بهترین جاذبه‌های گردشگری ونیز ایتالیا – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز را به شمار معرفی کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری ونیز ایتالیا – بخش دوم

شهر ونیز، یکی از مشهورترین شهرهای کشور ایتالیا و حتی جهان به شمار می‌رود. این شهر، دارای مکان‌های گردشگری زیادی است. در هر گوشه از این شهر، مکان‌های دیدنی وجود دارند که هر گردشگر و مسافری را به خودش مشغول می‌کند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز را به شمار معرفی کنیم.

9- مجموعه پگی گاگنهایم

Peggy Guggenheim Collection

Peggy Guggenheim Collection

مجموعه هنری شخصی پگی گاگنهایم در خانه سابق او در کنار کانال بزرگ به نام پلازو ونیر دی لئونی قرار دارد. با اینکه بیشتر موزه‌های هنر بزرگ کشور ایتالیا سرشار از آثار هنری هنرمندانی از قرون وسطی و رنسانس است اما این مجموعه بیشتر روی آثار هنری آمریکایی و اروپایی از اولین نیمه قرن بیستم میلادی تمرکز دارد. این مجموعه شامل آثاری از پیکاسو، دالی، براکو، لجر، ماندورین، کاندینسکی، کلی، ارنست، مارگاریت و پولاک است.

10- کلیسای سانتا ماریا گلوریوسا دی فراری

Santa Maria Gloriosa dei Frari

Santa Maria Gloriosa dei Frari

ساخت این کلیسای گوتیک در سال 1340 میلادی شروع شده بود و با کامل شدن نمای بیرونی و ورودی آن در میان قرن پانزدهم میلادی به پایان رسیده بود. این برج کلیسای قرن چهاردهمی و تاثیرگذار، دومین برج کلیسای بلند در شهر ونیز به شمار می‌رود. با اینکه ورودی این کلیسا دارای طراحی ساده است اما درون آن، گنجینه‌های هنری زیادی وجود دارد.

11- موزه هنر ونیز

Gallerie dell'Accademia (Fine Arts Museum)

Gallerie dell’Accademia (Fine Arts Museum)

این موزه هنر با نام آکادمیا شناخته می‌شود و در کنار کانال بزرگ قرار گرفته و مهم‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از نقاشی‌های ونیز از قرن پانزدهم تا قرن هیجدهم میلادی را دارا است. بسیاری از آثار این موزه از صومعه‌ها و کلیساهایی که بسته شده بودند، جمع‌آوری شدند. برخی از گالری‌های این موزه، شامل نقاشی‌های سبک گوتیک ونیزی هستند. شما می‌توانید به راحتی این آثار را با یکدیگر مقایسه کنید.

12- کلیسای سانتا ماریا دی میراچولی

Santa Maria dei Miracoli

Santa Maria dei Miracoli

کلیسای سانتا ماریا دی میراچولی در مقابل عظمت کلیسای سنت مارک و کلیسای سانتا ماریا گلوریوسیا دی فراری، نسبتا کوچک است. با این حال، یک شاهکار معماری از اوایل دوره رنسانس به شمار می‌رود که توسط معمار پیترو لومباردو ساخته شده است. این کلیسای جذاب و تماشایی از سال 1481 تا 1489 میلادی ساخته شده است.

13- قصر رزانیچو

Palazzo Rezzonico

Palazzo Rezzonico

همانند قصر کادورو، این قصر نیز نگاهی از درون زندگی در اواخر قرون وسطایی را به گردشگران و مسافران ارائه می‌کند. این قصر دارای نشانه‌هایی از دوره‌ها باروک و روکوکو است. طراحی و شروع ساخت این قصر توسط معمار ماهر سبک باروک در ونیز یعنی بلاداسار لونگنا بوده است اما این کاخ تقریبا صد سال بعد در سال 1750 میلادی توسط جیارجیو ماساری تکمیل شده بود. اثاثیه‌ها و مجموعه‌های موجود در این قصر واقعا جذابیت ساختمان را دو چندان کرده است. جزئیات طراحی و نقاشی در این قصر واقعا تحسین‌برانگیز هستند. از جمله نکات برجسته این قصر، استفاده از ابریشم در آن بوده است که به آن حس ظریفی داده است.

14- جزیره تورچلو

Torcello Island

Torcello Island

شروع شهر ونیز را می‌توان این جزیره بیرونی دانست. شهر تورچلو در حدود قرن هفتم میلادی تاسیس شده و در قرن دوازدهم میلادی، به یک شهر تجاری پر رونق تبدیل شده بود. از تمام کلیساها، کاخ‌ها، محل کشتی‌سازی‌ها و اسکله‌ها، تنها دو کلیسا و چندین خانه تا به امروز پا بر جا مانده‌اند که در سرتاسر جزیره پراکنده هستند. می‌توان اهمیت این جزیره را از کلیسای جامع آن متوجه شد. این کلیسای جامع در سال 639 ساخته شده و به سانتا ماریا آسونتا اختصاص یافته است. این کلیسا، بهترین نمونه باقی مانده از معماری ونیزی-بیزانسی به شمار می‌رود. این کلیسا در سال 834 و همچنین 1008 میلادی بازسازی شده است. برخی از بخش‌های کلیسا نیز در قرن یازدهم میلادی اضافه شدند.

15- لیدو

Lido

Lido

لیدو، خط ساحلی به طول دوازده کیلومتر است که تالاب ونتین را از دریای آدریاتیک جدا می‌کند. این مکان، اولین استراحتگاه ساحلی در اروپا به شمار می‌رود. این مکان در قرن بیستم میلادی، شیک‌ترین استراحتگاه و ساحل دریایی در اروپا به شمار می‌رفته است که مکان جذابی برای افراد سلطنتی و افراد مشهور بوده است. امروزه، هتل‌های بزرگ قرار گرفته در اطراف این ساحل، همچنان پذیرای مهمانان هستند و همچنان ساحل اختصاصی خودشان را دارند. ساحل‌های عمومی در بخش شمالی جزیره و نزدیک به کلیسای سن نیکولو قرار گرفته‌اند.

16- کا پسارو و موزه هنرهای مدرن

Ca' Pesaro and Galleria d'Arte Moderna

Ca’ Pesaro and Galleria d’Arte Moderna

نمای بیرونی کا پسارو رو به کانال بزرگ است و از کتابخانه سانساوینو که حدود یک قبل زودتر ساخته شده، الهام گرفته است. این کاخ اکنون محل موزه هنرهای مدرن به شمار می‌رود. یکی از بهترین مجموعه‌های هنرهای مدرن ایتالیا در این موزه قرار گرفته است که شامل آثار مهمی از نقاشان و مجسمه سازان مشهور قرن نوزدهم و بیستم میلادی شامل گوستاو کلیمت، مارک چاگال و آگوست رودین است. موزه هنرهای شرقی، در طبقه سوم این کاخ قرار گرفته است و شامل مجموعه‌های خوبی از آسیا است.

17- آرسنال و موزه تاریخ نیروی دریایی

The Arsenal and the Museum of Naval History

The Arsenal and the Museum of Naval History

آرسنال، محل کشتی‌سازی جمهوری ونیزی بوده است که بزرگترین و شلوغ‌ترین محل کشتی‌سازی تا اواخر قرن هفدهم میلادی در جهان بوده است. این آرسنال از سال 1104 میلادی شکل گرفته و در روزهای اوج خود، بیش از شانزده هزار کارگر در آن مشغول به کار بودند. این مکان تنها یک راه ورودی از خشکی و یک راه ورودی از دریا دارد. در درون این محل کشتی‌سازی، موزه تاریخ نیروی دریایی قرار دارد که مجموعه‌های جالب توجهی را به نمایش گذاشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان