هتل‌هایی که قبلا زندان بودند – بخش اول

در این مطلب همراه با ما باشید تا هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی را به شما معرفی کنیم که قبلا زندان بوده‌اند.

هتل‌هایی که قبلا زندان بودند – بخش اول

تصمیم گرفتن برای خوابیدن در یک زندان ممکن است مناسب هر کسی نباشد اما برخی از زندان‌ها برای مسافران و گردشگرانی که به دنبال تجربه متفاوتی هستند، این فرصت را ارائه می‌کند. این زندان‌های سابق اکنون به یک هتل جذاب و تماشایی تبدیل شده‌اند.

در این مطلب همراه با ما باشید تا هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی را به شما معرفی کنیم که قبلا زندان بوده‌اند.

هتل سلیکا، لیوبلینا، اسلوونی

Hostel Celica, Ljubljana, Slovenia

Hostel Celica, Ljubljana, Slovenia

این هتل دارای رنگ‌های بسیار جذاب و تماشایی است. این ساختمان به عنوان زندان ارتش برای حدود یک قرن از سال 1882 میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه، این ساختمان یک هتل شیک است که سرتاسر آن به زیبایی نقاشی شده است. یک موزه کوچک نیز در سلول‌های زیرزمینی آن وجود دارد. این سلول‌های زیرزمینی به عنوان سلول‌های انفرادی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این هتل، مکان بسیار خوبی برای اقامت در مرکز شهر لیوبلینا است. این هتل در نزدیکی قلعه لیوبلینا قرار دارد.

هتل شوردیچ، لندن، انگلیس

Courthouse Hotel Shoreditch, London, England, UK

Courthouse Hotel Shoreditch, London, England, UK

این ساختمان به عنوان یک دادگاه و همچنین یک اداره پلیس از سال 1903 تا 1996 میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با این حال، یک هزینه 40 میلیون یورویی برای بازسازی و نوسازی آن صورت گرفته و آن را به یک هتل تبدیل کرده است. مهمانان این هتل می‌توانند در درون اتاق‌هایی که قبلا متعلق به قاضی‌ها بوده، استراحت کنند. یک رستوران نیز در این هتل وجود دارد. در درون سلول‌های این دادگاه سابق نیز افراد می‌توانند نوشیدنی میل کنند.

هتل اوتاوا، اونتاریو، کانادا

HI Ottawa Jail Hostel, Ottawa, Ontario, Canada

HI Ottawa Jail Hostel, Ottawa, Ontario, Canada

هتل اوتاوا، همانند دیگر هتل‎ها است و گردشگران و مسافران می‌توانند در اتاق‌های مجزا استراحت کنند و از آسایش آن لذت ببرند. این هتل در درون یک زندان فوق امنیتی سابق در اونتاریو قرار دارد. این زندان از تاریخ 1862 تا 1972 میلادی فعال بوده است. این زندان برای سلول‌های کوچک و غیر بهداشتی خود شهرت داشته است. امروزه، این زندان بازسازی شده و به عنوان مکانی منحصربه‌فرد برای اقامت گردشگران و مسافران در طی شب تبدیل شده است.

هتل لیبرتی، بوستون، آمریکا

The Liberty Hotel, Boston, Massachusetts, USA

The Liberty Hotel, Boston, Massachusetts, USA

هتل لیبرتی، هتل بسیار مجللی است اما قبلا، یک زندان بوده و در درون آن، برخی از مخوف‌ترین جنایت‌کاران شهر بوستون زندانی بوده‌اند. از جمله خلافکارانی که در این زندان حبس بوده‌اند می‌توان شهردار سابق بوستون جیمز مایکل کورلی را نام برد که برای کلاهبرداری در سال 1904 به زندان افتاده است. پس از تظاهرات زندانیان در مورد شرایط غیر انسانی، این زندان در سال 1973 میلادی بسته شد. امروزه، این زندان به یک هتل بسیار مجلل و شیک تبدیل شده است که حتی برخی از افراد مشهور هالیوودی نیز در آن شبی را گذرانده‌اند. این هتل دارای رستورانی شیکی نیز است و باید گفت که این مکان با دقت بسیار زیادی مورد بازسازی قرار گرفته است.

هتل فنگزلت، هوسنس، دانمارک

SleepIn Fængslet, Horsens, Denmark

SleepIn Fængslet, Horsens, Denmark

هزاران زندانی از سال 1853 تا 2006 میلادی در درون سلول‌های زندان فنگزلت زندانی شده‌اند. اما این مکان اکنون تغییر شکل پیدا کرده و به یک مجموعه شیک و معتبر تبدیل شده است. این ساختمان شامل یک موزه، سالن کنسرت و یک خوابگاه است. با اینکه این مکان را نمی‌توان همانند یک هتل لوکس پنج ستاره دانست اما جزئیات زیادی از گذشته این ساختمان به جا مانده است که یادآور روزهای گذشته آن است. سلول‌های این زندان اکنون به عنوان اتاق‌های دو نفره مورد استفاده قرار می‌گیرند و اتاق‌های بزرگتری نیز برای خانواده‌ها وجود دارد.

مسافرخانه جیل‌هاوس، نیوپورت، آمریکا

The Jailhouse Inn, Newport, Rhode Island, USA

The Jailhouse Inn, Newport, Rhode Island, USA

در قرن هیجدهم و نوزدهم میلادی، چندین خلافکار و مجرم اهل نیوپورت در این زندان حبس شده‌اند و تعدادی زیادی از آن‌ها نیز موفق به فرار از آن شدند. گفته شده که یک زندانی با جدا کردن آجرهای پیرامون پنجره سلولش، موفق به فرار از این زندان شده است. با این حال، این زندان به مقر فرماندهی اداره پلیس نیوپورت تبدیل شد و سرانجام در سال 1986 میلادی بسته شد. این زندان دارای سلول‌هایی کوچک نیست و اتاق‌های این مسافرخانه بسیار بزرگ هستند اما همچنان راهروهای باریک را می‌توان در آن مشاهده کرد. این مسافرخانه فصلی در فصل زمستان بسته است و قرار است بار دیگر در بهار سال 2022 میلادی به روی مهمانان باز شود.

هتل هت آرستویس، رورموند، هلند

Het Arresthuis, Roermond, the Netherlands

Het Arresthuis, Roermond, the Netherlands

این ساختمان قبلا به عنوان بازداشتگاهی برای مجرمان کوچک و قبل از دادگاه آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه این ساختمان به یک هتل شیک و مجلل تبدیل شده است. این ساختمان در ابتدا دارای بیش از صد سلول بوده که امروزه به چهل اتاق مجلل و شیک تبدیل شده‌اند. درهای اتاق‌ها به خوبی حفظ شده‌اند و پنجره‌های بسیاری از اتاق‌های هتل نیز دارای حفاظ هستند. چندین سلول به یکدیگر متصل شدند تا یک اتاق راحت و مجلل را شکل دهند.

هتل کاروستا، لیپاجا، لتونی

Karosta Prison, Liepāja, Latvia

Karosta Prison, Liepāja, Latvia

این ساختمان آجری و قرمز رنگ به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار گرفته است اما در قرن بیستم میلادی، عمدتا به عنوان یک زندان نظامی توسط نازی‌ها و روس‌ها فعالیت داشته است. هیچ کس تاکنون موفق به فرار از این زندان نشده و گفته شده که صدها زندانی در این زندان جان خود را از دست داده‌اند. این هتل برای هر فردی مناسب نیست. در این هتل، مهمانان باید همانند یک زندانی زندگی کنند و احتمال اینکه آن‌ها به خط شوند و دستورهایی به آن‌ها داده شود، وجود دارد. این هتل، یک تجربه منحصربه‌فرد را برای مهمانان خود رقم خواهد زد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان