درهای بوندس‌لیگا را به روی ایرانی‌ها باز کن!

گزارش یک بازگشت

دنیای اقتصاد : سرانجام یک دهه شایعه در مورد اینکه سردار آزمون به کدام لیگ و تیم بزرگ اروپایی خواهد پیوست، به پایان رسید

این اتفاق البته به آن معنا نیست که آزمون در نیم‌فصل دوم برای لورکوزن بازی خواهد کرد. او که یک نیم‌فصل دیگر با زنیت سن‌پترزبورگ قرارداد دارد، این مدت را در باشگاه روسی سپری خواهد کرد و در پایان فصل به بوندس‌لیگا منتقل می‌شود. این به آن معناست که زنیت از انتقال آزمون سود نخواهد برد. آنها دنبال این بودند که پولی از بابت فروش ستاره ایرانی به دست بیاورند، اما نکته اینجاست که در ازای آن مبلغ نمی‌توانستند بازیکنی در سطح سردار استخدام کنند. بنابراین ترجیح دادند با چشم‌پوشی از سود مالی مورد نظر، خود آزمون را تا پایان فصل در اختیار داشته باشند. طبق قوانین فیفا، سردار هم در شش ماه پایانی قراردادش می‌توانست آزادانه با هر تیمی که خواست مذاکره کند؛ اتفاقی که رخ داد و او برای عقد قراردادی پنج‌ساله با لورکوزن به توافق رسید.

طبیعتا مقصد جدید سردار به اندازه شایعاتی که در مورد او وجود داشت، از جمله حضورش در لیورپول یا یوونتوس جذاب نیست، اما به هر حال نمی‌توان از این انتقال ناخشنود بود. آزمون پیراهن شماره 9 تیمی را به تن خواهد کرد که از بزرگ‌ترین باشگاه‌های تاریخ آلمان است. لورکوزن در فصل جاری بوندس‌لیگا هم روی پله سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و از بخت جدی برای کسب سهمیه حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است؛ آنچه می‌تواند برای سردار جذاب باشد. از یاد نبرید مثلا لیون که دیگر مشتری جدی آزمون بود احتمالا در فصل بعدی لیگ قهرمانان غایب خواهد شد.

به این ترتیب سردار آزمون پنجمین بازیکن ایرانی تاریخ لورکوزن خواهد بود. در دهه پنجاه پرویز کوزه‌کنانی سابقه پیوستن به لورکوزن را داشته است. در دهه هفتاد هم داریوش یزدانی، مهدی پاشازاده و علی موسوی سه بازیکن پیشین استقلال بودند که در اثر روابط خوب این باشگاه با مدیران لورکوزن به آن تیم پیوستند؛ هرچند هیچ‌کدام دوران موفقی را پشت سر نگذاشتند. با این وجود به‌طور کلی بوندس‌لیگا همیشه برای فوتبالیست‌های ایرانی جذاب بوده و ما خاطرات درخشان بسیار زیادی از آنجا داریم. علی کریمی، علی دایی و وحید هاشمیان سابقه بازی در بایرن‌مونیخ را دارند، دایی در هرتابرلین و آرمینیا بیله‌فیلد هم درخشیده است، خداداد عزیزی و کریم باقری روزگار خوشی را در این لیگ پشت سر گذاشتند و البته از همه اینها مهم‌تر مهدی مهدوی‌کیا بود که نقشی ماندگار و ابدی در تاریخ هامبورگ ایفا کرد. حالا هم مطمئنا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سردار آزمون در لورکوزن خواهد درخشید و به این ترتیب می‌تواند بار دیگر راه را برای حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ معتبر باز کند. منتظر آن روز هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان