۷ خانه دوبلکس ایرانی از پروژه های برجسته چیدانه!

پروژه های برجسته: اصولا در هر طراحی به خصوص در طراحی خانه دوبلکس آنچه پیش از هر چیز حائز اهمیت است نیاز کارفرما می باشد

پروژه های برجسته: اصولا در هر طراحی به خصوص در طراحی خانه دوبلکس آنچه پیش از هر چیز حائز اهمیت است نیاز کارفرما می باشد. به طور کلی برای رسیدن به یک خانه دوبلکس شیک نیاز به یک طراحی منحصر به فرد و همسو با خواسته کارفرما است، به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با خانه های دوبلکس منحصر به فرد منتشر شده در چیدانه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

خانه دوبلکس امین در تهران

  • موقعیت: لواسان،تهران،ایران
  • دفتر معماری: دفتر معماری ایوان
  • معمار: امیر افغان
  • مساحت: 540 مترمربع

در طراحی خانه دوبلکس امین اتصال چشم انداز سیال محیط (که بطور خطی کوه های دور دست، دریاچه سد  و فضای سبز متراکم شهر و درختان جنوبی سایت را در بر می گیرد) به هندسه بنا مهمترین چالش طراحی بود. بگونه ای که کل منظره در حکم حیاط ساختمان دیده شود و از دید ناظر داخلی وجود هر کدام بدون دیگری بی معنا باشد. مطلب خانه ویلایی امین با چشم انداز بی نظیر در شمال تهران! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

خانه دوبلکس شماره 2 در تهران

  • موقعیت: دربند، تهران، ایران 
  • دفتر معماری: کات استودیو
  • معماران: مهدی کامبوزیا و هلنا قنبری با همکاری گروه بنا
  • مساحت:  415 متر مربع

وضع موجود پروژه بازسازی خانه دوبلکس شماره 2 در بند در زمان ارجاع به دفتر کات؛ ساختمانی  مسکونی در دو واحد مجزا و یک زیرزمین بوده و خواست کارفرما تبدیل این ساختمان به یک واحد مسکونی برای استفاده شخصی بود. وضعیت ساختمان مسکونی شماره 2 دربند از نظر سازه ای بسیار ناپایدار بوده، به گونه ای که ستون ها با متریال های  مختلف با مقاومت های نا همسان و سقف به صورت طاق ضربی اجرا شده بود و تیرهای اصلی روی دیوارهای اطراف بدون هیچ زیرسری قرار گرفته بودند. مطلب بازسازی آپارتمان دوبلکس دربند، رقص سایه ها در تهران! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

خانه دوبلکس اندیشه در تهران

  • موقعیت: خیابان اندیشه، تهران، ایران
  • دفتر معماری: گروه کندو
  • معمار: بهادر کاشانی مدنی
  • مساحت: 300 مترمربع

هدف اصلی از بازسازی و طراحی فضای داخلی ساختمان مسکونی اندیشه، ایجاد محلی دلنشین و آرام برای شروع زندگی مشترک طراحان پروژه بود. برای این منظور طراحان (خانم و آقا) هرکدام بطور جداگانه، توقعات خود را از یک خانه آرمانی بررسی و ترسیم کردند. نتیجه با بر هم نهادن الگوهای ذهنی طراحان با امکانات و محدودیت های فضایی و اقتصادی رشد یافت و سعی شد پاسخی خلاقانه به آنها داده شود. ایده ها و طرح ها به چالش کشیده شد، بطوریکه در بستر طرح جای بگیرند و در کنار محدودیت ها، رفته رفته طرح پخته شد و شکل گرفت. برای مشاهده جزییات بیشتر این پروژه به مطلب بازسازی آپارتمان دوبلکس اندیشه در زمینی با عرض کم! مراجعه کنید.

خانه دوبلکس گلستانه در چالوس

  • موقعیت: روستای زوات غرب، چالوس، ایران 
  • دفتر معماری: معماران رویداد 
  • معماران: مصطفی امیدبخش، زهرا آرمند
  • مساحت: 135 مترمربع

از زبان معمار: ما یک زوج معمار هستیم. در شهر بزرگ و شلوغی مثل تهران، کار ما طراحی و نظارت پروژه‌های ساختمانی است؛ کاری دلچسب اما تمام وقت و سنگین.  همیشه دلمان می‌خواست فضایی برای خودمان بسازیم تا بتوانیم آخر هفته‌هایمان را به دور از مشغله‌های کاری و فکری در آن سپری کنیم و یا بعد از تحویل هر پروژه، قدری در آن بیاساییم.جایی برای بازسازی افکارمان، قوایمان و مکانی برای عاشقی کردن و با هم زیستن. جایی با مختصات متفاوت از فضای آتلیه و یا حتی آپارتمان‌مان. اما مثل خودمان و معماری‌مان ساده و منطقی. فضایی آشنا، فضایی صمیمی، فضایی راحت، فضاییسپید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این پروژه به مطلب خانه ما، گلستانه: ویلای مینیمال زوج معمار در چالوس سر بزنید.

خانه دوبلکس پلاک یک در تهران

  • موقعیت: میدان قیام، تهران، ایران 
  • دفتر معماری: طرح و ساخت ازنو
  • معماران: احسان توسلی، سولماز تاتاری
  • مساحت: 600 مترمربع

پروژه ی طراحی خانه دوبلکس پلاک یک، واقع در خیابان مولوی تهران متعلق به کارفرمای بازاری است  که به علت احساس تعلق به محله ی پدری و نزدیکی به محل کار، این منطقه را برای ساخت خانه ای مدرن با کیفیت هنری خاص انتخاب نموده است.در روند طراحی آپارتمان مسکونی پلاک یک می بایست تغییر تصور افراد از سطح معماری منطقه و تبدیل کردن پروژه به یک  تندیس عملکردی که در عین حال تداعی فضای مسکونی را در خود داشته باشد، یکی از اهداف کلی پروژه بوده است. مطلب آپارتمان مسکونی پلاک یک، خانه مدرن در محله پدری! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

خانه دوبلکس لواسان در تهران

از زبان معمار: کارفرما با مراجعه به دفتر معماری کلیاس کویر درخواست بازسازی ویلایی در لواسان را داشت. تصور وی بر این بود که با تغییراتی حداقلی در حد تعویض نازک کاری و دکوراسیون داخلی موضوع قابل انجام است. پس از بازدید از پروژه لازم  بود تا کارفرما از سه موضوع اصلی آگاهی پیدا کند. نخست فضای مطلوب موضوعی فراتر از پوشش نهایی و دکوراسیون داخلی است. سپس نقش معمار، طراحی و فراهم آوردن فضای مطلوب به گونه ای است که علاوه بر جنبه های زیبایی شناسی از لحاظ کاربری فضاها، شرایط حرارتی برودتی و برآورد نیازهای آتی نیز شرایط آسایش را برای ساکنین برقرار سازد. بنابراین باید مداخله ای فراتر از تعویض نازک کاری را پذیرا شود. و در نهایت وضع موجود این بنا در شرایطی نیست که با حداقل تغییرات بهبود یابد. مطلب ویلای دوبلکس شیک با نمای چوبی در لواسان تهران! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

خانه دوبلکس شماره 4 در قزوین

  • موقعیت: قزوین، ایران 
  • دفتر معماری: دفتر معماری هرم
  • معمار: مرتضی علی‌نیا مقدم
  • مساحت:  930 مترمربع

خانه دوبلکس شماره 4، پروژه‌ای ا‌ست که کارفرما خواستار سه واحد مستقل بود که یک واحد آن به صورت  دوبلکس تعریف شود، خواسته‌ای که تبدیل به چالش اصلی پروژه شد و ما را بر آن داشت تا از این پتانسیل در طراحی جدار بیرونی نیز استفاده کنیم؛ مانیفستی که ارتباط درون و بیرون پروژه را با یکدیگر هماهنگ کند و بتوان بر اساس نیازهای کاربر و با توجه به زمینه شهری، با آن برخورد کرد. در این پروژه سعی شده است تا چالشی به عنوان نما که پیش روی طراحان وجود دارد، از زاویه‌ای دیگر دیده شود و با توجه به کیفیت‌های فضایی مورد نیاز پروژه و هماهنگ با عملکردهای داخلی آن شکل بگیرد تا آسایش محیطی و روانی برای کاربر داشته باشد و از طرف دیگر، پروژه خود را به عنوان شاخص شهری مطرح کند. مطلب طراحی آپارتمان دوبلکس، تجربه ای نو در خانه مدرن قزوین! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه 09035550148 ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

نویسنده: ثمینا فراهانی؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر