هتل‌هایی که قبلا زندان بودند – بخش دوم

در این مطلب همراه با ما باشید تا هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی را به شما معرفی کنیم که قبلا زندان بوده‌اند.

هتل‌هایی که قبلا زندان بودند – بخش دوم

تصمیم گرفتن برای خوابیدن در یک زندان ممکن است مناسب هر کسی نباشد اما برخی از زندان‌ها برای مسافران و گردشگرانی که به دنبال تجربه متفاوتی هستند، این فرصت را ارائه می‌کند. این زندان‌های سابق اکنون به یک هتل جذاب و تماشایی تبدیل شده‌اند.

در این مطلب همراه با ما باشید تا هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی را به شما معرفی کنیم که قبلا زندان بوده‌اند.

هتل چهار فصل استانبول، ترکیه

Four Seasons Hotel Istanbul at Sultanahmet, Istanbul, Turkey

Four Seasons Hotel Istanbul at Sultanahmet, Istanbul, Turkey

هتل چهار فصل استانبول، دارای نمایی زرد رنگ است. نمای این هتل، بسیار ظریف و درون آن، دارای اتاق‌های بسیار مجللی است. این ساختمان نئوکلاسیک که قبلا به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته، امروزه محل هتلی شیک است. این ساختمان در اوایل قرن بیستم میلادی و به عنوان یک زندان ساخته شده است. این زندان در دهه شصت میلادی برای همیشه بسته شد. با این حال، مدت‌ها بعد به عنوان یک هتل مورد استفاده قرار گرفته است. جزئیاتی از گذشته این ساختمان را همچنان می‌توان در گوشه و کنار آن مشاهده نمود. اتاق‌های این هتل بسیار زیبا و شیک هستند که اقامت خوبی را به مهمانان خود ارائه می‌کنند.

هتل لانگهولمن، استکهلم، سوئد

Långholmen, Stockholm, Sweden

Långholmen, Stockholm, Sweden

از سال 1724 تا 1975 میلادی، در جزیره کوچک لانگهولمن، زندان و بازداشتگاهی مخوف برای زنان وجود داشته است. امروزه این ساختمان به یک هتل و موزه تبدیل شده و گردشگران و مسافران می‌توانند علاوه بر اقامت در آن، تاریخ آن را نیز مطالعه کنند. ساکنان این هتل می‌توانند درک خوبی از زندگی زندانیان در گذشته داشته باشند. سلول‌های قبلی این ساختمان اکنون به اتاق‌های کوچک و ظریف تبدیل شده‌اند. علاوه بر این اتاق‌های کوچک، اتاق‌های بزرگ و خانوادگی نیز در دسترس هستند. برخی از اتاق‌ها همچنان پنجره‌های حفاظ‌دار خود را دارند. امکانات رفاهی کاملی در این هتل وجود دارد که مهمانان می‌توانند بهره ببرند.

هتل زندان قدیمی کوه گمبیر، جنوب استرالیا، استرالیا

The Old Mount Gambier Gaol, Mount Gambier, South Australia, Australia

The Old Mount Gambier Gaol, Mount Gambier, South Australia, Australia

زندان قدیمی کوه گمبیر از سال 1866 تا 1994 میلادی فعالیت داشته است. پس از آن، زندانیان این ساختمان به مرکز مدرن‌تری در خارج از شهر برده شدند. به دنبال آن، این ساختمان به یک هتل بسیار شیک و زیبا تبدیل شده که ترکیب منحصربه‌فردی از تاریخ مخوف ساختمان و امکانات رفاهی را برای مهمانان خود فراهم می‌آورد. پیرامون این ساختمان دیوارهایی به ارتفاع 4.5 متر ساخته شدند. در درون ساختمان، اتاق‌هایی از سلول‌های قدیمی ساخته شده‌اند. این اتاق‌ها دارای امکانات رفاهی مختلفی هستند. بخش‌هایی از این ساختمان همچنان یادآور گذشته خود است.

هتل آلکاتراز، آلمان

ALCATRAZ Hotel am Japanischen Garten, Kaiserslautern, Germany

ALCATRAZ Hotel am Japanischen Garten, Kaiserslautern, Germany

هتل آلکاتراز، از سال 1867 تا 2002 میلادی به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار داشته است. امروزه این سلول‌ها به اتاق‌هایی کوچک و شیک تبدیل شده‌اند. درب‌های این اتاق‌ها همانند گذشته، آهنین است. سلول‌ها کوچک و ساده هستند اما تخت‌های آن راحت می‌باشند. این هتل، سبکی همانند گذشته خود دارد و این بسته به انتخاب افراد است تا در این هتل اقامت کنند. نکته جالب توجه در مورد این هتل این است که دارای یک بار است که در پشت میله‌ها قرار دارد و مهمانان می‌توانند در آنجا از انواع نوشیدنی‌ها لذت ببرند.

هتل کاتاجانوکا، هلسینکی، فنلاند

Hotel Katajanokka, Helsinki, Finland

Hotel Katajanokka, Helsinki, Finland

دیوارهای پیرامون هتل کاتاجانوکا قبلا یک زندان را در درون خود جای داده بودند. امروزه، این ساختمان، یک هتل شیک و زیبا تبدیل شده است. قبلا این ساختمان، یک زندان و بازداشتگاه بوده و در سال 2002 بسته شده است. با این حال، در سال 2007 میلادی به عنوان هتلی زیبا و ظریف بار دیگر درب‌های خود را به روی عموم گشود. تغییرات گسترده‌ای برای رفاه مهمانان نسبت به گذشته در این ساختمان صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به اضافه شدن یک رستوران با خوراکی‌های خوشمزه نام برد.

کیو استیشن، جنوب ولز، استرالیا

Q Station, Manly, New South Wales, Australia

Q Station, Manly, New South Wales, Australia

کیو استیشن یک بازداشتگاه بوده که از سال 1832 میلادی تا 1984 مورد استفاده قرار داشته است. در اینجا، بسیاری از مهاجران اولیه به کشور استرالیا در بازداشت به سر می‌بردند. مهاجران به دلیل جلوگیری از ورود هر گونه بیماری، در این مکان قرنطینه می‌شدند. امروزه، این ساختمان در درون پارک ملی هاربر سیدنی قرار گرفته و به یک هتل و اقامتگاه دنج و شیک تبدیل شده است که دارای اتاق‌ها و تختخواب‌هایی رنگین و نرم است.

مالمایسون، آکسفورد، انگلیس

Malmaison, Oxford, Oxfordshire, England, UK

Malmaison, Oxford, Oxfordshire, England, UK

زندان آکسفورد در سال 1996 میلادی، درب‌های خود را به روی زندانیان و جنایتکاران بست و در ادامه، به هتلی مجلل و زیبا به نام هتل مالمایسون تبدیل شد. این هتل برجسته، نه تنها مهمانان خود را در درون سلول‌های زندانی قدیمی جای می‌دهد بلکه، آن‌ها را با قلعه‌ای قرون وسطایی آشنا می‌کند که زندان در درون آن قرار داشته است. درها‌ی اتاق‌ها همچنان آهنین و سنگین هستند و سقف طاق‌دار آن نیز همانند گذشته باقی مانده است.

هتل بودمین، کارنوال، انگلیس

The Bodmin Jail Hotel, Bodmin, Cornwall, England, UK

The Bodmin Jail Hotel, Bodmin, Cornwall, England, UK

هتل بودمین در سال 1779 میلادی و در دوره حکومت شاه جورج سوم ساخته شده است. این زندان، در گذشته زندانی مخوف بوده و سلول‌های آن، سرد، نم‌دار و کوچک بوده‌اند. پنجره‌های حفاظ‌دار کوچک نیز مانع ورود نور خورشید می‌شدند. با این حال، امروزه این زندان مخوف به یک هتل مجلل و تماشایی تبدیل شده است که همچنان آن طراحی سابق خود را دارد. این هتل در فوریه سال 2021 میلادی افتتاح شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان