بهترین جزایر خلوت کارائیب – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جزایر خلوت کارائیب را به شما معرفی کنیم.

بهترین جزایر خلوت کارائیب – بخش اول

در دریای کارائیب، جزایری وجود دارند که دست نخورده باقی ماندند و گردشگران زیادی در آن حضور ندارند، همین باعث شده تا این جزایر، مکان بسیار خوبی برای گذراندن تطیلات در آرامش و لذت کامل باشند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جزایر خلوت کارائیب را به شما معرفی کنیم.

جزیره هاربر و الیوترا، باهاما

Harbour Island and Eleuthera, The Bahamas

Harbour Island and Eleuthera, The Bahamas

جزیره هاربر در کشور باهاما، به عنوان بهترین مکان برای یک گشت و گذار گرمسیری شناخته می‌شود و جزیره نزدیک آن به نام الیوترا نیز به همان اندازه فریبنده است. این جزیره دوقلو تنها توسط یک باریکه نازک آب از یکدیگر جدا شده‌اند و با قایق، به مدت پنج دقیقه می‌توان بین این دو جزیره رفت و آمد کرد. در هر حال، هر دوی آن‌ها، کاملا منحصربه‌فرد از یکدیگر هستند.

جزیره هاربر، یک شهر کنار دریایی با سبک معماری نیو انگلند است و در نقطه مقابل، جزیره الیوترا یک پهنه زیبا و وحشی است که دارای سواحلی درخشان است. هر دوی این جزایر، سواحلی رویایی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساحل تویین کووز در جزیره الیوترا و ساحل شن‌های صورتی در جزیره هاربر اشاره کرد. جدای از سواحل زیبا، جاذبه‌ها و مکان‌های زیبای دیگری در این دو جزیره وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد.

جزیره سابا، کارائیب هلند

Saba, Lesser Antilles, Dutch Caribbean

Saba, Lesser Antilles, Dutch Caribbean

در فاصله دوازده دقیقه‌ای از جنوب سینت مارتن، این جزیره سیزده کیلومتر مربعی صخره‌ای و پوشیده از جنگل واقع شده است. این جزیره به طرز چشم‌گیری از درون آب‌ها سر به آسمان بلند کرده است. جزیره سابا، یک جزیره آتشفشانی است که دنیایی کاملا متفاوت را از دیگر جزیره‌های گردشگری کارائیب دارد. گردشگران و مسافران می‌توانند در این جزیره، از غواصی و کوهنوردی لذت ببرند.

در دوره‌های مختلف، کشورهای هلند، اسپانیا، فرانسه و انگلیس بر سر این جزیره ستیز کردند تا اینکه در نهایت توسط کشور هلند در سال 1816 میلادی تحت تصرف قرار گرفته است. این جزیره امروزه جزو پادشاهی هلند به شمار می‌رود. در موزه هلندی سابا، شما می‌توانید در مورد تاریخ جزیره اطلاعات کسب کنید و داستان‌هایی در مورد زندگی گذشته این مکان و دزدان دریایی بشنوید.

در این جزیره، سواحل شنی وجود ندارند اما باید گفت که برخی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در این منطقه، در آب‌های پیرامون این جزیره وجود دارند. در پارک دریایی سابا، شما می‌توانید زندگی حیوانات زیر دریا را مشاهده کنید. گردشگران دیگری که علاقه‌مند به پیاده‌روی و کوهنوردی هستند نیز می‌توانند به درون جنگل‌های ابری این جزیره بروند و شاهد مناظری بی‌نظیری باشند.

سینت یوستیشس، کارائیب هلند

Sint Eustatius, Dutch Caribbean

Sint Eustatius, Dutch Caribbean

جزیره سینت یوستیشس در کارائیب هلند قرار گرفته و به عنوان استاتیا شناخته می‌شود. این جزیره حدود ده کیلومتر طول و پنج کیلومتر عرض دارد. جمعیت این جزیره حدود سه هزار نفر است. در درون این جزیره، یک آتشفشان خفته به نام کوئیل قرار گرفته است و مکان محبوبی در میان کوهنوردان به شمار می‌رود. ارتفاع این قله آتشفشانی به حدود ششصد متر می‌رسد که واقعا یک منظره تماشایی است.

مالکیت جزیره استاتیا بیش از بیست و دو مرتبه بین فرانسه، انگلیس و هلند تغییر پیدا کرده است تا اینکه هلند در سال 1816 میلادی، موفق شد تا آن را تحت تصرف خود در بیاورد. این جزیره کوچک، دارای قلعه‎هایی است که از جمله آن می‌توان به قلعه قرن هفدهمی اورنجی اشاره کرد.

کاریاکو، گرنادینز

Carriacou, Grenadines

Carriacou, Grenadines

این جزیره کوچک و زیبا، به خوبی نشان دهنده یک جزیره کارائیبی دست نخورده و قدیمی است. این جزیره که بخشی از گرنادینز جنوبی است، متعلق به ملت گرنادا است. حدود نه هزار نفر در این جزیره ساکن هستند. جزیره کریاکو با سواحل شنی و تپه‌های جنگلی خود، مکان ایده‌آلی برای گذراندن تعطیلات به شمار می‌رود. جدا از شهر هیلزبوروگ، می‌توان گفت که بقیه جزیره خالی از جمعیت زیاد است.

جزیره کاریاکو دارای فرهنگ متمایزی است و ساکنان اروپایی و آفریقایی آن، جشنواره‌های موسیقی مختلفی در آن برگزار می‌کنند که بسیار جالب توجه هستند. اگر به این جزیره سفر کردید، پس حتما از روستای خارق‌العاده وینوارد نیز دیدن کنید. این روستا، قبلا محل زندگی گروه قایق ساز اهل اسکاتلند بوده‌ است که در قرن نوزدهم میلادی در این مکان ساکن شدند.

جزیره کیمن براک، جزایر کیمن

Cayman Brac, Cayman Islands

Cayman Brac, Cayman Islands

جزیره کیمن براک در زیر سایه جزیره گرند کیمن قرار گرفته و از همین رو، توجه کمتری به آن شده است. جزیره کیمن، یک جزیره ناهموار است و بنابر گفته‌های ساکنین محلی، شما فرهنگ اصلی و واقعی کیمنیایی را در این جزیره پیدا خواهید کرد.

گردشگری در این جزیره، چندان بزرگ نیست و از همین رو، ساکنان آن برای گذران زندگی خود به کار در معدن یا ماهیگیری مشغول هستند. هر چند، چندین مکان دوست‌داشتنی وجود دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند در آن ساکن شوند.

این جزیره سه‌گانه بین کوبا و هندوراس قرار گرفته است و دارای بیش از سیصد نقطه مناسب غواصی است. این مکان‌ها دارای حیات دریایی بسیار خوبی هستند و آب‌های آن دارای شفافیت لازم هسند. در نقطه‌ای پیرامون این جزیره، یک کشتی شکسته کوبایی که توسط روس‌ها ساخته شده است، قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان