بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱ – بخش اول

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱ میلادی را به شما معرفی کنیم.

بهترین انیمیشن‌های سال 2021 – بخش اول

با اینکه ویروس کرونا باعث تاخیر در تولید آثار بسیار زیادی شده بود اما می‌توان گفت که سال گذشته میلادی، سال درخشانی برای دنیای انیمیشن بوده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین انیمیشن‌های سال 2021 میلادی را به شما معرفی کنیم.

10- انیمیشن رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)

Raya and the Last Dragon

Raya and the Last Dragon

اولین فیلم کمپانی دیزنی در سال 2021 میلادی، بر خلاف تمام آثار گذشته این کمپانی بوده است. فیلم انیمیشن رایا و آخرین اژدها، یک فیلم حماسی و فانتزی است که دنیایی جادویی را نشان می‌دهد. این فیلم به جای داستان‌های فانتزی و رویایی، روی ماجراجویی، اکشن و دنیاسازی تمرکز داشته است و دنیایی الهام گرفته از فرهنگ جنوب شرقی آسیا را به نمایش گذاشته است.

این انیمیشن، داستان یک شاهزاده جنگجو را بازگو می‌کند که به دنبال آخرین اژدها است تا بتواند جواهری جادویی را بدست بیاورد. او می‌خواهد از طریق این جواهر، پدرش را بازگرداند. این انیمیشن دارای جلوه‌های بصری خیره‌کننده، سکانس‌های اکشن پر انرژی و دنیایی گسترده و سرشار از جزئیات است و هیجان‌انگیزترین انیمیشن کمپانی دیزنی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

9- انیمیشن موبایل سوت گاندام: هاتاوی (Mobile Suit Gundam: Hathaway)

Mobile Suit Gundam: Hathaway

Mobile Suit Gundam: Hathaway

این انیمیشن بر اساس رمانی نوشته خالق اصلی این مجموعه یعنی یوشییوکی تومینو (Yoshiyuki Tomino) است. اکشن این انیمیشن واقعا هیجان‌انگیز است اما در عین حال، کابوس‌های دلخراشی نیز به همراه دارد. این فیلم پس اتفاقات فیلم قبلی را دنبال می‌کند و دنیایی را روایت می‌کند که در آن، فدارسیون زمین سرانجام با کلونی‌ها در جنگ نیست. ما در این انیمیشن، یک خلبان سابق فدراسیون به نام هاتاوی نوآ را دنبال می‌کنیم که برای ماموریتی جدید به زمین باز می‌گردد. این انیمیشن، دارای انیمیشن سازی خیره‌کننده و جلوه‌هایی بسیار زیبا است که سیاره زمین در آینده‌ای دور را به نمایش در آورده است. سازندگان به خوبی توانستند تا از جلوه‌های کامپیوتری در این انیمیشن استفاده کنند.

8- انیمیشن شیطان‌کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن (Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Movie: Mugen Train)

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Movie: Mugen Train

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Movie: Mugen Train

طرفداران از دیدن این انیمیشن بسیار هیجان‌زده شدند. این فیلم در ابتدا در سال 2020 میلادی در ژاپن اکران شده و رکوردهای قابل توجهی از خود به جای گذاشته بود. این فیلم، دنباله بسیار موفقی برای فصل اول سریال شیطان‌کش بوده است. از همین رو، طرفداران این سریال انیمیشنی برای درک درست داستان فصل‌های بعدی، باید حتما این انیمیشن سینمایی را مشاهده کنند.

خوشبختانه این انیمیشن، تمام انتظارات را برآورده می‌سازد. این انیمیشن سینمایی، داستان تانجیرو، انوسوکه و زنیتسو را دنبال می‌کند که سوار قطار موگن می‌شوند تا به رنگوکو در پیدا کردن و کشتن شیطانی که در درون قطار وجود دارد، کمک کنند. این انیمیشن، دارای داستانی قانع‌کننده است که به تعادل خوبی میان اکشن و لحظات احساسی دست یافته است. تقابل تانجیرو با خانواده‌اش، یک لحظه ناراحت‌کننده بوده است.

7- انیمیشن جوزه، ببر و ماهی (Josee, the Tiger and the Fish)

Josee, the Tiger and the Fish

Josee, the Tiger and the Fish

این انیمیشن، دنیایی را به نمایش می‌گذارد که به راحتی می‌توان در درون آن غرق شد. این انیمه، جادویی در درون خود دارد که آن را بسیار خارق‌العاده و در عین حال مرتبط با دنیای امروزی ما کرده است. انیمیشن سازی این انیمه را Studio BONES در دست داشته است و از همین رو، در تماشای این انیمه نباید تردید کرد.

این انیمه، داستان یک زن هنرمند، با استعداد و معلول به نام جوزه و یک غواص به نام سونئو را دنبال می‌کند که سعی دارند تا هدفی در زندگی پیدا کنند. آن‌ها متوجه می‌شوند که می‌توانند به یکدیگر کمک کنند و همین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به استقلال و خودسازی بیشتری دست پیدا کنند. نکته جالب توجه در مورد این انیمه، این است که شخصیت جوزه را به عنوان یک سربار به تصویر نمی‌کشد بلکه به عنوان شخصیتی کامل و توانمند به نمایش می‌گذارد. این انیمه در مورد این است که با تکیه کردن بر دیگران، انسان می‌تواند خودش را بهتر کند.

6- انیمیشن قله خدایان (The Summit of the Gods)

The Summit of the Gods

The Summit of the Gods

این انیمیشن، اقتباسی از مانگایی به همین نام نوشته جیرو تانیگوچی (Jiro Taniguchi) است. این انیمه، یک اثر درام و در مورد بقاء بسیار عالی به شمار می‌رود که می‌توان با هر فیلم لایو اکشنی در این زمینه از لحاظ زیباشناسی رقابت کند. این فیلم فرانسوی و ژاپنی، داستان یک عکاس ژاپنی را دنبال می‌کند که بسیار مشتاق است تا یک کوهنورد گمشده را پیدا کند. این کوهنورد گمشده ادعا کرده که مدارکی پیدا دارد که بر طبق آن، یک کوهنورد انگلیسی قله اورست را حدود سه دهه قبل از اینکه اولین رکورد ثبت شود، فتح کرده است.

این انیمیشن در مورد اشتیاق و علاقه است که افراد را وارد سفرهای خطرناکی می‌کند. این انیمیشن در به نمایش در آوردن جزئیات بسیار دقت کرده است و به خوبی، زندگی یک کوهنورد را به نمایش در آورده است. بهترین بخش این انیمه، زمانی است که از سکوت برای نشان دادن حس تنها بودن در طبیعت بی‌کران استفاده کرده است. این انیمیشن، جلوه‌های خیره‌کننده‌ای را به تصویر کشیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر