بهترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه‌ای – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید؛ در این مطلب به معرفی بهترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه خواهیم پرداخت.

بهترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه‌ای – بخش دوم

جزایری همچون سنتورینی و کاپری، از جمله جزایر بسیار زیبا در دریای مدیترانه به شمار می‌روند اما گردشگران و مسافران زیادی به این جزیرا سفر می‌کنند. از همین رو، اگر به دنبال جزایری ایده‌آل و در عین حال، نسبتا ناشناخته و خلوت هستید،

در ادامه همراه با ما باشید؛ در این مطلب به معرفی بهترین جزایر زیبا و خلوت مدیترانه خواهیم پرداخت.

جزیره بوزکادا، ترکیه

Bozcaada, Turkey

Bozcaada, Turkey

در طی قرن‌های مختلف، این جزیره تحت تصرف افراد مختلفی شامل فنقی‌ها، آتنی‌ها، یونانی‌ها، ایرانیان، ونیزی‌ها، بیزانسی‌ها و عثمانی‌ها قرار داشته است. امروزه، جزیره بوزکادا متعلق به کشور ترکیه است و مکان بسیار خوبی برای دوری از شلوغی شهر استانبول محسوب می‌شود. با این حال، میراث باستانی یونانی‌ها همچنان در این جزیره پابرجا است و می‌توان آن را در بخش‌های تاریخی جزیره مشاهده کرد. این جزیره با ساختمان‌های سفید رنگ، خیابان‌های سنگ‌فرش و مغازه‌های سنتی، بندی تاریخی محسوب می‌شود که گردشگران و مسافران می‌توانند در آن لذت کافی را ببرند. به ندرت پیش می‌آید که این جزیره شلوغ باشد. از همین رو، به راحتی می‌توان در درون این جزیره به گردش پرداخت و از آن لذت برد.

جزیره سولتا، کرواسی

Šolta, Croatia

Šolta, Croatia

با یک کشتی در عرض نیم ساعت می‌توان از شهر شلوغ اسپلیت به این جزیره ساکت و دورافتاده رسید. حتی از شهر اسپلیت می‌توان این جزیره را مشاهده کرد. اغلب افراد چندان علاقه‌ای به این جزیره ندارند اما باید گفت که بسیار زیبا و تماشایی هستند. جزیره سولتا در کشور کرواسی قرار دارد و دارای خلیج‌های درخشان و وحشی بسیاری است که با قایق یا پیاده می‌توان به مکان‌های مختلف آن سفر کرد. این جزیره بیشتر برای روغن زیتون و عسل خود شهرت یافته است. خلیج ترنکوئیل زاگلاو و تاتینجا، دو خلیج بسیار عالی در این جزیره محسوب می‌شوند. روستای سنگی گروهوت، مرکز اداری این جزیره به شمار می‌رود و یک زندگی سنتی را به زیبایی هر چه تمام‌تر به نمایش گذاشته است.

جزیره فولگاندروس، یونان

Folegandros, Greece

Folegandros, Greece

جزیره فولگاندروس، سی و دو کیلومتر مربع جزیره صخره‌ای است که در سایکلادز قرار گرفته است. هیچ مسیر دریایی یا هوایی مستقیم به این جزیره وجود ندارد. در این جزیره، گردشگران و مسافران می‌توانند حس یک زندگی سنتی در جزیره‌ای یونانی را بدست بیاورند. شهر باستانی و سفید رنگ چورا در این جزیره، در مکان دراماتیکی روی صخره واقع شده است. در این شهر است که شما بهترین مکان‌ها برای اقامت را پیدا خواهید کرد. خیابان‌ها و میدان‌های کوچک این شهر در شب بسیار سرزنده و تماشایی هستند.

جزیره لاستوو، کرواسی

Lastovo, Croatia

Lastovo, Croatia

جزیره لاستوو، همانند دنیایی کاملا جدا از برخی از مشهورترین جزایر کشور کراوسی است. این جزیره، ناهموار، پر از جنگل و دور افتاده است. این جزیره به مدت پنجاه سال به عنوان پایگاهی نظامی مورد استفاده قرار داشته و به روی عموم مردم بسته بوده است. همین، دلیل دست نخورده بودن آن است. امروزه، جمعیت کوچکی در آن زندگی می‌کنند. گردشگران و مسافران می‌توانند در درون جنگل‌های این جزیره قدم بزنند یا در خلیج‌های آن شنا کنند. پیرامون این جزیره، بیش از چهل جزیره کوچک قرار دارند که می‎‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. با وجود جمعیت بسیار کمش، این جزیره دارای چهل و شش کلیسای کوچک است که در سرتاسر نقاط جزیره و جزایر کوچک آن پراکنده شده‌اند. از جمله روستاهای این جزیره می‌توان به روستاهای لاستوو، زاکلوپاتیکا و اوبلی اشاره کرد. خانه‌ها در این مکان، دارای طراحی قرن هفدهم و هیجدهمی هستند و خانواده‌ها نیز رسوم و آئینی سنتی دارند.

جزیره کاسترلوریزو، یونان

Kastellorizo, Greece

Kastellorizo, Greece

جزیره کاسترلوریزو، کوچک‌ترین جزیره در دودیکینز به شمار می‌رود که یکی از زیباترین جزایر آن نیز محسوب می‌شود. این جزیره دارای بندری با خانه‌های رنگارنگ است که در کنار خلیجی درخشان و با آب‌هایی شفاف قرار گرفته است. این جزیره، دورترین جزیره مسکونی یونانی به شمار می‌رود که نزدیک به جنوب کشور ترکیه است. این جزیره در دوران باستان به نام مجسیتی شناخته می‌شده و فرهنگی ترکیبی از یونانی و ترکیه‌ای دارد. در این جزیره، عمارت‌های بسیار بزرگ و زیبایی وجود دارند که می‌توانند شما را به وجد بیاورند. در رستوران‌های محلی جزیره نیز می‌توانید از خوارکی‌های دریایی آن لذت ببرید. در جنوب شرقی ساحل این جزیره، غاری به نام بلو وجود دارد که حتما باید از آن دیدن کنید.

مجمع‌ الجزایر مادالنا، ایتالیا

The Maddalena archipelago, Italy

The Maddalena archipelago, Italy

در میان ساردینیا و کورس، هفت جزیره جنگلی و ناهموار و پنجاه و پنج جزیره کوچک قرار گرفته‌اند که به عنوان پارک ملی مجمع الجزایر مادالنا شناخته می‌شوند. این جزایر واقع زیبا و درخشان هستند. آب‌های پیرامون این جزایر، آرام و سواحل آن شنی و زیبا هستند. این مکان، از جمله خلوت‌ترین مکان‎ها به شمار می‌رود که در دیدن آن نباید شک کنید. در جزیره اصلی، بندر تاریخی آن، بسیار سرزنده و مکانی جذاب به شمار می‌رود که می‎توان در رستوران‌ها و بارهای آن از غذاهای مختلف لذت برد. با این حال، برجسته‌ترین نقاط گردشگری این مجمع الجزایر، تالاب‌های فیروزه‌ای رنگ آن است که مکان ایده‌آلی برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان