بکتاش آبتین درگذشت + علت فوت و جزئیات

بکتاش آبتین شاعر و فیلمساز که در حال گذراندن دوران محکومیت ۶ ساله خود در زندان بود، براثر ابتلا به کرونا درگذشت

بکتاش آبتین درگذشت + علت فوت و جزئیات
ایسنا : بکتاش آبتین، شاعر و مستندساز بر اثر ابتلا به کرونا و در سن 47سالگی از دنیا رفت. این شاعر و مستندساز که در حال سپری کردن دوران محکومیت قضایی خود بود، پیش‌تر نیز در زندان به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته بود؛ اما در ابتلای دوباره به کرونا توسط خانواده به بیمارستانی در تهران انتقال یافت که از چند روز پیش در روند درمانی به کمای مصنوعی برده شد.


درنهایت، مداوا روی او نتیجه‌بخش نبود و امروز (شنبه، 18 دی‌ماه) در بیمارستان درگذشت. برخی از دوستان این شاعر به نقل از خانواده او این خبر را تایید کردند.

ناصر زرافشانی وکیل بکتاش آبتین ضمن تایید خبر درگذشت موکل خود گفت: در حال حاضر در بیمارستان و مشغول انجام تشریفات اداری برای صدور گواهی فوت هستیم. بکتاش آبتین متولد 1353، شاعر و  فیلمساز از پنجم مهر 1399 در زندان اوین در حال گذراندن محکومیت 6 ساله خود بود. وی در زندان 2 بار مبتلا به کرونا شد.

بکتاش آبتین  (مهدی کاظمی) روز 22 آذر امسال با دریافت مرخصی از زندان به بیمارستان منتقل و با وخامت حالش در 11 دی به کمای مصنوعی رفت.

«و پای من که قلم شد نوشت برگردیم»، «مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند»، «شناسنامه‌ خلوت»، «در میمون خودم پدربزرگم» و «پتک» کتاب های شعر اوست.


«کاملا خصوصی برای آگاهی عموم» (زندگی علیشاه مولوی)، «13 اکتبر 1937» (زندگی لوریس چکناوریان) «موریانه‌ای با دندان‌های شیری» (سلف‌پرتره از زندگی خود هنرمند)، «پارک مارک»، «میکا»، «مُری زن می‌خواد»، «آنسور» و «همایون خرم» نیز فیلم‌های مستندی هستند که در کارنامه او به چشم می‌خورند. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان