست سه بر یک شد.

پرسپولیس با کسب پنجمین بُرد فصل به امتیاز 19 رسید و تا رتبه چهارم جدول بالا آمد و پیکان هم 12 امتیازی باقی ماند.

ببینید:

فیلم/ خلاصه دیدار پیکان 1-3 پرسپولیس

قضاوت این دیدار را «سیدرضا مهدوی» با کمک‌های «امیررضا آشورماهانی» و «احد سلطانی» برعهده داشت.

بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس برای ماندن در جمع مدعیان چاره‌ای غیر از برتری نداشت و پیکان هم برای فراموش کردن شکست سنگین هفته گذشته مقابل استقلال، به کسب امتیاز فکر می‌کرد.

این دیدار از سوی هر 2 تیم هجومی آغاز شد تا شاهد فرصت‌خوبی در محوطه جریمه باشیم.

در دقیقه 16 پاس «مهدی ترابی» به «مهدی عبدی»‌ رسید و این مهاجم جوان موفق شد گل نخست بازی را به‌ثمر برساند. در این صحنه «نادر محمدی» تلاش کرد تا با دست مانع از باز شدن دروازه تیمش شود که در این امر موفق نبود و با کارت زرد هم جریمه شد.

این گل سبب شد تا پرسپولیسی‌ها کمی روند بازی را کنترل کرده و پیکانی‌ها نیز روی به استفاده از ارسال‌های بلند بیاورند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با یک گل به سود شاگردان «یحیی گل‌محمدی» به اتمام رسید.

در آغاز نیمه دوم، «مهدی ترابی»‌ در موقعیتی مناسب قرار گرفت که تعلل وی و تکل خوب مدافع پیکان موجب شد تا فرصت از دست برود. ترابی پس از این صحنه دوباره مصدوم شد و جای خود را به «عیسی آل‌کثیر» داد.

در دقیقه 54 حرکت بازیکنان پرسپولیس از جناح راست و پاس خوب «امید عالیشاه» موجب شد تا آل‌کثیر گل دوم سرخپوشان را ثبت کند. با این اوصاف مهاجمان پرسپولیس که در دیدار قبلی مقابل هوادار عملکرد ضعیفی داشتند، امروز جبران مافات کردند.

در ادامه، پرسپولیسی‌ها که برتری خود را قطعی می‌دیدند به کنترل بازی پرداخته و اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های پیکان را ندادند.

در دقیقه 80 «حامد لک» که برای دفع توپ روی هوا بلند شده بود با «پیمان رنجبری» برخورد کرد که داور با تصمیمی بحث‌برانگیز نقطه پنالتی را نشان داد. این تصمیم، اعتراض شدید بازیکنان پرسپولیس را همراه داشت.

«علیرضا کوشکی» پنالتی را تبدیل به گل کرد تا اختلاف کاهش یافته و دقایق اندک باقی مانده با حساسیت بیشتری دنبال شود.

در دقیقه 93 پاس «وحید امیری» به «رضا اسدی»‌ رسید و او نیز «علی شجاعی» هم را در آستانه دروازه حریف صاحب موقعیت کرد تا شجاعی گل سوم تیمش را به ارمغان آورد.

ترکیب پیکان

حسن پورحمیدی، امیرحسین رنگرز، امیرحسین غلامی، سامان فلاح، نادر محمدی(پیمان رنجبری)، اسماعیل بابایی، ابراهیم صالحی(محمدامین درویشی)، علیرضا کوشکی، محمدجواد آزاده، ایمان اکبری، مجتبی حق‌دوست(محمدحسین فلاح)

ترکیب پرسپولیس

 حامد لک، سیدجلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، محمد شریفی(رضا اسدی)، مهدی عبدی(فرشاد فرجی)، وحید امیری، امید عالیشاه(علی شجاعی) و مهدی ترابی(عیسی آل‌کثیر)

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته دهم

نتایجی که در دیگر بازی های هفته دهم رقم خورد:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان