بهترین جاذبه‌های گردشگری سیشل – بخش دوم

کشور سیشل در شرق کشور کنیا و نزدیک به خط استوا است. تقریبا نیمی از سرزمین این کشور را مناطق محافظت شده در بر گرفته و جزایر پیرامون آن نیز مناطق محیط زیست دریایی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، بهترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری سیشل را معرفی کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری سیشل – بخش دوم

جمهوری سیشل، یک جزیره دست نخورده و درخشان است. این کشور، یک جزیره گرمسیری بسیار عالی محسوب می‌شود. این جزیره دارای سواحلی زیبا، جنگل‌هایی بکر، صخره‌های مرجانی سرزنده و مکان‌های حفاظت شده است.

کشور سیشل در شرق کشور کنیا و نزدیک به خط استوا است. تقریبا نیمی از سرزمین این کشور را مناطق محافظت شده در بر گرفته و جزایر پیرامون آن نیز مناطق محیط زیست دریایی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، بهترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری سیشل را معرفی کنیم.

8- ساحل بائو والون

Beau Vallon Beach

Beau Vallon Beach

ساحل بائو والون در بخش شمال غربی جزیره ماهه واقع شده است و دارای سواحل شنی درخشانی است. این ساحل، مکان بسیار خوبی در میان افراد محلی و همچین گردشگران است. وقتی از این ساحل به دریا نگاه کنید، جزیره کوهستانی سیلهوت را مشاهده خواهید کرد که در دوردست قرار دارد و یک منظره بسیار تماشایی را شکل داده است. اگر به دنبال یک تجربه ساحلی جالب توجه هستید، این ساحل، انتخاب بسیار خوبی است. رستوران‌ها و هتل‌های مختلفی در این ساحل وجود دارند. علاوه بر این، ورزش‌های آبی بسیار زیادی در این ساحل وجود دارند.

9- انسه ولبرت

Anse Volbert

Anse Volbert

در ساحل شمال شرقی جزیره پراسلین، ساحل انسه ولبرت قرار گرفته است که یکی از محبوب‌ترین سواحل این جزیره به شمار می‌رود. آب‌های این سواحل، گرم و کم عمق هستند و صخره‌های مرجانی خوبی در زیر آب‌های آن وجود دارند. آب‌های آرام این ساحل باعث شده تا این مکان، برای شنای ایمن کودکان بسیار ایده‌آل باشد. این ساحل، از جمله مهم‌ترین استراحتگاه‌های این جزیره محسوب می‌شود.

10- پارک ملی والی دی مای، پراسلین

Vallée de Mai National Park, Praslin

Vallée de Mai National Park, Praslin

پارک ملی والی دی مای، مکان بسیار خوبی به دور از خورشید، شن و دریا است. این مکان، از جمله بهترین مکان‌ها برای عاشقان طبیعتی است که به کشور سیشل سفر می‌کنند. این پارک ملی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این پارک ملی در درون خود، یک جنگل ماقبل تاریخی جای داده است که در آن، حداقل چهار هزار نمونه از درختان نخل کوکو د مر قرار دارند. درختان نخلی که برای کشور سیشل اهمیت بسیار زیادی دارند.

11- جزیره کازین

Cousin Island Day Trip

Cousin Island Day Trip

جزیره کازین، جزیره‌ای زیبا و حفاظت شده است و دلیل آن نیز، یک پرنده کوچک و نادر به نام چکاوک سیشلی است. حفاظتگاه ویژه جزیره کازین در سال 1968 میلادی تاسیس شده تا از این گونه نادر حفاظت نماید. علاوه بر این، گونه‌های دیگر پرندگان نیز تحت حفاظت قرار دارند. همچنین، این جزیره، مهم‌ترین مکان لانه‌سازی و تولید مثل در غرب اقیانوس هند به شمار می‌رود که از لاکپشت‌های منقاردار در خطر انقراض حفاظت می‌کند.

12- جزیره آرید

Aride Island Nature Reserve Day Trip

Aride Island Nature Reserve Day Trip

در شمالی‌ترین نقطه گرانیت سیشل، حفاظتگاه طبیعی جزیره آرید قرار دارد که محل تولید مثل بیش از هیجده گونه پرنده دریایی است. عاشقان طبیعت در این جزیره، شاهد بیشترین تراکم مارمولک‌ها خواهند بود که همانند آن در هیج جای جهان دیده نمی‌شود. علاوه بر این، چندین گونه گل و گیاه در خطر انقراض نیز در این جزیره وجود دارند. گیاه بویس سیترون، گونه گیاهی مختص این جزیره است.

13- جزیره سیلوئت

Silhouette Island

Silhouette Island

در یک پارک دریایی در سی کیلومتری ساحل غربی جزیره ماهه، جزیره کوهستانی سیلوئت قرار دارد که برای تنوع زیست محیطی غنی خود شناخته می‌شود. این جزیره، در کنار جزیره ماهه، تنها جزیره مه‌آلود در سیشل هستند. ارتفاع قله این جزیره کوهستانی به نام مونت دوبان به حدود 731 متر می‌رسد. جزیره سیلوئت، سومین جزیره گرانیتی بزرگ در این منطقه است و همین زمین ناهموار آن سبب شده تا طبیعت زیبای آن به خوبی حفظ شود. در درون این پارک، دو هزار گونه جانوری زندگی می‌کنند.

14- ویکتوریا، ماهه

Victoria, Mahé

Victoria, Mahé

بندر ویکتوریا، به افتخار ملکه بریتانیا، نام‌گذاری شده است. ویکتوریا، پایتخت کوچک جمهوری سیشل به شمار می‌رود. این بندر در جزیره ماهه واقع شده است که تنها بندر دریایی در این کشور به شمار می‌رود. از جمله مکان‌های گردشگری اصلی این مکان می‌توان به باغ‌های گیاه‌شناسی ملی سیشل اشاره کرد. این باغ‌ها حدود یک قرن قبل تاسیس شدند و حدود پانزده هکتار گیاه بومی و خارجی را در درون خود جای داده است. احتمالا، تاریخی‌ترین سازه این بندر را می‌توان به برج ساعت آن اشاره کرد.

15- جزیره بیرد

Bird Island

Bird Island

جزیره بیرد یا پرندگان، محل زندگی جمعیتی بسیار زیادی از پرستوهای دریایی پشت سیاه است. در بین ماه‌های مه تا اکتبر که فصل تولید مثل است، بیش از یک میلیون و نیم پرنده در این جزیره ساکن می‌شوند. عاشقان پرندگان و عکاسان می‌توانند در درون محل‌های مشخص شده قرار بگیرند و نگاه دقیقی نسبت به این پرندگان داشته باشند.

16- آلدابرا اتول

Aldabra Atoll

Aldabra Atoll

آلدابرا به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان، بزرگترین جزیره مرجانی حلقه مانند است. تالاب مرکزی جزیره از طریق چهار کانال، روزی دو مرتبه پر و خالی می‌شود. در آب‌های این مکان، کوسه‌های ببری و سفره ماهی‌ها پرسه می‌زنند. علاوه بر این، این مکان محل زندگی هزاران پرنده است. آلدابرا، محل زندگی حدود دویست هزار لاکپشت غول پیکر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان