عینک آفتابی مناسب صورت مان را چطور انتخاب کنیم؟

عینک از دیگر اکسسوری های محبوب است که به تیپ و استایل افراد، جذابیتی دیگر خواهد بخشید. برای آشنایی با نحوه انتخاب عینک آفتابی مناسب در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

عینک آفتابی مناسب صورت مان را چطور انتخاب کنیم؟

طبق بررسی‌های انجام شده این چنین مشخص شد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب و بدون محافظت از چشم می تواند سبب اختلالاتی به مانند آب مروارید گردد  که در نهایت به سلامتی چشم صدمه جدی وارد می نماید. از این رو استفاده از عینک آفتابی توصیه می گردد که در ادامه این مطلب به معرفی راهنمایی هایی راجع به انتخاب عینک افتابی مناسب برای تمامی افراد پرداختیم.

در فصول گرم سال بسیاری از پزشکان توصیه دارند که افراد از عینک آفتابی جاذب اشعه ماورای بنفش و کلاه های لبه دار در زمان قرارگیری به معرض طولانی مدت نور آفتاب استفاده نمایند.

آشنایی با نحوه انتخاب عینک آفتابی مناسب

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی مناسب

در ابتدا خوب است که با برخی از ویژگی های عینک هایی که مطابق با فرم صورت شما است، آشنا شوید.

  • رنگ فریم

پس از آنکه متوجه شده رنگ پوست شما گرم و یا سرد است بایستی رنگ قاب عینک خود را مطابق با آن انتخاب نمایید.

رنگ های مناسب افراد دارای پوست گرم:

  1. شتری
  2. خاکی
  3. طلایی
  4. مسی
  5. هلویی
  6. نارنجی
  7. مرجانی
  8. طوسی روشن
  9. قرمز
  10. آبی روشن
  11. پلنگی

رنگ های مناسب افراد دارای پوست سرد:

  1. مشکی
  2. نقره ای
  3. قهوه ای روشن
  4. آبی متمایل به طوسی
  5. بادمجانی
  6. ارغوانی
  7. صورتی
  8. یشمی
  9. آبی
  10. پلنگی تیره

نکاتی که در انتخاب عینک آفتابی مناسب باید در نظر داشته باشید

  • تناسب چهره با فریم عینک

برای انتخاب عینک آفتابی مناسب باید توجه داشته باشید که نکته اصلی برای پیدا کردن قاب عینک، بایستی با اجزای صورت خود به صورت دقیق آشنا باشید و به طور کلی از فرم صورت خود آگاهی داشته باشید.

  • محل قرار گیری چشم ها در قاب عینک

همچنین توجه به موقعیت چشم ها  بین بینی و گیجگاه از نکته های بسیار حائز اهمیت می‌باشد. قابل ذکر است که برای قرارگیری عینک در زاویه مناسب در صورت شما بایستی چشم ها در مرکز خط افقی عینک و یک سوم بالای خط عمودی آن ها قرار بگیرد. در صورتی که چشم ها در گوشه داخلی عینک قرار بگیرد به ایجاد چشم های لوچ می پردازد، همچنین شیشه ه‌ای عینکی که برای صورت شما کوچکتر باشد در نگاه دیگران چشم های شما را دور از یکدیگر نشان می دهد.

  • توجه به عرض صورت

به طور کلی باید قاب عینک در وزن برابر از گوش و بینی قرار گیرد و اندکی به گیج گاه شما نزدیک باشد. در صورت نگاه کردن به آینه بایستی به ایجاد تعادل در بین نواحی گفته شده پی ببرید. هنگامی که عرض فریم عینک برابر با عرض صورت باشد و تنها فاصله بسیار اندک در بین قسمت پل بینی و قاب قرار گرفته باشد.

همچنین هنگامی که قاب متعادل نباشد بر روی پل بینی شما سرخی و یا التهاباتی بر جای خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که اگر فریم عینک افتابی زنانه و مردانه شما بیش از حد بزرگ باشد در قسمتی پایین‌تر از حد متوسط پل بینی قرار می‌گیرد و در پایان نیز قاب های کوچک و تنگ نتیجه‌ی عکس موارد گفته شده خواهند داشت و با فشار بر نواحی گیجگاهی سبب التهاب و قرمزی در این نواحی می شوند.

دانستنی های انتخاب عینک آفتابی مناسب

  • رعایت تناسب ها

هنگامی که مشغول به خرید عینک افتابی هستید باید به خوبی حواس خود را در این رابطه جمع نمایید چرا که به طور متوسط در طی 16 ساعت در روز و دست کم دو سال می خواهید از آن مسیر استفاده نمایید، پس خیلی راحت و ساده از خرید آن گذر نکنید.

  • بینی متناسب

توجه داشته باشید که عینک بایستی در محل مناسب خود قرار گیرد پس به نشانه های گفته شده در ادامه مطلب توجه داشته باشید تا در هنگام مشاهده هر یک از آن ها، عینک دیگری را برای خرید انتخاب نمایید.

  1. هنگامی که عینک از بینی شما سر می خورد.
  2. نشانه عینک بر روی بینی شما برجای خواهد ماند.
  3. مژه های چشم با شیشه عینک برخورد می‌نماید.
  • خود را به عینک زشت، راضی نکنید

به طور کلی انتخاب عینک آفتابی مناسب ممکن است برای برخی از افراد کاری سخت و دشوار به نظر آید که ممکن است برخی از افراد در این راه خسته شده و به خرید عینک زشت و بد راضی شود توصیه ما به شما این است که هیچ وسیله ای مهم تر از عینک برای شما نیست چرا که با آن نگاهی دیگر نسبت به جهان پیدا خواهد کرد.

نکات پایانی

  • زمان مناسب در استفاده از عینک آفتابی

به طور کلی در روزهای گرم تابستانی که مقدار تابش اشعه ماورا بنفش حداقل سه برابر بیش از روز های سرد زمستانی است را بایستی حتما از عینک آفتابی استفاده نمایید. همچنین در هنگام استراحت کنار ساحل و یا در داخل آب می توانید از عینک های مناسب استفاده نمایید به هنگام شرکت در مسابقه های ورزشی زمستانی به مانند ارتفاع های بلند و استفاده از داروهای ایجاد کننده حساسیت به نور استفاده از عینک آفتابی توصیه می گردد.

انتخاب عینک آفتابی مناسب چگونه است

  • عینک مناسب برای خرید

آفتابی برای مراقبت از چشم در برابر اشعه های مضر نور آفتاب طراحی شده باشد بایستی دارای برچسب هایی به روی عینک برای مراقبت در برابر اشعه ماورا بنفش و دیگر امواج نورانی طبیعی را داشته باشند نخستین نکته در رابطه با انتخاب عینک انتخاب ابعاد مینک و تناسب آن با چهره شما می باشد. بدین صورت که ابعاد عینک بایستی به گونه ای طراحی شده باشند که حدقه چشم را به‌ خوبی بپوشاند.

  • عینک مناسب برای صورت های لوزی شکل

فریم های خلبانی، گرد، گربه ای و بیضی شکل برای صورت های به شکل لوزی و یا الماسی بسیار مناسب تر می باشد.

  • عینک مناسب برای صورت های مربعی شکل

همچنین عینک هایی دارای فریم خلبانی، ویفر، کلاب مستر، گرد، بیضی، گربه و پروانه برای چهره های به شکل مربع بسیار زیبا تر هستند.

  • عینک محصوص افراد با چهره بیضی

عینک های به شکل کلاب مستر، ویفر، خلبانی، چند ضلعی، پروانه ای، مستطیل و مربع شکل برای صورت های دارای ابعاد بیضی بسیار مناسب است.

معرفی نوع انتخاب عینک آفتابی مناسب

در صورتی که از مطالعه این مطلب در کنار تیم آموزشی مجله ها آرگا به خوبی لذت بردید و برای تان به کار آمد، می توانید با کلیک بر روی دیگر مطالب مرتبط همانند انتخاب ضد آفتاب برای کودکان و انتخاب لباس بهاری باری دیگر با ما همراه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر