زیباترین مکان‌های زمستانی در جهان – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین مکان‌های زمستانی در جهان را به شما معرفی کنیم.

زیباترین مکان‌های زمستانی در جهان – بخش اول

در سرتاسر جهان، مکان‌های بسیار زیبایی وجود دارند؛ هر چند، برخی از این مکان‌ها به هنگام زمستان و بارش برف، زیباتر و تماشایی‌تر نیز می‌شوند.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین مکان‌های زمستانی در جهان را به شما معرفی کنیم.

دریاچه مورین، آلبرتا، کانادا

Moraine Lake, Banff National Park, Alberta, Canada

Moraine Lake, Banff National Park, Alberta, Canada

دریاچه مورین حدود پنجاه هکتار است و در مرکز پارک ملی بانف واقع شده است. در فصل تابستان، افراد بسیار زیادی برای دیدن مناظر پیرامون این دریاچه به اینجا می‌آیند و باید گفت که فصل زمستان نیز چندان تفاوتی ندارد. این دریاچه در فصل زمستانی و به هنگام بارش برف، بسیار تماشایی و زیبا است.

پارک ریچموند، لندن، انگلیس

Richmond Park, London, England, UK

Richmond Park, London, England, UK

پارک ریچموند، بزرگ‌ترین پارک سلطنتی در کشور انگلیس به شمار می‌رود که حدود 2500 هکتار وسعت دارد. در تمام فصول سال، ساکنین شهر لندن می‌توانند برای گریز از شلوغی شهر، به این پارک پناه بیاورند. این پارک، یک زیستگاه طبیعی مهم به شمار می‌رود و در درون آن، برخی از قدیمی‌ترین درختان بریتانیا قرار دارند. بیش از ششصد آهو در این پارک زندگی می‌کنند و همین باعث شکل‌گیری مناظر زمستانی بسیار زیبایی همانند تصویر بالا شده است.

وایتفیش، مونتانا، آمریکا

Whitefish, Montana, USA

Whitefish, Montana, USA

در میان برخی از نفس‌گیرترین مکان‌های اسکی سواری در سرتاسر جهان، شهر وایتفیش برای مناظر کوهستانی خیره‌کننده خود شناخته می‌شود. این شهر دارای پیست‌ها و مسیرهای اسکی بسیار خوبی است. این پیست‌های اسکی در نزدیکی پارک ملی گلاسیر واقع شده است که حدود چهار هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

آبشار گولفوس، ایسلند

Gullfoss Falls, Iceland

Gullfoss Falls, Iceland

آبشارهای بسیار اندکی همانند آبشار گولفوس در کشور ایسلند دراماتیک هستند. این آبشار، دو طبقه‌ای است که ارتفاع آن به حدود سی و دو متر می‌رسد. در فصل زمستان، پیرامون این آبشار توسط برف پوشیده می‌شود و بخش‌هایی از آبشار نیز یخ می‌زند که تصاویر بسیار خیره‌کننده‌ای را شکل می‌دهند.

دریاچه بایکال، روسیه

Lake Baikal, Russia

Lake Baikal, Russia

قدیمی‌ترین دریاچه آب شیرین در جهان، دریاچه بایکال است که حدود 25 تا 30 میلیون سال پیش با جابه‌جایی و شکستن پوسته زمین شکل گرفته است. این دریاچه همچنین عمیق‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود که حدود یک پنجم آب شیرین جهان را در خود جای داده است. در فصل زمستان، سطح این دریاچه یخ می‌زند و حباب‌های سفید رنگی در زیر آن شکل می‌گیرند که ناشی از گاز متان خارج شده از جلبک‌ها هستند.

میدوی، یوتا، آمریکا

Midway, Utah, USA

Midway, Utah, USA

در میدوی ایالت یوتا، قلعه‌های یخی طبقاتی وجود دارند که در فصل زمستان، شکل می‌گیرند. در این مکان، داربست‌ها و چارچوب‌هایی ساخته می‌شوند که روی آن‌ها آب در جریان است و بسته به آب و هوا، باعث شکل‌گیری اشکال جالبی می‌شود. ایده از جایی گرفته شده که موسس این مکان، برنت کریستنسن برای سرگرم کردن فرزندان خود، یک غار یخی ساخته است. از آن زمان، این مکان به یک جاذبه گردشگری فصلی تبدیل شده است.

کیرکجوفل، ایسلند

Kirkjufell, Iceland

Kirkjufell, Iceland

کوه کیرکجوفل، کوهی متمایز با ارتفاع 463 متری است که در فصل زمستان، پوشیده از برف می‌شود. این کوه در شمال شبه جزیره‌ای در ایسلند قرار گرفته است. قله این کوه به صورت مخروطی شکل است. به هنگام رخ دادن شفق‌های قطبی، این مکان بسیار دیدنی و جذاب است.

دریاچه باو، آلبرتا، کانادا

Bow Lake, Banff National Park, Alberta, Canada

Bow Lake, Banff National Park, Alberta, Canada

دریاچه باو در پارک ملی بانف قرار گرفته است. این پارک ملی دارای چندین دریاچه عالی است که زیباترین آن‌ها، دریاچه باو است. روی این دریاچه را اندکی برف پوشانده و تکه‌های پراکنده ابر نیز باعث شکل‌گیری یک منظره بسیار تماشایی و خارق‌العاده شده است. این دریاچه در رودخانه باو در آلبرتای غربی قرار گرفته است. این دریاچه در کوهپایه کوه باو سامیت با ارتفاع 1920 متر قرار گرفته که بازتاب آن را می‌توان در دریاچه مشاهده کرد.

دره برایس، یوتا، آمریکا

Bryce Canyon, Utah, USA

Bryce Canyon, Utah, USA

دره برایس در جنوب ایالت یوتا قرار گرفته و در تابستان، مکان محبوبی در میان عکاسان به شمار می‌رود. با این حال، باید گفت که در زمستان، این دره حتی زیباتر نیز می‌شود. این دره شبیه به یک کاسه است و یک آمفی تئاتر طبیعی به شمار می‌رود. رنگ صورتی این صخره‌ها در کنار سفید برف، یک منظره جادویی به این دره داده است.

دریاچه بلد، اسلوونی

Lake Bled, Slovenia

Lake Bled, Slovenia

در کنار دریاچه بلد، کلیسایی زیبا قرار گرفته است. این کلیسا در میان مه و اندکی برف، شکلی جادویی به خود گرفته است. بازتاب این کلیسا به زیبایی در آب‌های شفاف دریاچه بلد دیده می‌شود. این کلیسا در سال 1142 میلادی ساخته شده و در قرن پانزدهم میلادی، بنای دیگری جایگزین آن شده است. با این حال، این کلیسا نیز بر اثر زلزله آسیب شدیدی دیده بود. کلسیایی که امروزه در این مکان پابرجا است، در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است.

گوکایاما، ژاپن

Gokayama, Japan

Gokayama, Japan

روستای تاریخی گوکایاما، در فصل زمستان، با برف پوشیده می‌شود و نورهای طلایی خانه‌ها، باعث ایجاد منظره بسیار تماشایی و جالب توجهی شده است.این روستا در دره رود شوگاوا واقع شده است. این خانه‌های زیبا در منطقه‌ای کوهستانی و دور افتاده قرار دارند که به سبک سنتی گاسهو زوکوری ساخته شده‌اند. همین سبک خانه‌ها سبب شده تا آن‌ها در برابر بارش سنگین برف روی خود مقاوم باشند.

پارک ملی گرند تتون، وایومینگ، آمریکا

Grand Teton National Park, Wyoming, USA

Grand Teton National Park, Wyoming, USA

در مناطق روستایی ایالت وایومینگ و در جنوب پارک ملی یلواستون، پراک ملی گرند تتون با مساحتی حدود 310 هزار هکتار قرار گرفته است که پر از مناطق زمستانی تماشایی و زیبا است. کوهستان‌های این منطقه عمدتا دارای قدمتی طولانی هستند و بیشتر توسط زلزله به این شکل در آمده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان