رتبه‌بندی تمام فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) و هابیت (Hobbit)، از جمله مشهورترین مجموعه‌های تاریخ سینما به شمار می‌روند

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) و هابیت (Hobbit)، از جمله مشهورترین مجموعه‌های تاریخ سینما به شمار می‌روند. این فیلم‌ها بر اساس مجموعه رمان‌هایی به همین نام نوشته جی آر آر تالکین (J.R.R. Tolkien) است. مجموعه رمان هابیت، در سال 1937 میلادی منتشر شده بود. در سال 1954 میلادی نیز اولین رمان از مجموعه رمان ارباب حلقه‌ها منتشر که توانست محبوبیت این رمان‌ها را ادامه دهد. ساخت فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت را پیتر جکسون (Peter Jackson) در دست داشته است. در این مطلب قرار است به رتبه‌بندی تمام فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت بپردازیم.

9- انیمیشن بازگشت پادشاه (The Return Of The King)

The Return Of The King (1980)

The Return Of The King (1980)

به دنبال محبوبیت رمان‌های تالکین، به نظر می‌رسید که فیلم‌سازان قادر نیستند تا این رمان‌ها را به فیلم اقتباس کنند. با این حال، انیمیشن سازان سعی کردند تا این داستان را به دنیای کارتون بیاورند. انیمیشن بازگشت پادشاه در سال 1980 میلادی عرضه شده بود و بدترین اثر ساخته شده از این رمان‌ها به شمار می‌رود. درون مایه این انیمیشن بسیار اشتباه است و از لحاظ ساختاری و تولیدی نیز این انیمیشن تا ایده‌آل بودن مسیری درازی در پیش دارد.

8- انیمیشن ارباب حلقه‌ها (The Lord Of The Rings)

The Lord Of The Rings

The Lord Of The Rings

انیمیشن ارباب حلقه‌ها در سال 1978 میلادی اکران شده است. این انیمیشن، دو رمان از رمان‌های ارباب حلقه‌ها را پوشش داده است. این انیمیشن، فاقد کیفیت لازم در انیمیشن سازی است و نتوانسته تا به خوبی جنبه‌های فانتزی دنیای ارباب‌ حلقه‌ها را به نمایش بذارد. از سوی دیگر، صداپیشگی در این فیلم با نقص‌ها همراه بوده است. با اینکه این فیلم در آن زمان، یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شده اما نتوانسته تا آن طور که باید، توجهات را به خود جلب نماید.

7- انیمیشن هابیت (The Hobbit)

The Hobbit

The Hobbit

سازندگان انیمیشن بازگشت پادشاه، قبل از اینکه این انیمیشن را بسازند، در سال 1977 میلادی، انیمیشن هابیت را عرضه کرده بودند. این داستان، بیشتر با جنبه کارتونی این انیمیشن مطابقت داشته است و محتواهای بیش از حدی در درون آن گنجانده نشده است. با این وجود، این انیمیشن عاری از نقص نیست.

6- فیلم هابیت: نبرد پنج ارتش (The Hobbit: The Battle of Five Armies)

The Battle Of Five Armies

The Battle Of Five Armies

فیلم هابیت: نبرد پنج ارتش، سومین فیلم از سه‌گانه هابیت بوده است که در سال 2015 میلادی روی پرده سینماها اکران گردیده است. این فیلم موفق نشده تا پایان این مجموعه را در یک نقطه اوج به پایان برساند. علاوه بر این، از آنجا که پیتر جکسون تصمیم گرفته تا داستان یک رمان را در درون دو فیلم جای دهد، باعث شده تا روایت درون فیلم هابیت: نبرد پنج ارتش، اندک و جدا به نظر برسد.

5- فیلم هابیت: نابودی اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug)

The Desolation Of Smaug

The Desolation Of Smaug

این فیلم، دومین فیلم سه‌گانه هابیت به شمار می‌رود و نه آغاز است و نه پایان. این فیلم موفق نشده تا به خوبی پلی میان فیلم اول و فیلم سوم سه‌گانه هابیت برقرار نماید. نکته قابل توجه در این فیلم، اژدهای اسماگ است که با صداپیشگی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) بوده است. جلوه‌های ویژه که برای تصویرگری این اژدها و سکانس‎‌های آن صورت گرفته، واقعا بی‎نظیر هستند.

4- فیلم هابیت: سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey)

An Unexpected Journey

An Unexpected Journey

این فیلم، اولین فیلم در سه‌گانه هابیت به شمار می‌رود. این فیلم به هنگام اکران خود با واکنش‌های متوسطی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد. با توجه به موفقیت بی‌شمار فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، انتظارات بسیار زیادی از این فیلم وجود داشته است اما این فیلم موفق نشده تا انتظارات را برآورده سازد. با این حال، مارتین فریمن (Martin Freeman) فرصت این را پیدا کرده تا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در این فیلم به اجرا بگذارد.

3- فیلم ارباب حلقه‌ها: دو برج (Lord of the Rings: The Two Towers)

The Two Towers

The Two Towers

اینکه در فهرست رتبه‌بندی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت، سه‌گانه ارباب حلقه‌ها در صدر قرار گرفته است، اصلا جای تعجب ندارد. این سه‌گانه که به عنوان برترین سه‌گانه تاریخ سینما به شمار می‌رود، توانسته تا ژانر فانتزی را برای همیشه تغییر بدهد. هر کدام از این سه فیلم، به نوبه خود پیشگامانه و شگفت‌انگیز بوده‌اند. این فیلم با وجود نقاط قوت خود، فاقد نتیجه‌گیری لازم در پایان خود بوده است.

2- فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (Lord of the Rings: The Return of the King)

The Return Of The King (2003)

The Return Of The King (2003)

فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، در سال 2003 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. این فیلم علاوه بر گیشه، در مراسم اسکار نیز بسیار موفق ظاهر شده بود. پیتر جکسون موفق شده بود تا این فیلم که پایان این سه‌گانه بوده است تا بسیار جاه‌طلبانه و جالب توجه بسازد. صحنه‌های نبرد در این فیلم واقعا تحسین‌برانگیز هستند و باعث نشدند تا صحنه‌های احساسی و کاراکترها در این فیلم نادیده گرفته شوند.

1- فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (Lord of the Rings: The Fellowship Of The Ring)

The Fellowship Of The Ring

The Fellowship Of The Ring

فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، ممکن است از لحاظ مقیاس، بزرگترین فیلم‌های ارباب حلقه‌ها ساخته پیتر جکسون یا فنی‌ترین و پیشگامانه‌ترین فیلم او نباشد اما می‌توان گفت که این فیلم، واقعا دارای احساسات و شجاعت زیادی در داستان خود است. با اینکه نبردها در این فیلم‌ها کمتر است اما همین باعث شده تا بیشتر به درام و کاراکترها پرداخته شود. علاوه بر این، این فیلم توانسته تا به خوبی دنیاسازی این جهان فانتزی را انجام دهد. تنها نقص این فیلم را پایان باز و غیر حل شده آن دانست. این فیلم با بازیگران متناسب خود و همچنین درون مایه متعادلش و موسیقی و جلوه‌های ویژه برجسته، توانست تا یک اقتباس سینمایی کامل باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر