مردان بهتر است مکمل های جنسی را کمی با احتیاط مصرف کنند

استفاده زیاد از مکمل های جنسی می تواند عوارض زیادی برای مردان به همراه داشته باشد پس بهتر است این مکمل ها را با احتیاط تر مصرف کنید

مردان بهتر است مکمل های جنسی را کمی با احتیاط مصرف کنند
به گزارش سینا پرس : بررسی ها نشان می دهد که مکمل‌ های تقویت‌ کننده حس جنسی مردانه با توجه به مواد به کار رفته در آنها و نوع مصرف و هدف مورد نظر، ممکن است برای برخی از مردان مناسب نباشد و احتمال افزایش خطر بیماری های قلبی و سرطان پروستات را به همراه داشته باشد.


 آمارها نشان می دهد که محبوبیت مکمل‌ های تقویت‌ کننده جنسی مردانه در حال افزایش است، اما این سوال مطرح می شود که استفاده مداوم از این محصولات چه تاثیری بر سلامت مردان داشته و خطرات مصرف آنها چیست؟ 

مکمل‌ های تقویت‌ کننده حس جنسی مردانه محصولاتی هستند که برای بهبود عملکرد جنسی در مردان مصرف می‌ شوند. این مکمل ها می توانند به شکل قرص، پودر یا کرم باشند و اغلب حاوی موادی گیاهی، مواد معدنی و ویتامین ها هستند.در ضمن امروزه مکمل‌ های تقویت‌ کننده حس جنسی مردانه مختلفی در بازار وجود دارد که همه آنها از نظر عملکرد و عوارض با هم برابر نیستند. بنابراین افرادی که قصد استفاده از این محصولات را دارند بهتر است نخست در مورد این محصولات تحقیق کنند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

 بیشتر بخوانید:

آیا رابطه جنسی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود؟



ایمنی مصرف مکمل های تقویت کننده جنسی مردانه موضوعی مهم است چرا که گروهی آنها را بی خطر دانسته و گروهی دیگر معتقدند استفاده از آنها سلامتی را به خطر خواهد انداخت بنابراین بهترین کار مشورت با یک پزشک متخصص است. به اعتقاد محققان مکمل هایی که فوایدی مانند افزایش استقامت و همچنین بهبود سطح میل جنسی را ارائه می دهند، می توانند مناسب ترین نوع مکمل ها باشند. 

در این میان برخی از محصولات تقویت کننده حس جنسی مردانه حاوی هورمون هایی مانند تستوسترون هستند که می تواند برای درمان سطوح پایین هورمون در مردان استفاده شود. این نوع محصولات به شکل داروهای تزریقی، پدهای چسبی، ژل ها و قرص ها بوده و معمولا فقط از طریق یک نسخه پزشک در دسترس است. 


باید توجه داشت که برخی از این مکمل ها ترکیبی از مواد تشکیل دهنده مختلف هستند که ممکن است برای همه مناسب نباشد. بنابراین افراد با توجه به نیازها و ترجیحات خاص خود باید از مکمل های مورد نظر استفاده کنند. نکته مهم دیگر این است که فقط از نمایندگی های معتبر خرید کنید تا کیفیت محصول مصرفی خوب و عملکردش مطلوب باشد. 

در ضمن استفاده مداوم از این مکمل ها باعث اختلال در نعوظ و کاهش سطح سلامتی مردانه خواهد شد و خطر بیماری های قلبی و سرطان پروستات را افزایش می دهد بنابراین مصرف کننده باید مطمئن شود که دوز توصیه شده را مصرف کرده و هرگز بیشتر از مقدار تجویز شده استفاده نمی کند. با این کار می توان از هرگونه عوارض جانبی منفی ناشی از استفاده مداوم از این محصولات جلوگیری کرد.

 بیشتر بخوانید:

چطور رابطه جنسی با کیفیتی داشته باشیم ؟



علاوه بر این، مکمل‌ های تقویت‌ کننده حس جنسی مردانه ممکن است با داروهای دیگری که فرد مصرف می ‌کند تداخل داشته باشند بنابراین همیشه باید پیش از استفاده از هر یک از این محصولات، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض ناشی از تداخل دارویی پیشگیری نمایید.

به گفته متخصصان این مکمل‌ ها ممکن است حاوی موادی باشند که خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و حمله یا سکته قلبی را افزایش ‌دهند، بنابراین مکمل های مذکور همیشه بی خطر نیستند و پیش از مصرف باید از خطرات آن آگاه شد. افرادی که قبلاً دچار هیپرلیپیدمی، فشار خون بالا یا بیماری قلبی عروقی بودند، باید نسبت به مصرف این محصولات بسیار محتاط باشند و آنهایی که سابقه حمله یا سکته قلبی دارند نباید از این نوع مکمل ها استفاده کنند. در مجموع می توان گفت در این شرایط بهترین مشاوره را می توان از یک پزشک متخصص به دست آورد تا از خطرهای احتمالی جلوگیری کرد. 

تحقیقات نشان داده است که مکمل‌ های تقویت‌ کننده حس جنسی مردانه می تواند باعث افزایش تولید تستوسترون و سایر هورمون ها شده و به طور بالقوه تحریک سلول ها در پروستات شوند که در نهایت می تواند به ایجاد سرطان منجر شود. 

این مکمل ها اغلب شامل 9 عارضه جانبی بسته به مواد تشکیل دهنده موجود در مکمل متفاوت است.می توان گفت سردرد، سرگیجه، تهوع یا استفراغ، سوزش سر دل یا سوء هاضمه، اسهال یا یبوست و درد قفسه سینه برخی از عوارض جانبی شایع مصرف این مکمل ها هستند. شناخت هر عارضه می تواند به مصرف کننده کمک کند تا از خطرهای احتمالی شدید جلوگیری کند. 

بیشتر بخوانید:

روابط جنسی در دوران ویروس کرونا

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان