جاذبه‌های گردشگری پاریس فرانسه – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس در کشور فرانسه را به شما معرفی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری پاریس فرانسه – بخش دوم

شهر پاریس، یکی از برجسته‌ترین شهرهای فرانسه و جهان به شمار می‌رود. شهر پاریس بیشتر با برج ایفل خود شناخته می‌شود. با این حال، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. شهر پاریس، دارای زیبایی بسیار زیادی است و هر بخش آن، دارای ظاهر و جذابیت خاص خود است.

در ادامه همراه با ما باشید تا جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس در کشور فرانسه را به شما معرفی کنیم.

11- بلوارها و کافه‌های زیبای پاریس

Bustling Boulevards and Legendary Cafés

Bustling Boulevards and Legendary Cafés

شهر پاریس به عنوان شهر نور شناخته می‌شود و بازدید از این شهر بدون گردش در پیاده‌روها و ورودی‌های شلوغ کافه‌های مشهور این شهر تکمیل نمی‌شود. بهترین مکان برای شروع تجربه‌ای جذاب و تماشایی در کافه‌های شهر پاریس، بلوار سن ژرمن است که منطقه ششم این شهر قرار دارد. این بلوار دارای کافه‌های تماشایی، بوتیک‌های مد و رستوران‌های کلاسیک است. مشهورترین کافه در این منطقه، کافه دو فلور است که محل ملاقات ژان پاول سارته و سیمون د بیوویر بوده است. دیگر کافه مشهور اینجا، کافه دو مگو است. این دو کافه، به گردشگران و مسافران، تجربه‌ای از کافه‌های کلاسیک پاریس را ارائه می‌کنند.

12- باغ لوکزامبورگ

Jardin du Luxembourg

Jardin du Luxembourg

باغ لوکزامبورگ، شناخته‌شده‌ترین پارک در شهر پاریس پس از باغ تویلری به شمار می‌رود. این باغ‌ها در قرن هفدهم میلادی ساخته شده‌اند اما ظاهر و شکل نهایی و امروزی آن‌ها در قرن نوزدهم میلادی توسط معمار ژان فرانسیس چالگرین طراحی شده است. در مرکز این پارک بیست و پنج هزار هکتاری، یک استخر بسیار بزرگ و هشت ضلعی با فواره‌هایی آراسته قرار گرفته‌اند. این بخش از پارک، دارای سبک کلاسیک فرانسوی هستند. در مقابل این فواره‌ها، صندلی‌های بسیار زیادی قرار گرفته‌اند که افراد می‌توانند از آن بهره ببرند. علاوه بر این، یک باغ سبک انگلیسی، یک باغ رز، محل پرورش زنبور، نارنجستان و گلخانه در این پارک وجود دارند.

13- کلیسای ساکره کور

Sacré-Coeur and Quartier Montmartre

Sacré-Coeur and Quartier Montmartre

کلیسای ساکره کور همانند یک وسیله زینتی در بلندترین نقطه شهر پاریس قرار گرفته است. این کلیسا دارای هاله نور خاصی است. نمای سنگی این کلیسا، سبک‌های معماری بیزانسی و رومی را ترکیب کرده است و از دور، همانند یک کیک عروسی به نظر می‌رسد. در درون این کلیسای بسیار تماشایی، موزاییک‌کاری چشم‌گیری وجود دارد که به این مکان، حسی معنوی و احساسی داده است. این کلیسا به عنوان نمادی برای امید پس از جنگ فرانسه و پروس ساخته شده است.

14- پانتئون

Panthéon

Panthéon

پانتئون به عنوان کلیسایی برای رقابت با کلیسای سنت پیتر در روم و کلیسای سنت پاول در لندن ساخته شده است. پانتئون، مقبره‌ای ملی از بزرگترین شهروندان کشور فرانسه است. در سال 1756 میلادی، شاه لوییس پانزدهم، به معمار ژاک جرمین سوفلوت دستور ساخت کلیسایی جدید در محل خرابه‌های کلیسای سنت گونیو را داده بود. این کلیسا در نهایت در سال 1790 میلادی به طور کامل ساخته شد. معمار کلیسای پانتئون، برای طراحی این کلیسا، یک سبک نئوکلاسیکال ساده‌تر و محزون‌تر را ارائه داده است. بیش از هفتاد فرد مشهور در این مکان دفن شده‌اند از جمله آن‌ها می‌توان به ویکتور هوگو، رنه دیسکارتس، الکساندر دوما، امیلی زولا و آندره مالروکس اشاره کرد.

15- میدان ووژ

Place de Vosges

Place de Vosges

میدان ووژ، قدیمی‌ترین میدان در شهر پاریس به شمار می‌رود و در منطقه بسیار زیبا و جذاب ماریس قرار گرفته است. این میدان ظریف، مدلی برای دیگر میدان‌های این شهر همچون میدان وندوم و میدان کنکورد بوده است. میدان ووژ در بین سال‌های 1605 تا 1612 میلادی ساخته شده است و در ابتدا، با نام میدان سلطنتی نامیده می‌شده است چراکه پر از اقامتگاه‌های اشرافی بوده است. این میدا با معماری رنسانسی بوده است و ظاهری جذاب و متقارن دارد. میدان ووژ، مکانی جذاب برای برگزاری رویدادها و جشن‌ها در قرن هفدهم میلادی بوده است. این مکان همچنین مکان بسیار محبوبی برای برگزاری دوئل بوده است. این میدان در مرکز منطقه تاریخی ماریس قرار دارد.

16- میدان وندوم

Place Vendôme

Place Vendôme

این میدان تماشایی قرن هفدهمی، توسط ژول هاردوین مانسار طراحی شده است. او یکی از معماران برتر عصر روشنگری در طی حکومت لوییس چهارم بوده است. در ابتدا، این میدان با نام میدان لوییس بزرگ نامیده می‌شده است و قرار بوده تا مکان برای موسسات سلطنتی باشد. با این وجود، مشکلات مالی، شاه را مجبور کرده بود تا این ساختمان‌های اطراف این میدان را به اشراف و شهروندهای ثروتمند بفروشد. صاحبان جدید، عمارت‌های بسیار زیبایی با حیاط‌ها و باغ‌های بزرگ در این مکان ساخته بودند.

17- مرکز پمپیدو

Centre Pompidou

Centre Pompidou

در بین منطقه هالز و منطقه ماریس، مرکز پمپیدو قرار گرفته است. این مرکز، یک مرکز فرهنگی است که به هنر مدرن اختصاص یافته است. این مرکز در تضاد با ساختمان‌های تاریخی این منطقه قرار دارد و دارای معماری مدرن و شوکه‌کننده‌ای است. گاهی اوقات، از این نوع معماری به عنوان معماری درون و بیرون یاد می‌شود چراکه جزئیات پله‌ها و آسانسورها در نمای ظاهری ساختمان دیده می‌شوند. جاذبه اصلی در مرکز پمپیدو، موزه ملی هنر مدرن است که مجموعه گسترده‌ای شامل بیش از ده هزار آثار هنری از سال 1905 میلادی تا به امروز را در معرض نمایش گذاشته است.

18- هتل ملی لزنولید

Hôtel National des Invalides

Hôtel National des Invalides

لوئیس چهاردهم، هتل سلطنتی لزنولید را در اواخر قرن هفدهم میلادی ساخته است. این محل، مکانی برای سربازان معلول بوده است. قبل از دوران لوئیس چهاردهم، سربازان معمول، درمان و مراقبت‌های پزشکی را در بیمارستان یا صومعه‌ها دریافت می‌کردند. این ساختمان از سال 1671 تا 1676 میلادی در دست ساخت قرار داشته است. طراحی آن را معمار لیبرال برونت در دست داشته است. این هتل در مرکز کلیسایی به همین نام قرار دارد که در سال 1706 میلادی توسط معماری دیگر، دوباره طراحی شده است. این کلیسا اکنون یک ساختمان برجسته از دوره کلاسیک فرانسه به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان