صدری: شرمم می‌شود ویس کالدرون را پخش کنم/ چرا رسول پناه ITC استوکس را صادر کرد؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: اولین قولی که به هواداران می‌دهیم کسب قهرمانی ششم است.

به گزارش مشرق، سید مجید صدری در نشست امروز خود با اهالی رسانه اظهار داشت:  ابتدا ایام شهادت حضرت زهرا را تسلیت می‌گویم و به برکت وجودش و با توسل به ائمه این جلسه را شروع می‌کنیم. یک سال است در خدمت باشگاه پرسپولیس هستیم که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. می‌خواهیم درباره اتفاقات گذشته حرف بزنیم اما برای آینده باشگاه برنامه های خوبی داریم. 

* اولین قول کسب قهرمانی ششم است

وی افزود: اولین قولی که به هواداران می‌دهیم کسب قهرمانی ششم است. یکی از معضلات اصلی باشگاه در سال های گذشته بحث های مالی و اقتصادی بوده و قطعا با کمک هواداران عزیز و همدیگر این مشکل را حل می کنیم تا شاهد عقب و جلو افتادن پول دادن یا پول ندادن نباشیم. برنامه ما برای آینده استفاده از تمام ظرفیت های باشگاه در حوزه درآمدزایی است. تخصص بنده این است که از ظرفیت هایی مثل تبلیغات محیطی پخش مستقیم و ... که باشگاه کمک می‌کند استفاده کنیم تا کادرفنی که از همه آنها تشکر می کنم در تمام رده های سنی بدون دغدغه خاطر کار را جلو ببرند.

* در همه حوزه ها باید نشان دهیم پرطرفدارترین در آسیا هستیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: امیدواریم قهرمانی های ما مداوم باشد. وقتی می‌گوییم پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا است باید در همه حوزه ها آن را نشان بدهیم. بخشی از این موضوع نتایج است. تیم ما پنج دوره قهرمان لیگ شده و امیدواریم بتوانیم در آسیا هم به موفقیت های برسیم. البته باشگاه ما باید از لحاظ اخلاق و فرهنگ هم یک باشد و در همه حوزه ها جایگاه نخست را داشته باشد. این امر هم با همدلی اتحاد و رفاقت بین هواداران، اعضای تیم و باشگاه محقق می‌شود. برای رسیدن به موفقیت در همه حوزه ها باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

*چیزی برای پنهان کردن از هواداران نداریم

صدری ادامه داد: یکی از مباحثی که در ‌آینده به آن می‌پردازیم بحث های تعاملی است. هیچ وقت دنبال دعوا و بحث های مشاجره ای نیستیم و دنبال تعامل هستیم. اجازه هم نمی دهیم یک اپسیلون از حق باشگاه ضایع و نادیده گرفته بشود. امیدواریم به اهداف مان برسیم و هر ماه روابط عمومی باشگاه گزارشی از عملکرد پرسپولس در همه حوزه ها را ارائه کند. در همه حوزه ها باید شفافیت وجود داشته باشد و چیزی برای پنهان کردن از هواداران نداریم زیرا بزرگ ترین سرمایه ما هواداران هستند و تا جایی که می‌توانیم باید اعتماد تنها را جلب کنیم. هرجا اعتماد جلب شده باشگاه و هوادار سود برده‌اند.

* یکی دو پرونده خارجی دیگر هم داریم

وی در خصوص طولانی شدن مشکل پرداخت بدهی کالدرون گفت: در بحث خارجی ها فقط کالدرون را نداریم. این بحث هم قبل از ما بوده و هم یکی دو پرونده در مسیر است که باید برای آن تدبیر کنیم‌. تاریخ عقد قرارداد کالدرون 10 تیر 98 و در زمان مدیریت ایرج عرب بود. در تاریخ یک ژانویه 2020 و در زمان انصاری فرد اختلاف پیش آمد. تاریخ صدور رأی هم 10 تیر 99 بود اما پرونده روز گذشته مختومه شد. مبلغی که تا روز پرداخت داده شد 300 هزار دلار بود و طبق رأی فیفا باید حدود 579500 دلار با سود و سه هزار فرانک باید به وی می‌دادیم. حدود 100 هزار دلار مربوط به قرارداد خواکین بود. هر فصل هم 850 هزار دلار قراردادش است. قرار بود 300 هزار دلار دو هفته بعد از امضا 300 هزار دلار در تیم فصل و 250 هزار دلار بعد از پایان فصل به وی پرداخت شود.

* دستگاه های نظارتی باید به قرارداد باشگاه ها نظارت کنند

سرپرست پرسپولیس اضافه کرد: دستگاه های نظارتی باید به قرارداد باشگاه ها نظارت کنند. رسول پناه هم اعلام کرد وی با 100 هزار دلار کارش انجام می‌شد اما چرا همه فحش ها را ما خوردیم و تهمت ها را شنیدیم اما چرا کسی جواب نمی داد؟ کاری که می‌توانستیم با 100 هزار دلار جمع کنیم با التماس با 750 هزار دلار جمع کردیم. این سوالی است که به عنوان یک هوادار در ذهن من است و باید یکی به آن جواب بدهد. من باید پاسخگوی عملکرد خودم باشم حتی اگر 10 سال بعد باشد. بیایند و بگویند به این دلیل که جایی دیگر مشکل داشتیم 100 هزار دلار را ندادیم و این کار را نکردیم.

* متاسفانه به سجادی خیلی توهین شد

وی اضافه کرد: توهین و فحاشی هوادار را به دیده منت قبول کردیم و پای کار ایستادیم. اولین بحث کالدرون تهیه پول بود. از زمان سمیعی به هر دری زدیم تا 22 میلیارد تهیه کنیم اما هر چه پول تهیه شد باید حقوق بازیکنان، کادرفنی و حقوق پرسنل را که در اولویت بود پرداخت می‌کردیم. سجادی در این زمینه خیلی به ما کمک کرد اما متاسفانه به وی خیلی توهین کردند. هواداران عزیز برای ما محترم هستید اما اگر سجادی نبود از کجا این پول را می‌ آوردیم. شاید برخی بگویند باشگاه دولتی است و سجادی وظیفه اش را انجام داد اما وی این کار را انجام داد.

* چرا مسببان پرونده کالدرون نباید جواب بدهند؟

صدری تاکید کرد: پولی که با 100 هزار دلار جمع می‌شد را چرا جمع نکردند. نمی گوییم مقصر هستند اما مطالبه داریم تا به مردم جواب بدهند. چرا ما باید در فضای مجازی توهین بشنویم اما افرادی که این پرونده را درست کردند جواب ندهند. ما و سجادی پایان این پرونده رسیدیم. پول تهیه شد. ما هم در باشگاه پرسپولیس دنبال پایین آوردن هزینه ها هستیم. یکی از این موارد هم در پرونده کالدرون بود. با کمک سجادی پولی تهیه کرده و نامه ای به بانک مرکزی زدیم تا کاری که قبلا در این باشگاه انجام نشده بود صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

سیاست رسمی پرسپولیس برای شکایت از شجاع

* با کمک سجادی توانستیم ارز نیمایی بگیریم

صدری ادامه داد: در پرسپولیس دنبال آوردن پایین هزینه‌ها هستیم. با کمک سجادی و نامه او از بانک مرکزی ارز نیمایی گرفتیم. این کار برای اولین بار در پرسپولیس انجام شد و سه میلیارد و دویست میلیون به سود باشگاه شد.
قبلا هر زمان دلار می‌گرفتیم در باشگاه ارز آزاد می‌گرفتیم اما زرنگی کرده و توانستیم برای این‌کار ارز نیمایی بگیریم. به جای دلار 29 هزار  تومانی دلار 23 هزار تومانی گرفتیم. برخی  قوانین کشور باید رعایت شود. از بانک مرکزی مجوز گرفته و کار انتقال پول را از صرافی آغاز کردیم. از کالدرون و پسرش خواهش کردیم که به ترکیه بیایند و در چند قسط این پول را پرداخت کنیم. خواستیم به احترام هواداران بیایید این پول را در پنج قسط با هر ضمانتی بگیرید.

* خواکین پولش را از کالدرون گرفته بود

وی عنوان کرد: کالدرون به ترکیه نیامد. صراف به من گفت اگر در ترکیه، امارات یا قطر شماره حساب بگیرید در 24 ساعت این پول پرداخت می‌شود. دوباره خواستیم کالدرون در این سه کشور شماره حساب بدهد تا پول پرداخت شود اما گفت فقط با وکیلم صحبت کنید. بخشی از این پول هم برای خواکین بود. از گرشاسبی مدیرعامل فولاد خواهش کردم از خواکین که در آنجا کار می‌کرد بخواهد پولش را اینجا بدهیم اما وی هم اعلام کرد پولش را کامل از کالدرون گرفته است.

* پیدا کردن وکیل کالدرون سخت بود

سرپرست پرسپولیس توضیح داد: ارتباط گرفتن با شرر وکیل کالدرون که کاربلد و دارای ارتباط است سخت بود. روزهای ابتدایی که تماس ها را جواب نمی‌داد و از هر چندین پیام یک تماس را جواب می‌داد. به ما گفت  فقط در سوییس حساب دارم و جای دیگری حساب ندارم. این پول را حواله‌ کردیم. به عنوان باشگاه دولتی با توجه به تحریم‌ها باید در چارچوب قانونی پیش می‌رفتیم. پول را حواله‌ کردیم و 10 روز طول کشید که حواله‌ها برسد. ابتدا 300 هزار دلار را پرداخت کردیم و در ادامه یک 300 هزار دلار، یک 150 هزار دلار و یک پنجاه هزار دلار واریز کردیم. 150 هزار دلار به حسابش نشست اما برای پول باقی مانده  بانک سوال هایی داشت. جواب سوالات را برای بانک ارسال کردیم. وکیل یک روز گفت که بانک اعلام کرده رابطه کاری ما مشخص نیست و پول را باید برگردانیم.

* اسمی از تحریم می آوردیم کل پول بلوکه می شد

صدری افزود: اگر اسمی از ایران و تحریم آورده می‌شد کل پول بلوکه می‌شد. حدود سه هفته طول کشید تا دوباره پول به حساب خارج از ایران‌ ما بازگردد. نمی‌توانستیم حساسیت به خرج دهیم. با بدبختی این پول را تهیه کرده بودیم. پس از آن دیگر ریسک نکردیم و یک واحد پولی دیگری را زدیم و خردخرد هم زدیم که مشکلی به وجود نیاید. روز جمعه به ما گفت همه پول به غیر از یک قسمت 45 هزار دلاری نیامده است.

* شرمم می شود ویس کالدرون را پخش کنم

وی عنوان کرد: برای کالدرون نوشته و التماس کردم تایدیه بدهند اما شرمم می‌شود ویس کالدرون را پخش کنم. او به ما توهین می‌کرد.  به سمت خانم وکیل رفتیم و گفتیم که این 45000 هزار دلار ارسال شده است کاری کنید. وکیلش گفت موکلش پادشاهش است و بدون اجازه اش نمی‌تواند کار را انجام دهد. از هر دری وارد شدیم. جنانی و کاظمی هم نتوانستند کاری انجام بدهند.

* کالدرون به ما اعتماد نکرد

سرپرست پرسپولیس عنوان کرد: کالدرون  دیشب مدام می‌گفت ایران را دوست دارم اما  آیا این است جواب ما؟ کالدرون که دیشب در رسانه می‌گفت هواداران را دوست دارم اندازه 45000هزار دلار هم به ما و هوادارانمان اعتماد نکرد. در موضوع کالدرون هیچ کوتاهی نکردیم اما به ما اعتماد نکرد و مدام می‌گفت نگویید لطفا زیرا پول مرا ندادید و اذیتم کردید.

* بگویند چرا بودیمیر را با سالی 250 هزار دلار جذب کردند؟

وی ادامه داد: سایر پرونده ها مانند بودیمیر است. روزی که به باشگاه آمدم پنجره باشگاه به خاطر شکایت بودیمیر بسته بود. قرارداد وی در بهمن 97 بسته شد اما 12 فروردین 99 به فیفا شکایت کرد. کل قرارداد او برای دو فصل 500 هزار یورو بوده است. سفیر ایران در کرواسی  به من گفت او الان در تیمی  است که قراردادش 5،4 هزار یورو است. چرا ما باید سالی 250 هزار یورو به او بدهیم.؟ او در کل سه بازی ده دقیقه ای برای ما انجام داد و امیدوارم بیایند جواب دهند چرا بازیکنی با ماهی 5 هزار دلار و سالی شصت هزار دلار درآمد را  سالی دویست و پنجاه هزار دلار پرداخت کردند.

* تمام قراردادها را به نهادهای نظارتی اعلام کردم

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: وقتی آمدم 450 هزار یورو به بودیمیر دادیم که 32 هزار یورو جریمه است. بودیمیر تلفن همه ما را بلاک کرد و فقط وکیلش جواب می‌داد. خواستیم اوحداقل جریمه را نگیرد اما تا کل 507 هزار یورو را نگرفت رضایت نداد. پول او را هم من جور کردم. چرا نمی‌آیند جواب دهند؟ با هیچ کدام از مدیران قبلی در ارتباط نبودم. هر کسی باید در مقابل عملکردش پاسخگو باشد. این‌ وظیفه من است و تمام قراردادها را به نهادهای نظارتی اعلام کردم. من حتی قرارداد کارگزاری را به همه نهادها ارسال کردم.

* 80 هزار دلار باید به استوکس بدهیم

صدری عنوان کرد: استوکس 7 بهمن 98 و در زمان مدیریت انصاری فرد قرارداد بست. اکنون باید به وی 80 هزار دلار بدهیم اما ما 120 هزاردلار را کم کردیم. او به خاطر کرونا رفته اما باشگاه قراردادش را فسخ کرده و حتی فسخش را هم داده. هیچکس هم از استوکس راضی نیست زیرا عملکردش خوب نبود.

*چرا رسول پناه  ITC استوکس را صادر کرد؟

وی ادامه داد : چرا رسول پناه  ITC استوکس را صادر کرد؟ فدراسیون هم این سوال را پرسید. مجوز استوکس برای بازی در تیم بعدی صادر شود یا خیر که باشگاه جواب داد این کار بلامانع است. اگر ITC صادر نمی‌شد پرونده به CAS می‌رفت و برنده می‌شدیم. آقایان بیایند و توضیح دهند چرا در پرونده استوکس به فیفا شکایت نشد؟ امیرعلی حسینی 10 سال است در بخش بین‌الملل باشگاه حضور دارد. حاضریم بانی شویم و با عرب ، انصاری فرد و رسول پناه جلسه بگذاریم تا بیایند و توضیح دهند. اینکه هوادار به باشگاه اعتماد نمی‌کند دلیلش این مسائل است.

* مدیران قبلی بیایند و به هوادار توضیح دهند که چه در باشگاه گذشته است

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: مدیران قبلی بیایند و به هوادار توضیح دهند و یکبار برای همیشه این مسائل  جمع شود. هوادار حق دارد بداند چه در باشگاه می‌گذرد؟ شاید در زمان آنها مهم‌تر از موضوع کالدرون، موضوع دیگری بوده اما بیایند و این مسائل را توضیح بدهند. اوساگونا زمان انصاری فرد قرارداد بست اما باشگاه با وجود توافقاتش پول این بازیکن را نداد. رای فیفا 96 هزار دلار بوده است. باشگاه باید برای دادرسی برخی پرونده ها پول  بدهد. دوستان که می‌دانستند برنده نیستند چرا هزینه اضافه کردند. حتی در پرونده کالدرون می‌توانستیم 6 ماه زمان را عقب اندازیم و 10 هزار دلار بدهیم اما بازنده بودیم و  چرا پول پرداخت کردیم؟

* رادو به من مدیر باشگاه توهین کرد

صدری با اشاره به وضعیت رادوشوویچ گفت:  وی دروازه بان دوم ما است و قراردادش هم تمام شده بود. چرا باید باشگاه این قرارداد را سه سال دیگر تمدید کند و سالی بالای 250 هزار یورو به رادو بدهد؟ وی برای من که مدیر باشگاه هستم، الفاظ توهین آمیز به کار برد. رادو می‌گفت باید  196 هزار یورو به من بدهید و مشکلش این است که‌ مانند سایر بازیکنان به او نگاه نمی‌شود. حسینی، لشگری و عطایی همراه با بهرامی، مدیر برنامه هایش شاهد هستند که در جلسه ام به رادو گفتم امروز 50 هزار یورو می‌دهیم و 30 هزار یورو هفته بعد. سایر پرداختی هم‌مثل سایر بازیکنان است. با ما توافق کرد. تا ساعت 7 در دفتر باشگاه بودیم تا رادوشوویچ پولش را بگیرد. ساعت 7 پول در باشگاه بود او گفت فردا ساعت یک سر تمرین می‌آید اما وقتی پولش را گرفت، سوار هواپیما شد و رفت.

* چرا باید 50 هزار دلار به یکی بدهیم و فحش هم بخوریم؟

وی با اشاره به ماجرای رادوشوویچ گفت: در مورد رادو با کارمندی که دیر به بانک مرکزی رفته بود عذرخواهی کردم. دیر به بانک مرکزی رفته بود و من با او برخورد کردم. ما تا ساعت 7 عصر نشستیم تا پول را بگیریم و رادوشویچ گفت ساعت یک فردا می‌آیم پولم را بگیرم. رادو پولش را دریافت کرد و  بعد هم نوشت به او بی‌احترامی شده است! چرا باید 50 هزار دلار بدهیم اما فحش هم بخوریم؟

* کارگزار پرسپولیس را زود قضاوت نکنیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حدود شش روز دیگر تعهد کارگزار پرسپولیس برای پرداخت ضمانت نامه به اتمام می‌رسد و اگر این اتفاق نیفتد، چه شرایطی حاکم خواهد شد، گفت: این کار انجام می‌شود. کارگزار اگر می‌خواست‌ ضمانت نامه  ندهد در ابتدای کار  20 میلیارد را پول نمی‌داد. خواهش می‌کنم زود  قضاوت نکنیم. وقتی این مبلغ را پرداخت می‌کند مشکلی برای ضمانت نامه دادن ندارد.

* اتفاقی که برای ماجرای نوراللهی و کنعانی زادگان افتاد خوب نبود

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوالی در مورد درخواست بازیکنانی مانند مهدی ترابی برای تمدید قراردادشان عنوان کرد: با تمام بازیکنان به غیر از دو بازیکن تا سه سال دیگر تمدید کردیم. البته سید جلال که بزرگ تیم و احترامش برای همه واجب است قراردادش پایان این فصل تمام می‌شود و  امیدواریم از او استفاده کنیم.
خواستیم نامه بدهند و از حامد لک، ترابی و سرلک دعوت کنند برای تمدید قرارداد به باشگاه بیایند. زیرا اتفاقی که در ماجرای احمد نوراللهی و حسین کنعانی‌زادگان افتاد خوب نبود. در قراردادهای جدید بندی اضافه کردیم و گفتیم اگر بازیکنان بعد از اتمام قرارداد به تیم خارجی رفتند باید 5 تا 10 درصد قراردادشان به پرسپولیس برسد. این اتفاق خوبی بود.

* با لک در حال مذاکره ایم برای ترابی و سرلک هم دعوت نامه فرستادیم

 صدری ادامه داد: با حامد لک در حال مذاکره هستیم. برای ترابی و سرلک هم دعوت فرستادیم. سایر نفرات حداقل دو تا سه سال دیگر قرارداد دارند و نگرانی نداریم. عیسی آل کثیر هم با ما قرار داد دارد.

* با سجادی ارتباط نزدیکی دارم و هیات مدیره هم حامی من است

وی درخصوص آخرین وضعیت مدیرعاملش‌اش در پرسپولیس تاکید کرد: این بحث در کنار مشکلات باشگاه حاشیه‌ای است. در سال های گذشته دیدیم باشگاه‌ پرسپولیس دو سال سرپرست داشت. از روزی که با سجادی صحبت کردم تمام اختیارات مدیرعامل را داشتم. از نظر عملکردی این موضوع برای ما فرقی ندارد. ارتباط نزدیکی با سجادی داریم و تلاش می‌کنیم کارهایی که به سود پرسپولیس است  انجام بدهیم. شخصا برخی‌مسائل را به او  اطلاع می‌دهم. از زمانی که‌ سجادی وزیر شده تفاوتی بین پرسپولیس و استقلال تفاوتی قائل نشده است. الان هم هیات مدیره حامی من است و کارم را انجام می‌دهم.

* هوادار پرسپولیس هستم

صدری افزود: در این مدت کم و کسری نداشتیم. پیش از سمت داشتن در باشگاه  هوادار پرسپولیس هستم و هر کاری بتوانم برای هوادار انجام می‌دهم. حتی قبل از ورودم به پرسپولیس هم به این باشگاه  کمک می‌کردم.

* تمرکزم با اعلام شدن اسامی برای مدیریت بهم نمی خورد

وی درخصوص اینکه آیا مطرح شدن اشامی مختلف برای مدیریت در پرسپولیس تمرکزش را به هم نمی‌زند گفت: تمرکز من بر هم نمی‌خورد. شاید در فضای مجازی بگویند باشگاه پول کالدرون را گرو نگه داشته یا ... اما اصلا اینگونه نیست. من قبل از سمت داشتن در پرسپولیس هوادار این تیم هستم و هرکاری بتوانم برای پرسپولیس انجام می‌دهم. احتمالا در چند روز آینده هم تکلیف مدیریت مشخص شود. برخی مسائل را هم باید رعایت کرد و قطعا صلاحدید سجادی به سود باشگاه است‌. فکر کنید امروز گفتند من مدیرعامل هستم. آیا هفته دیگر نمی‌توانند مرا بردارند؟ آیا کاری دارد هفته دیگر مدیر جا به جا کنند؟ این مسائل حاشیه ای است و به خیلی موارد مهم تر از این در باشگاه می‌پردازیم.  البته برای فضای هواداری و آرام شدن جو شاید برخی مسائل درست باشد.

* یکصدهزار دلار پولی نیست که به خاطر آن پنجره پرسپولیس بسته شود

صدری در مورد اینکه چه تضمینی وجود دارد تا پس از اتمام فعالیت وی بار دیگر در مورد پرونده‌های مدیران قبلی باشگاه بحث نشود و اینکه پنجره پرسپولیس چه زمانی دوباره بسته خواهد شد، گفت: تلاش کردیم پنجره را باز کنیم تا دوباره بسته نشود. به گذشته‌ها کاری نداریم ولی با تقویت مالی باشگاه دیگر یکصدهزار دلار پولی نیست که به خاطر آن پنجره پرسپولیس بسته شود.

* از دستگاه های نظارتی مبلغ قرارداد مغانلو در پرسپولیس و باشگاه کنونی اش را بپرسید

وی عنوان کرد: توانستیم یک و نیم میلیون دلار را خرج توسعه باشگاه کرده به بازیکنان پرداخت کنیم یا تجهیزات بخریم اما همین مبلغ را به دو نفر دادیم. باشگاه پرسپولیس حاضر است همه قراردادهایش را افشا کند. قراردادی که با دو بازیکن تاجیکی کمتر از قراردادهای معمولی بازیکنان پرسپولیس است. قرارداد بازیکنان خودمان را هم نگاه کنید که از بازیکنان تیم‌های صنعتی خیلی کمتر است. آنها به عشق پرسپولیس در این تیم ماندند و تیم‌های صنعتی دو برابر مبلغ قراردادشان با پرسپولیس را به آنها می‌دهند. از دستگاه نظارتی مبلغ قرارداد مغانلو در پرسپولیس و باشگاهی که الان رفته را بپرسید. این تفاوت‌ها ما را بیچاره کرده است. حتی به بازرسی کل کشور هم گفتیم تیم‌های صنعتی بودجه‌ای دارند که ما و استقلال نداریم. سقفی داریم که نمی‌توانیم بالاتر از آن را پرداخت کنیم.

* شرمنده بازیکنانی هستیم که با عشق در پرسپولیس مانده اند

وی گفت: الان بیشتر بازیکنان تیم ملی در پرسپولیس هستند. شرمنده وحید امیری، میلاد سرلک یا وحید امیری هستیم که با عشق در پرسپولیس مانده‌اند. گل‌محمدی به من گفت دو سه برابر قراردادش با پرسپولیس از تیم دیگر پیشنهاد دارد ولی خواهش کردم که بماند و با ما تمرین کند. بازیکن ما هم حق دارد مثل بازیکن تیم صنعتی درآمد بالا داشته باشد، ولی ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. از بازیکنانی که از پرسپولیس رفته‌اند بپرسید در تیم جدیدشان چقدر پول می‌گیرند.

* حس می‌کنم دوستان مالیات می‌خواهند حساب‌های باشگاه را مسدود کنند

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص مشکل مالیاتی این باشگاه گفت: درباره این بحث حمید سجادی وزیر ورزش و خاندوزی وزیر اقتصاد به ما کمک کردند.مدتی قبل اداره مالیات حساب باشگاه را مسدود کرده بود که با لطف آنها این مشکل حل شد و یکبار باید بحث مالیات پرسپولیس روشن شود. مالیات در نظر گرفته شده برای این باشگاه مربوط به سال 80 به بعد است. هر عددی اعلام می‌کنند قسط‌بندی کنند. بار دیگر اتفاق بدی افتاده و حس می‌کنم دوستان مالیات می‌خواهند حساب‌های باشگاه را مسدود کنند و یا اینکه این حساب مسدود شده است. 

* ورزشگاه کاظمی حالا حالاها در اختیار پرسپولیس است

صدری در خصوص مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی توضیح داد: قرار است جلسه‌ای با سجادی و زاکانی شهردار تهران برگزار شود و برای دریافت سند این ورزشگاه اقدام کنیم. با کمک هواداران این ورزشگاه برای پرسپولیس است. برای توسعه دو زمین در ورزشگاه کاظمی برنامه داریم زیرا نیاز است که یکی دو زمین دیگر در این مجموعه داشته باشیم. طبق هماهنگی و با استانداردهای سازمان لیگ قصد داریم دیدارهایی مثل بازی روز گذشته با ویستاتوربین را در ورزشگاه کاظمی برگزار کنیم. خوشبختانه شهرداری هم به ما محبت دارد و این ورزشگاه را حالا حالاها در اختیار ما قرار داده است، ضمن اینکه می‌خواهیم قرارداد پیمانکار مجموعه درفشی‌فر را  اقاله کنیم. 

* استقلال را به عنوان تیم نایب قهرمان پایتخت قبول داریم

صدری در خصوص مشترک بودن پیمانکار مجموعه ورزشی درفشی‌فر با کمپ استقلال توضیح داد: به این بحث کاری نداریم. استقلال را به عنوان تیم نایب قهرمان پایتخت قبول داریم و مشکلی با آنها نیست. البته به تازگی یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما مصاحبه من را کمتر از آجورلو پخش کرد (با خنده) آیا با ما مشکلی دارد؟ (با خنده). به هر حال ما با استقلال مشکلی نداریم و برای جلو بردن کار با پیمانکار صحبت کردیم تا زمین درفشی‌فر چمن طبیعی شود و تیم‌های پایه به زمین شهدای گمنام بروند. محسن خلیلی مأمور انجام این کار شده است. 30 درصد امسال به تیم‌های پایه پرداخت کرده‌ایم که خود خلیلی گفت در یازده سال اخیر هیچ‌وقت تا این زمان چنین پرداختی نداشته‌اند. هر زمان به تیم بزرگسالان پول بدهیم، قرارداد تیم‌های آکادمی را هم پرداخت می‌کنیم. باید به پرسنل باشگاه هم پول بدهیم که تمام مبالغشان را پرداخت کردیم. پاداش سال 98 آنها را هم گفته‌ایم که پرداخت کنند و باید از زحماتشان قدردانی شود.

* با مشخص شدن تکلیف باشگاه همه چیز درست می شود

وی در خصوص اینکه اگر به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نشود همچنان در این باشگاه فعالیت خواهد کرد، گفت: می‌گویم اصلا همین امروز مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره را انتخاب کنند آیا نمی‌توانند در هفته آینده آنها را جابه‌جا کنند؟ فکرمان نباید به این مسائل باشد. به هواداران هم گفتم تا روزی که هستم در خدمت پرسپولیس بوده و سعی می‌کنم به حرفهایم عمل کنم. در همه جا کار اجرایی انجام داده‌ام. حتی زمان سمیعی هم تصور نمی‌کردم عضو هیأت مدیره هستم و پای کمک به باشگاه بودم. الان هم هر جایی کمک لازم باشد در خدمت پرسپولیس هستم. ان‌شاءالله با مشخص شدن تکلیف باشگاه همه چیز درست می‌شود.

*معلوم نیست استقلال و پرسپولیس به کجا واگذار شوند

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص احتمال واگذاری این باشگاه به وزارت اقتصاد و دارایی توضیح داد: اصلا معلوم نیست کدام باشگاه به کجا واگذار می‌شود. وزارت ورزش، دادگستری و اقتصاد عضو مجمع ما هستند. در زمان علی نژاد این بحث مطرح شد که مالکیت دو تیم را به یک وزارتخانه بدهند، اما کاری را کم و زیاد نمی‌کنیم. هر اتفاقی برای ما بیفتد برای استقلال هم می‌افتد اما بعید است مالکیت دو باشگاه یکی باشد. 

* مصطفوی زیر حرفش نمی زند

صدری در خصوص اظهارات اخیر داریوش مصطفوی و سعید عباسی مسئولان کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای مبنی بر اینکه همچنان مشکلات استقلال و پرسپولیس حل نشده و امکان حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، گفت: خیلی از مسائل برای سال 80 است. بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. ما جلوی همه دوستان گفتیم مشکل حل شده و مصطفوی هم چنین حرفی زد. دیگر وی که زیر حرفش نمی‌زند. عباسی، مصطفوی و عزیزی خادم به شکلی کار می‌کنند که مجوز حرفه‌ای دو باشگاه صادر شود.

* نباید با بازیکنانی که از پرسپولیس رفته اند بی مهری شود

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد احتمال شکایت این باشگاه از شجاع خلیل‌زاده و غرامت نگرفتن از این بازیکن توضیح داد: نمی‌خواهیم بچه‌های خودمان را از بین ببریم. نباید با خلیل‌زاده و دیگر بازیکنان وقتی از باشگاه می‌روند بی‌مهری شود. اگر قرار باشد از پرسپولیس دلخور شوند امکان دارد دیگر دوست نداشته باشند برگردند. برای دریافت غرامت با خلیل‌زاده هماهنگ می‌کنیم اما تمام بازیکنانی که در پرسپولیس بازی کرده‌اند برای ما قابل احترام  هستند و سعی داریم با آنها رابطه خوبی داشته باشیم. 

* فقط 15 درصد سهام باشگاه ها به بورس عرضه می شود

صدری در خصوص اینکه آیا حضور با عجله پرسپولیس و استقلال در بازار فرابورس کار درستی است، توضیح داد: آقایان چند سال است که دنبال این کار هستند. رئیسی هم دستور داد مشکل زودتر برطرف شود و دو باشگاه به بورس بروند. همراه استقلال جلسه‌ای در دیوان محاسبات برگزار کردیم و زمانبندی تعیین شد. امیدوارم تا پایان دی سهام ما در بورس عرضه شود. فقط 15 درصد سهام عرضه خواهد شد و می‌توانند 5 درصد، 5 درصد به مردم معرفی کنند.

* ورود به بورس باعث شفافیت مالی می شود

وی در خصوص اینکه صورت‌های مالی دو باشگاه به درستی اعلام نشده، گفت: ما صورت مالی خود را ارائه کردیم و فقط اختلاف‌نظری پیش آمد. دوستان متقاعد شدند و برای امسال هم حسابرسی در حال بررسی است. مذاکرات را هم انجام می‌دهیم. در حال حاضر می‌توانیم این موضوع را با ارائه 15 درصد سهام شروع کنیم و کم‌کم کار را ادامه بدهیم تا به سمت خصوصی‌سازی پیش برود. ورود به بورس حسنی دارد که شفافیت مالی ایجاد می‌شود و خیلی از مسائلی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم حل خواهد شد. 

* کارگزار در حوزه سوشال مدیا 220 میلیارد پول تهیه می کند

صدری در خصوص اینکه قرار است کارگزار پرسپولیس ماهیانه چقدر به این باشگاه پرداختی داشته باشد، گفت: قرار است این کارگزار در حوزه سوشال مدیا برای ما 220 میلیارد تومان پول تهیه کند. بنا داریم در حوزه تبلیغات محیطی هم درآمدزایی کنیم.

* انصاری فرد کاری به قرارداد پرسپولیس و بانک گردشگری ندارد

وی در خصوص قرارداد پرسپولیس و بانک گردشگری با محمدحسن انصاری‌فرد گفت: انصاری‌فرد کاری به این موضوع ندارد. بخشی از درآمد ما از قردارد کارگزار جدید در حوزه تبلیغات محیطی است. شاید برای قرارداد 10 میلیاردی در این زمینه داریم. شاید در این بخش تبلیغات محیطی جنگ و دعوایی شد اما عزیزی خادم و سجادی همکاری کردند. حتی اگر آنها نمی‌خواستند چنین اتفاقی رخ نمی داد مانند سالهای گذشته که در مورد تبلیغات محیطی اتفاقی نیفتاد. 

وی عنوان کرد: درباره بحث درآمدها باید از حق پخش هم بگوییم. نامه‌ای به جبلی رئیس صدا و سیما زده و درخواست کردیم جلساتی در این زمینه برگزار شود. درباره پخش اینترنتی بازی‌های پرسپولیس هم بحث داریم. در این مورد هفته گذشته به تمام شرکت‌ها نامه زدیم. خواهش می‌کنم هواداران با ما هماهنگ باشند و در فضای مجازی از حوزه‌هایی که معرفی می‌کنیم استفاده کنند در این صورت درآمد خوبی خواهیم داشت. همین بحث اوانو حتی اگر یک ریال سهم  باشگاه باشد به حساب پرسپولیس می‌آید و روز اول کسی باور نمی‌کرد موضوع اینقدر شفاف باشد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان