بهترین جاذبه‌های گردشگری سیشل – بخش اول

کشور سیشل در شرق کشور کنیا و نزدیک به خط استوا است. تقریبا نیمی از سرزمین این کشور را مناطق محافظت شده در بر گرفته و جزایر پیرامون آن نیز مناطق محیط زیست دریایی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، بهترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری سیشل را معرفی کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری سیشل – بخش اول

جمهوری سیشل، یک جزیره دست نخورده و درخشان است. این کشور، یک جزیره گرمسیری بسیار عالی محسوب می‌شود. این جزیره دارای سواحلی زیبا، جنگل‌هایی بکر، صخره‌های مرجانی سرزنده و مکان‌های حفاظت شده است.

کشور سیشل در شرق کشور کنیا و نزدیک به خط استوا است. تقریبا نیمی از سرزمین این کشور را مناطق محافظت شده در بر گرفته و جزایر پیرامون آن نیز مناطق محیط زیست دریایی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، بهترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری سیشل را معرفی کنیم.

1- ساحل آنسه لاتزیو، پراسلین

Anse Lazio, Praslin

Anse Lazio, Praslin

در شمال جزیره پراسلین، ساحل آنسه لاتزیو واقع شده است که یکی از زیباترین سواحل جمهوری سیشل به شمار می‌رود. برای دست یافتن به این ساحل، باید از یک تپه گذر کرد اما باید گفت که تماشای ساحل، ارزش این همه سختی را دارد. در درون آب‌های این ساحل نیز، سنگ‌های گرد گرانیتی وجود دارند. این ساحل طولانی و شنی، در ادغام با آب‌های بسیار شفاف و آبی‌رنگ قرار گرفته است. درختان تاکاماکا و نارگیل در این ساحل وجود دارند و سایه‌های قابل قبولی را برای استراحت شکل می‌دهند. در هر دو سمت این ساحل نیز رستوران‌های خوبی قرار گرفته‌اند که افراد می‌توانند از خوارکی‌های آن لذت ببرند.

2- ساحل آنسه اینتندس، ماهه

Anse Intendance, Mahé

Anse Intendance, Mahé

ساحل آنسه اینتندس، یکی از بهترین سواحل ماهه به شمار می‌رود. این ساحل شنی کوچک، در جنوب جزیره قرار گرفته است و مکان بسیار محبوبی برای موج سواری به شمار می‌رود چراکه موج‌های بزرگ و خوبی در این سواحل وجود دارند. با این حال، زمانی که باد از سمت جنوب شرقی می‌وزد و به دلیل عدم وجود صخره مرجانی محافظ، موج سواری در این ساحل دشوار می‌شود. با این حال، کسانی که در این ساحل آفتاب می‌گیرند یا به عکاسی مشغول هستند، از آن بسیار لذت خواهند برد. در پیرامون این ساحل نیز می‌توان لانه‌های لاک‌پشت‌ها را مشاهده نمود.

3- بای لازار، ماهه

Baie Lazare, Mahé

Baie Lazare, Mahé

روستای بسیار زیبای بای لازار در جزیره ماهه، به نام یک کاوشگر فرانسوی قرن هیجدهی نام‌گذاری شده است. کشور فرانسه، لازار پیکالت را برای کاوش این جزایر فرستاده بوده است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مکان، می‌توان کلیسای بای لازار با سبک نئو گوتیک را نام برد. این کلیسا به سنت فرانسیس آسیس اختصاص داده شده و دارای منظره بسیار خوبی نسبت به منطقه است. سواحل خیره‌کننده انسه سولیل و پتیته انسه، از جمله بهترین سواحل کشور سیشل به شار می‌رود که در درون آب‌های تماشایی این منطقه قرار گرفته‌اند.

4- جزیره لا دیگو

La Digue Island

La Digue Island

در مجمع الجزایر سیشل، جزیره لا دیگو از لحاظ بزرگی در دره چهارم قرار دارد. این جزیره، بهشتی برای عاشقان طبیعت به شمار می‌رود. هر کسی که به دنبال نگاهی به زندگی سنتی و جزیره‌ای است، این جزیره مکان بسیار خوبی است. محبوب‌ترین وسیله نقل و انتقال در این جزیره، دوچرخه است. این جزیره دارای سواحلی درخشان است که در آن، سنگ‌های گرانیتی زیادی دیده می‌شود. ساحل انسه سورس دآرجنت، یکی از تماشایی‌ترین سواحل این جزیره به شمار می‌رود. از جمله دیگر مناطق گردشگری این جزیره می‌توان حفاظتگاه طبیعی ویو را نام برد.

5- جزیره کوریوس

Curieuse Island Day Trip

Curieuse Island Day Trip

امروزه، جزیره کوریوس مکانی برای برنامه تولید مثل لاکپشت‌های غول پیکر است، لاکپشت‌هایی که آزادانه در سواحل شنی این جزیره زندگی می‌کنند. بیشتری این جزیره، پوشیده از درختان تاکاماکا و کاسورینا است که در تضاد با سواحل شنی و سفید رنگ آن قرار دارند. جزیره کوریوس، در کنار جزیره پراسلین، تنها مکان‌هایی هستند که درختان نخل کوکو د مور به صورت طبیعی رشد پیدا می‌کنند. زمانی، این جزیره محل زندگی افراد جزامی بوده است و امروزه می‌توان خرابه‌های یک بیمارستان برای این افراد را در جنوب این جزیره مشاهده کرد. علاوه بر این، یک خانه مخصوص دکتر وجود دارد که یک بنای تاریخی ملی و حفاظت‌شده محسوب می‌شوند.

6- پارک ملی مورن سیشل

Morne Seychellois National Park

Morne Seychellois National Park

پارک ملی مورن سیشل همانند بهشتی برای عاشقان طبیعت و کوهنوردان است. این مکان، بزرگترین پارک ملی در جمهوری سیشل به شمار می‌رود و حدود بیست درصد از مساحت جزیره ماهه را در بر گرفته است. در میان درختان و مراتع سرسبز این پارک، رشته کوتاهی به نام مورن سیشل قرار گرفنخ است که قله بلند آن حدود 905 متر ارتفاع دارد و مشرف به پایتخت این کشور یعنی شهر ویکتوریا است. در این پارک ملی، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری وجود دارند که تحت حفظ قرار گرفته‌اند.

7- پارک ملی استی ان مارین

Ste Anne Marine National Park

Ste Anne Marine National Park

در خارج از ساحل جزیره ماهه و نزدیک به شهر ویکتوریا، شش جزیره وجود دارند که پارک ملی استی ان مارین را شکل می‌دهند. این پارک، اولین پارک ملی است که در اقیانوس هند و در سال 1973 میلادی ایجاد شده است. این پارک ملی مکان بسیار خوبی برای غواصی و اکتشاف در درون حیات دریایی متنوع این مکان است. جزیره سنت ان، مکان بسیار مهمی برای لاکپشت‌های منقاردار به شمار می‌رود. با وجود جنگل‌های حرا و کروکودیل، این جزیره در سال 1770 میلادی، یک کلونی فرانسوی بوده است که از جمله اولین کلونی‌ها در جمهوری سیشل به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان