بهترین جاذبه‌های گردشگری ونیز ایتالیا – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز را به شمار معرفی کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری ونیز ایتالیا – بخش اول

شهر ونیز، یکی از مشهورترین شهرهای کشور ایتالیا و حتی جهان به شمار می‌رود. این شهر، دارای مکان‌های گردشگری زیادی است. در هر گوشه از این شهر، مکان‌های دیدنی وجود دارند که هر گردشگر و مسافری را به خودش مشغول می‌کند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز را به شمار معرفی کنیم.

1- کلیسای جامع سنت مارک

St. Mark's Basilica

St. Mark’s Basilica

کلیسای سنت مارک، شناخته‌شده‌ترین کلیسای شهر ونیز به شمار می‌رود و یکی از برجسته‌ترین کلیساها در جهان است. این مکان در ابتدا به عنوان یک کلیسای خصوصی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. کلیسای جامع سنت مارک با گنجینه‌های هنری بیزانسی تزئین شده است. در درون این کلیسا، از حدود 4240 متر مربع موزاییک طلایی در طاق‌ها و دیوارها استفاده شده است. در ورودی این کلیسا، معماری بیزانسی آن کاملا برجسته است اما در درون آن، معماری‌هایی از دیگر دوره را نیز می‌توان مشاهده کرد.

2- میدان سنت مارک

Piazza San Marco (St. Mark's Square)

Piazza San Marco (St. Mark’s Square)

میدان سنت مارک، بزرگترین و گسترده‌ترین میدان در شهر ونیز به شمار می‌رود. در سه سمت این میدان، ساختمان‌هایی ظریف و زیبا با معماری‌هایی برجسته قرار گرفته‌اند که جذابیت این میدان را چندین برابر کرده‌اند. علاوه بر معماری زیبا، این میدان به عنوان مرکز تجمع ونیز شناخته می‌شود. در این میدان، همه کنار هم جمع می‌شوند، قهوه می‌نوشند، صحبت می‌کنند و با دوستان خود ملاقات می‌نمایند. در اطراف این میدان و در زیر این ساختمان‌های زیبا، کافه‌ها و پاساژهای بزرگ و شیکی قرار دارند. در انتهای این میدان نیز کلیسای سنت مارک دیده می‌شود.

3- قصر دوک

Palazzo Ducale (Doge's Palace) and Bridge of Sighs

Palazzo Ducale (Doge’s Palace) and Bridge of Sighs

کسانی که به شهر ونیز می‌آیند، حتما محو تماشای این قصر خارق‌العاده و تماشایی شدند. اندازه و معماری این قصر واقعا تحسین‌برانگیز است. درون این قصر حتی از بیرون آن تماشایی‌تر است. زیباترین دالان قصر دوک را می‌توان بنای اسکالا د اورا دانست. مسافران و گردشگران از عظمت و تجملات درون این قصر انگشت به دهان خواهند ماند. در درون قصر، آثار مختلفی از هنرمندانی برجسته قرار دارد. از جمله این آثار می‌توان به اثر پارادایس ساخته تینتورتو اشاره کرد که بزرگ‌ترین نقاشی روغنی در جهان به شمار می‌رود. در حال حاضر، توری برای بازدید از این قصر برگزار نمی‌شود اما گردشگران و مسافران می‌توانند شاهد نمای زیبای آن باشند.

4- کانال بزرگ

Canale Grande (Grand Canal)

Canale Grande (Grand Canal)

کانال بزرگ، کانالی است که در درون قلب شهر ونیز جریان دارد. این کانال، به عنوان شاهراه اصلی این شهر به شمار می‌رود و میدان سنت مارک، پل ریالتو و نقاط دیگر را به یکدیگر متصل می‌کند. این کانال حدود 3.8 کیلومتر طول دارد و از زیر چهار پل عبور می‌کند. در اطراف این کانال، تراس‌ها و نماهای ساختمان‌های برجسته‌ای قرار گرفته‌اند که همانند ورودی برای ساکنان آن بوده است. ساختمان‌های رو به این کانال، به خوبی حفظ شده‌اند و سفری در درون این کانال، تمام زیبایی آن‌ها را به شما نشان خواهد داد.

5- پل ریالتو

Ponte di Rialto (Rialto Bridge) and San Polo

Ponte di Rialto (Rialto Bridge) and San Polo

پل ریالتو، زمانی تنها پلی بوده که دو سمت کانال بزرگ را به یکدیگر متصل کرده بوده است. این پل، اولین مکانی بوده که ساکنان در این جزیره سکونت پیدا کردند که به نام ریووس التوس شهرت دارد. این پل در سال 1588 میلادی ساخته شده است که حدود 150 سال پس از فرو ریختن پل چوبی آن بوده است. این پل، دو خیابان شلوغ را به یکدیگر متصل می‌کند و در اطراف آن، چندین فروشگاه قرار دارند. این مکان علاوه بر اینکه یک نقطه ارتباطی به شمار می‌رود، مکان خوبی برای گردشگران و مسافران برای عکاسی به شمار می‌رود.

6- سن روکو

Scuola Grande di San Rocco

Scuola Grande di San Rocco

این ساختمان دارای نمایی مرمری و سفید رنگ است و در بین سال‌های 1515 تا 1560 میلادی ساخته شده است. این ساختمان، محلی برای یک موسسه خیریه بوده است. پس از تکمیل شدن ساخت آن، هنرمند بزرگ قرن شانزدهمی ونیزی، تینتورتو برای نقاشی قاب مرکزی این ساختمان به خدمت گرفته شده بود. او بعدا دیوارها و سقف این مکان را با نقاشی‌هایی دایره‌وار تکمیل کرده بود. این نقاشی‌های وی، شاهکار هنری او محسوب می‌شوند. می‌توان نوآوری این نقاش در استفاده از رنگ و نور در این نقاشی‌ها را مشاهده کرد.

7- کادورو

Ca' d'Oro

Ca’ d’Oro

نمای بیرونی این ساختمان واقعا تحسین‌برانگیز است و حکاکی‌های روی آن واقعا خیره‌کننده هستند. با این حال، تصور این نما به رنگ طلایی و اصلی خود واقعا رویایی است. این مکان به عنوان یک نمونه بسیار عالی از دوره معماری گوتیک ونیز شناخته می‌شود. این مکان اکنون به عنوان یک موزه هنر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکان علاوه بر نشان دادن آثار هنری، زندگی ثروتمندان ونیزی در قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی را در معرض نمایش گذاشته است. بارون جیارجو، کسی بود که این کاخ را حفظ کرده است و مجموعه آثار هنری خودش را به این موزه اهدا کرده است.

8- مورانو و بورانو

Murano and Burano

Murano and Burano

مطمئن سفر به شهر ونیز بدون رفتن به مورانو کامل نخواهد شد. اینجا، محل برجسته‌ترین شیشه‌گران ونیز به شمار می‌رود. این افراد در قرن سیزدهم میلادی به این مکان فرستاده شدند تا از خطر شعله‌ور شدن آتش کوره‌های آن‌ها و انتقال آن به مرکز پیچیده و ظریف شهر ونیز کاسته شود. در اینجا، یک موزه شیشه وجود دارد که بزرگترین و مهم‌ترین مجموعه از شیشه‌های ونیزی از دوران رومی‌ها تا قرن بیستم را دارا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان