فیلم‌های مشابه با فیلم Divergent – بخش دوم

در این مطلب قرار است به معرفی فیلم‌هایی بپردازیم که شباهت‌هایی با فیلم سنت‌شکن دارند.

فیلم‌های مشابه با فیلم Divergent – بخش دوم

چه حس آخرالزمانی و آینده‌نگرانه آن یا مبارزات بر حق علیه سیستم، چیزهای بسیاری در مجموعه فیلم‌های سنت‌شکن (Divergent) وجود دارند که می‌توان آن‌ها را دوست داشت. فیلم سنت‌شکن، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ورونیکا راث (Veronica Roth) است.

در این مطلب قرار است به معرفی فیلم‌هایی بپردازیم که شباهت‌هایی با فیلم سنت‌شکن دارند.

فیلم میزبان (The Host)

The Host (2013)

The Host (2013)

فیلم میزبان، بر اساس رمانی به همین نام نوشته استفانی میر (Stephanie Meyer) است. این فیلم، یک اثر آخرالزمانی با زیر لحنی عاشقانه است. استفانی میر نوشتن رمان‌های گرگ و میش (Twilight) را در کارنامه خود دارد. این فیلم داستان بردگی بشریت را به تصویر می‌کشد. انگل‌هایی بیگانه به نام سولز به زمین آمده‌اند و با بدست گرفتن کنترل بدن انسان‌ها، سیاره زمین را فتح کرده‌اند. داستان این فیلم از دیدگاه شخصیت ملین با بازی سرشه رونان (Saoirse Ronan) بازگو می‌گردد.

فیلم بازی اندر (Ender’s Game)

Ender’s Game

Ender’s Game

فیلم بازی اندر بر اساس رمانی به همین نام نوشته اورسان اسکات کارد (Orson Scott Card) است. این فیلم اقتباسی، به واقعیتی می‌پردازد که در آن، زمین قبلا توسط یک گونه بیگانه به نام فورمیکز مورد حملا قرار گرفته است. به منظور پیدا کردن راه‌های جدید و خلاقانه برای از بین بردن دشمن، کودکان بااستعداد آموزش می‌بینند تا خط دفاعی بعدی علیه فورمیک‌ها باشند. یکی از این کودکان، اندرو ملقب به اندر با بازی آسا باترفیلد (Asa Butterfield) توجه مربیانش را به خود جذب می‌کند و به آخرین امید بشریت تبدیل می‌شود. با این حال، او به زودی متوجه می‌شود که تمام جنگ‌ها بر حق نیستند و اوضاع آن طور نیست که در ظاهر به نظر می‌رسد.

فیلم آلیتا: فرشته جنگ (Alita: Battle Angel)

Alita: Battle Angel

Alita: Battle Angel

اتفاقات فیلم آلیتا در دنیایی پادآرمانی رخ می‌دهند که در آن، حدود سیصد سال از زمان جنگی بزرگ به نام فال گذشته است. باقی‌مانده بشریت، خودش را در درون استحکاماتی به نام آیرون سیتی حفظ کرده است. در این شهر، یک دکتر سایبری، باقی‌مانده‌های بدن آلیتا با بازی روزا سالازار (Rosa Salazar) را پیدا می‌کند و به او جانی دوباره می‌دهد. در نهایت مشخص می‌شود که او کسی است که چرخه نابودی و عذاب را پایان خواهد داد.

فیلم آشوب مدام (Chaos Walking)

Chaos Walking

Chaos Walking

یکی از جدیدترین فیلم‌هایی که در این فهرست وجود دارند، فیلم آشوب مدام است. این فیلم بر اساس یک رمان سه‌گانه علمی-تخیلی به همین نام است. پاتریک نس (Patrick Ness) این رمان‌ها را قلم زده است. در این جامعه، هیچ زنی یا حتی رازی وجود ندارد. یک پدیده‌ای به نام نویز یا صدا، روی تمام موجودات زنده تاثیر گذاشته است و افکار آن‌ها را نمایان می‌سازد. زمانی که وایولا با بازی دیزی ریدلی (Daisy Ridley) روی این سیاره فرود می‌آید، همیشه از هم می‌ریزد. تاد هویت با بازی تام هالند (Tom Holland) تصمیم می‌گیرد تا به او کمک کند و در همین راه، حقایقی تازه کشف می‌کند.

فیلم موتورهای مرگبار (Mortal Engines)

Mortal Engines

Mortal Engines

تمام اتفاقات آثاری که در این فهرست هستند، پس از یک رویداد فاجعه‌آمیز شروع شده‌اند و فیلم موتورهای مرگبار نیز از این قاعده استثنا نیست. از این رویداد مرگبار به عنوان جنگ شصت دقیقه‌ای یاد می‌شود که باعث تغییر شکل سیاره زمین شده است. حال، شهرها، به ماشین‌های غول‌پیکر متحرکی تبدیل شده‌اند که در سرتاسر زمین می‌چرخند. هستر شاو با بازی هرا هیلمر (Hera Hilmar) به دنبال انتقام است و قصد دارد تا تمام این سیستم قدرت را از بین ببرد. همانند فیلم سنت‌شکن، در فیلم موتورهای مرگبار نیز گروهی مصمم هستند تا در مقابل قدرتمندان ایستادگی کنند.

فیلم دایره (The Circle)

The Circle

The Circle

مای با بازی اما واتسون (Emma Watson)، زن جوانی است که شغلی رویایی در یکی از کمپانی برجسته دوران خود بدست می‌آورد. موسس کمپانی به نام ایمون بیلی با بازی تام هنکس (Tom Hanks) او را زیر نظر می‌گیرد و او را بخشی از یک آزمایش جدید و هیجانی تبدیل می‌کند. متاسفانه او هر چه قدر بیشتر در مورد این آزمایش اطلاعات کسب می‌کند، متوجه می‌شود که باعث آسیب‌های زیادی خواهد شد. از همین رو، این فیلم نیز همانند فیلم سنت‌شکن، داستان دختری جوان و شجاع را بازگو می‌کند که در مقابل قدرتمندان قیام می‌کند.

فیلم سر وقت (In Time)

In Time

In Time

فیلم سر وقت، اثری است که بار دیگر ارزش زمان را به بینندگان یادآور می‌شود. این فیلم، آینده‌ای را به تصویر کشیده است که در آن، هیچکس پیر نمی‌شود اما زمان جایگزین پول شده است. از همین رو، برخی از افراد توانستند تا به جاودانگی دست پیدا کنند و افراد فقیر، تنها زندگی روزمره خود را سپری می‌نمایند. در این فیلم، جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake) نقش یک مرد فقیر را بازی می‌کند که تنها کمتر از یک روز زمان دارد. او یک شخص ثروتمند را از دست سارقان نجات می‌دهد و به روشی، بیش از یک قرن زمان بدست می‌آورد. البته، او اکنون مظنون به قتل است. او باید با سیستم مبارزه کند.

فیلم صعود ژوپیتر (Jupiter Ascending)

Jupiter Ascending

Jupiter Ascending

ژوپیتر جونز با بازی میلا کونیس (Mila Kunis) یک تمیزکننده است که متوجه می‌شود که او عملا یک شخص سلطنتی بیگانه است و وارث ثروت بسیار بزرگی است. با این حال، این ثروت تازه‌اش، او را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد. کین وایز با بازی چنینگ تیتوم (Channing Tatum)، قرار است از او محافظت نماید و ژوپیتر باید نه تنها برای زندگی خودش بلکه برای سرنوشت کل سیاره زمین مبارزه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان