سلطانی‌فر؛ سلطان وعده‌های پوچ!

اگر وعده‌های هر ساله درخصوص خصوصی‌سازی سرخابی‌ها محقق می‌شد امروز شاهد حذف سرخابی‌ها از آسیا بودیم؟

به گزارش مشرق، حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا را می‌شد پیش‌بینی کرد. مسئولان فعلی هم تاحدی در جریان بودند که این دوره دیگر خبری از مماشات نخواهد بود چراکه خوب می‌دانند در دوره قبلی، سرخابی‌ها با وعده و مشروط مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کردند و از آنجاکه برای دوره جدید اتفاق تازه‌ای رخ نداد و مدل برخورد مسئولان همان مدل قبلی بود، می‌شد پیش‌بینی کرد که این‌بار اتفاقی به‌ضرر فوتبال ایران رقم خواهد خورد و درنهایت هم درحالی که مدیران دو باشگاه و فدراسیون تاکید کرده بودند مشکل حل شده و مجوز باشگاه‌ها صادر شده است، خبر حذف سه تیم ایرانی منتشر شد.

صدالبته که مسئولان فعلی ورزش و فوتبال در این فاجعه دخیلند و باید پاسخگو باشند که چرا -درحالی که در جریان همه مسائل بودند- سعی کردند امید واهی به هواداران تیم‌ها بدهند و از تلاش برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بگویند، اما برای پیدا کردن مقصر اصلی باید کمی به عقب رفت.

بیشتر بخوانید:

به دروغ گفتند سلطانی‌فر برای استقلال به AFC رفت

طی سال‌های اخیر حساسیت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا روی مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها دوچندان شد و تقریبا هر دوره فوتبال ایران با چالش‌هایی در این زمینه مواجه شد و هربار صحبت از وعده و ضمانت برای حل مشکلات مختلف به میان آمد. در سال96 ماجراهای مشابه امروز رخ داد و در دقیقه90 رایزنی‌ها باعث شد سه تیم (پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی) از چهار نماینده ایران مجوز حضور در لیگ قهرمانان را بگیرند و تیم چهارم (نفت تهران) حذف شد آن‌هم درحالی که مسئولان وقت وزارت ورزش‌وجوانان و فدراسیون فوتبال تاکید داشتند هر چهار نماینده ایران در مسابقات حاضر خواهند بود. از همان زمان بحث سفرهای مسئولان از رئیس فدراسیون (تاج) گرفته تا وزیر وقت ورزش‌وجوانان به مالزی به میان آمد که به تناوب مورد تایید یا تکذیب قرار گرفت.

منابع مطلع می‌گویند در سال‌های اخیر با وعده و ضمانت تلاش شده روی مشکلات سرپوش گذاشته شود و هر دوره شاهد این جمله تکراری ازسوی وزیر ورزش بودیم که خصوصی‌سازی سرخابی‌ها انجام می‌شود اما دوره حضورش در وزارت ورزش به پایان رسید و خبری از وعده‌های مربوط به خصوصی‌سازی و البته دیگر وعده‌ها مثل احداث ورزشگاه اختصاصی برای سرخابی‌ها، کمک به درآمدزا شدن دو تیم و پایان دوران بدهکاری و... نشد. حتی گفته شده وی سال گذشته به مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا تضمین داده که تا یک‌سال همه مشکلات را حل می‌کنند و به همین شیوه مجوز حضور سرخابی‌ها در دوره گذشته صادرشده که البته سلطانی‌فر -که درباره بسیاری از انتقادها به خودش در دوره گذشته سکوت را ترجیح داده- در مصاحبه‌ای این خبر را تکذیب کرده اما به این سوال پاسخ نداده که با وجود اطلاع از افزایش حساسیت AFC روی مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها و بحث مالکیت مشترک و بدهی‌های فراوان دو تیم، چه اقدام مثبتی در دوره وزارتش انجام داده است؟ اگر وعده‌های هرساله درخصوص خصوصی‌سازی سرخابی‌ها محقق می‌شد امروز شاهد حذف سرخابی‌ها از آسیا بودیم؟ جناب سلطانی‌فر به‌یاد دارد که در سال97 مدعی شد پرسپولیس و استقلال -که بدهکاری ازجمله دلایل لغو مجوز حرفه‌ای‌شان بوده- تا سال99 مشکل مالی نخواهند داشت یا قصد دارد این صحبت‌های خود را نیز تکذیب کند؟!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان