جاذبه‌های گردشگری شهر بیرمنگام انگلیس – بخش اول

با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری شهر بیرمنگام انگلیس را به شما معرفی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری شهر بیرمنگام انگلیس – بخش اول

شهر بیرمنگام، دومین شهر بزرگ کشور انگلیس به شمار می‌رود. کانال‌های شهر بیرمنگام، محصول جانبی انقلاب صنعتی بودند. امروزه، این شبکه گسترده از کانال‌ها عمدتا توسط قایق‌های تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت، شهر بیرمنگام حتی بیشتر از شهر ونیز کانال دارد. امروزه، شهر بیرمنگام بیشتر برای جواهرات و غذا شناخته می‌شود. علاوه بر این، جشنواره‌ها و فعالیت‌های متعددی در این شهر برگزار می‌شوند.

با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری شهر بیرمنگام انگلیس را به شما معرفی کنیم.

1- میدان ویکتوریا و مرکز شهر

Explore Victoria Square & the City Center

Explore Victoria Square & the City Center

مرکز شهر بیرمنگام پیرامون میدان ویکتوریا قرار گرفته است. در اطراف این میدان، تالار شهر قرار گرفته است. این تالار قدیمی، در سال 1832 میلادی ساخته شده است و یک شاهکار معماری از دوره ویکتوریا به شمار می‌رود. این سازه خارق‌العاده، نمایانگر یک معبد رومی است و شامل چهل ستون با سرستون‌های زیبا است. این مکان از سال 1847 میلادی، مرکز موسیقی این شهر نیز محسوب می‌شود. امروزه تالار سیمفونی، با آکوستیکی در سطح جهانی و سالنی خیره‌کننده، همیشه میزبان خوانندگان برجسته‌ای است و همچنین، محل ارکست سیمفونی شهر بیرمنگام به شمار می‌رود. در نزدیکی از میدان، کتابخانه مرکزی قرار گرفته است که بزرگترین مجموعه شکسپیر در خارج از کشور آمریکا را دارا است.

2- موزه و گالری بیرمنگام

Take a Tour of Birmingham Museum & Art Gallery

Take a Tour of Birmingham Museum & Art Gallery

موزه و گالری هنر بیرمنگام در سال 1885 میلادی افتتاح شده است. این موزه، یکی از بهترین موزه‌های این چنینی خارج از شهر لندن محسوب می‌شود. گنجینه هنری درون این موزه و گالری شامل مجموعه‌ای از آثار نقاشان پیش از دوران رافائل و همچنین آثاری از قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی و مجسمه‌هایی از رودین و جیمز تاور است. علاوه بر تمام این موارد، آثاری جالب توجه مربوط به تاریخ شهر بیرمنگام وجود دارند که شامل آثاری باستانی است که قدمت آن‌ها به دوران عصر سنگی باز می‌گردند. این موزه حدود شش هزار اسباب چوبی را در درون خود جای داده است.

3- باغ‌های گیاه ‌شناسی بیرمنگام

See the Blooms at The Birmingham Botanical Gardens

See the Blooms at The Birmingham Botanical Gardens

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری عالی که شما باید حتما از آن دیدن کنید، باغ‌های گیاه شناسی بیرمنگام هستند. این باغ‌ها حدود پانزده هکتار را پوشش داده‌اند. این باغ‌های قرن نوزدهم به راحتی از مرکز شهر در دسترس هستند و در درون خود، گونه‌های مختلفی از گیاهان را جای داده‌اند. بازدید از این باغ‌ها همانند قدم گذاشتن به گذشته است. دلیل آن نیز وجود گلخانه‌های دوره ویکتوریایی هستند که به خوبی تا به امروز حفظ شده‌اند. این باغ‌های گیاه شناسی بیشتر برای مجموعه درختان بونسای خود شناخته می‌شوند. این مجموعه شامل درختانی با بیش از دویست و پنجاه سال قدمت است. این باغ‌ها حدود هفت هزار گل و گیاه از سرتاسر جهان را در خود گردهم آورده است. علاوه بر گیاهان، مجموعه از پرندگان گرمسیری و خانه پروانه‌ها نیز در این مکان وجود دارد.

4- موزه علوم بیرمنگام

Get Smart at Thinktank, Birmingham Science Museum

Get Smart at Thinktank, Birmingham Science Museum

موزه علوم چندین مرتبه برنده جوایز مختلف شده است. این موزه شامل تعداد زیادی مجموعه علمی است که بسیاری از آن‌ها را می‌توان لمس کرد و تجربه نمود. این موزه، مکان بسیار خوبی برای خانواده‌ها و فرزندان جوان و مشتاق به علم آن‌ها خواهد بود. در این موزه، مجموعه تحسین‌برانگیزی از ماشین‌های بخار وجود دارد که شامل لوکوموتیو و تراکتور است. برخی ماشین آلات صنعتی در این موزه وجود دارند که مرتبط با تاریخچه صنعتی شهر بیرمنگام در طی تاریخ بوده‌اند. از جمله دیگر آثار قابل توجه در این موزه می‌توان به ماشین بسته‌بندی شکلات اشاره کرد. علاوه بر این، گالری اسپیتفایر نیز خیلی جالب توجه است که دارای هواپیماهای دوران جنگ جهانی دوم است. کسانی که به این موزه می‌آیند، حتما باید از باغ علم نیز دیدن کنند. یکی از تورهای فرعی این موزه، توری برای تماشای سیاره‌ها و ستاره‌ها است که مطمئنا جالب توجه کودکان خواهد بود.

5- مرکز زندگی دریایی

Take the Family to the National SEA LIFE Centre Birmingham

Take the Family to the National SEA LIFE Centre Birmingham

یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری در شهر بیرمنگام، مرکز ملی زندگی دریایی است. این مکان، محل بیش از شصت مجموعه مربوط به زندگی دریایی است. برجسته‌ترین مکان این مرکز، مخزن بزرگ و آکواریوم آن است. این مرکز دارای تونل منحصربه‌فرد زیر آبی است که به گردشگران و مسافران این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ گونه مزاحمتی، به تماشای زندگی متنوع زیر دریا مشغول شوند. بنابر گفته‌ها، این آکواریوم محل زندگی بیش از دو هزار جاندار است که شامل اسب‌های دریایی نادر، اختاپوس‌های غول پیکر، خرچنگ‌ها، میگوها و سفره ماهی‌ها است. از دیگر جاذبه این مرکز می‌توان به پنگوئن‌های آن اشاره کرد.

6- محله جواهرات

Wander the Jewellery Quarter

Wander the Jewellery Quarter

محله جواهرات، بخشی از شهر بیرمنگام است که همچنان غرق در سنت‌گرایی است. در اینجا، بیش از دویست کارگاه جواهرات و نقره‌سازی وجود دارد که حدود چهل درصد جواهرات بریتانیا را تولید می‌کنند. این کارگاه‌ها عمدتا در مجاورت برج ساعت قرار دارند. برجسته‌ترین مکان گردشگری در این محله، موزه محله جواهرات است که در آن، بازدیدکنندگان شاهد سنتی گران‌بها هستند. در همین نزدیکی، تالار یادبود وجود دارد که در یادبودی برای چهارده هزار مرد شهر بیرمنگام است که جان خود را در جنگ جهانی اول از دست دادند. در نزدیکی این محله، میدان سنت پاول قرار دارد که در کنار آن، کلیسای سنت پاول قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان