از گنجینه طلایی تا فسیل اژدهای دریایی

در ادامه همراه با ما باشید تا برخی از آثار باستانی که اخیرا کشف شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

از گنجینه طلایی تا فسیل اژدهای دریایی

جدیدترین اکتشافات باستانی در جهان

در سال گذشته میلادی، اکتشافات باستانی زیادی در سرتاسر جهان صورت گرفته‌ و همین باعث پدیدار شدن اکتشافات باستانی خیره‌کننده‌ای شده است. از جمله این اکتشافات می‌توان به شهرهای گمشده، اسکلت اژدهای دریایی و … اشاره کرد.

در ادامه همراه با ما باشید تا برخی از آثار باستانی که اخیرا کشف شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

قدیمی‌ترین رد پای بشر در شمال آمریکا

Oldest human footprints in North America, New Mexico, USA

Oldest human footprints in North America, New Mexico, USA

با کشف رد پاهای فسیل شده‌ای در پارک ملی وایت سندز در نیو مکزیکو، آشکار شده که انسان‌ها حدود 21 تا 23 هزار قبل در آمریکای شمالی زندگی می‌کرده‌اند. این تحقیقات تازه در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی صورت گرفته بود. در این تحقیقات، آثار کشف شده در زیر لایه‌های رسوب در زیر دریاچه باستانی اوتیرو قرار داشته و عمدتا متعلق به بچه‌ها و نوجوانان بوده است. قبلا فکر می‌شده که انسان‌ها حدود 13 تا 16 هزار سال قبل در این قاره ساکن بوده‌اند.

موزاییک کاری دوران هیتی در ترکیه

Hittite mosaics, Turkey

Hittite mosaics, Turkey

باستان‌شناسان ترک، مکانی را کشف کرده‌اند که به عنوان جد صنعت موزاییک کاری در مدیترانه توصیف شده است. این مکان باستانی در منطقه سورگون قرار گرفته است. در ماه سپتامبر سال 2021، سنگ‌فرش‌هایی سه هزار و پانصد ساله کشف شد که مربوط به بقایای معبدی با قدمت 1500 قبل از میلاد مسیح بوده است. این معبد مربوط به امپراتوری هیتی‌ها بوده است که همین اکتشاف، برای درک زندگی در دوران عصر برنز بسیار قدم بزرگی بوده است.

چراغ نفتی برنزی، فلسطین اشغالی

Bronze oil lamp, Israel

Bronze oil lamp, Israel

در ماه مه سال 2021 میلادی، یک چراغ نفتی برنزی کشف شد که اثری بسیار نادر و عجیب است. این اثر باستانی در زیر بنای یک ساختمان در شهر دیوید در اورشلیم کشف شده که قدمت آن به حدود دو هزار سال قبل باز می‌گردد. این چراغ نفتی شبیه به سر یک مرد ریش‌دار است. بنابر باور باستان شناسان، این چراغ نفتی برای آنکه برای ساکنین این خانه، خوشبختی و اقبال بیاورد، در زیر خانه دفن شده است. احتمالا این چراغ مربوط به قرن اول یا دوم میلادی بوده است.

کنده‌کاری‌های انسان‌های اولیه در آلمان

Neanderthal carving, Germany

Neanderthal carving, Germany

در ماه جولای سال 2021 میلادی، مقداری کنده‌کاری مربوط به انسان‌های اولیه یا هومو سیپینز کشف شده است. این آثار باستانی در کشور آلمان قرار دارند. نقاشی استخوان‌های پای یک آهوی ما قبل تاریخی توسط نئاندرتال‌ها در حدود پنجاه و یک هزار سال پیش در اینهورنهول یا غار یونیکورن حکاکی شده است. این غار در کوهستان هارز کشور آلمان قرار گرفته است. این کنده کاری، یکی از قدیمی‌ترین آثار هنری کشف شده به شمار می‌رود. در نزدیکی این کنده‌کاری‌ها نیز استخوان‌های یک آهو و جمجمه یک خرس پیدا شده است.

گورستانی سنگی در ترکیه

Rock-cut necropolis, Turkey

Rock-cut necropolis, Turkey

در ماه اکتبر سال 2021 میلادی، یک شبکه فوق‌العاده و گسترده از مقبره‌های سنگی تراش‌خورده توسط باستان شناسان در شهر باستانی بلاندوس در کشور ترکیه کشف شده بود. این گروه باستان شناسی، حدود چهار صد مقبره کشف کردند که در حدود هزار و هشت صد سال پیش، در بخش شیب‌دار یک دره ایجاد شده‌اند. این مقبره‌ها دارای نقاشی‌های دیواری پیچیده نیز هستند. در درون این مقبره‌ها، سفال و دیگر مصنوعات نیز وجود داشته است. شهر باستانی بلاندوس در دوران اسکندر مقدونیه تاسیس شده و از آن زمان، به یک شهر رومی مهم تبدیل شده است.

تابوت چوبی در مصر

Wooden coffins, Saqqara, Egypt

Wooden coffins, Saqqara, Egypt

قبرستان سقاره، قبرستانی برای شهر باستانی ممفیس بوده است. این مکان دارای شگفتی‌های زیادی در درون خود است که قدمت آن‌ها به حدود سه هزار سال قبل باز می‌گردد. به تازگی، مجموعه‌ای از تابوت‌های چوبی نقاشی شده کشف شده‌اند که برخی از آن‌ها در درون خود، مومیایی و مصنوعات داشته‌اند. این مصنوعات شامل طلسم، مجسمه‌های تشییع جنازه و ماسک است.

گنجینه طلای متعلق به عصر آهن در دانمارک

Iron Age golden treasure, Denmark

Iron Age golden treasure, Denmark

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، شخصی در کشور دانمارک، برای اولین مرتبه، شروع به کاوش در درون زمینی کرده است و به شکلی شگفت‌انگیز، یک مجموعه گنجینه طلایی متعلق به عصر آهن را کشف کرده است. این گنجینه شامل مدال‌های طلا، سکه و جواهرات بوده است. قدمت این گنجینه به حدود قرن ششم میلادی باز می‌گردد. موزه‌ای که این گنجینه را در اختیار دارد، آن را به عنوان بزرگ‌ترین، غنی‌ترین و زیباترین گنجینه طلا در تاریخ دانمارک تا به امروز توصیف کرده است.

ماموت‌های عصر یخبندان در انگلیس

Ice-age mammoths, Cotswolds, England, UK

Ice-age mammoths, Cotswolds, England, UK

در یک معدن سنگریزه در سوئیندون در کاتسولدز کشور انگلیس، باقی‌مانده‌های پنج ماموت پشمالو کشف شده‌اند که قدمت آن‌ها به آخرین عصر یخبندان باز می‌‌گردد. این استخوان‌های در ماه دسامبر سال 2021 میلادی کشف شده است. با اینکه قبلا نیز شواهد و نمونه‌هایی از این حیوانات کشف شده بودند اما کشف پنج اسکلت دویست هزار ساله از ماموت‌ها در یک مکان، واقعا اتفاق نادری بوده است.

فسیل اژدهای دریایی در انگلیس

Sea dragon fossil, Rutland, England, UK

Sea dragon fossil, Rutland, England, UK

یکی از اکتشافات اخیری که صورت گرفته، فسیلی از یک ایکتیوسور است که به نام اژدهای دریایی شناخته می‌شود. این اسکلت تحسین‌برانگیز به خوبی حفظ شده و در ماه فوریه سال 2021 میلادی کشف شده است. این اسکلت، بزرگترین و کامل‌ترین اسکلت کشف شده از این موجود در کشور انگلیس محسوب می‌شود. دانشمندان بر این باور هستند که این فسیل مربوط به اولین نسل از این موجود بوده است. این اسکلت حدود ده متر طول دارد و قدمت آن به حدود صد و هشتاد میلیون سال پیش باز می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان