زیباترین پارک‌های ملی اروپا – بخش اول

Triglav National Park, Slovenia

زیباترین پارک‌های ملی اروپا – بخش اول

قاره اروپا، پارک‌های ملی بسیاری دارد که دارای کوهستان‌های زیبا، یخچال‎‌های درخشان و مناظر خیره‌کننده هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین پارک‌های ملی اروپا را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی تریگلاو، اسلوونی

Triglav National Park, Slovenia

Triglav National Park, Slovenia

پیرامون پارک ملی تریگلاو را قله برفی تریگلاو فرا گرفته است. این قله، بزرگترین کوهستان در کشور اسلوونی محسوب می‌شود و دارای ارتفاعی حدود 2864 متر است. مساحت این پارک ملی حدود 340 مایل مربع است. این جنگل‌های خارق‌العاده، دریاچه‌های درخشان و دره‌های دراماتیک، حدود چهار درصد سرزمین اسلوونی محسوب می‌شوند. پارک ملی تریگلاو در شمال غربی کشور اسلوونی واقع شده و با ماشین، از پایتخت این کشور می‌توان به مدت دو ساعت به این پارک ملی رسید. در این پارک ملی، شما می‌توانید از کوهستان‌های آن لذت ببرید و به اسکی مشغول شوید. علاوه بر این، در رودخانه‌های پر از ماهی آن نیز می‌توانید ماهیگیری کنید.

پارک ملی برکن بیکنز، ولز

Brecon Beacons National Park, Wales

Brecon Beacons National Park, Wales

پارک ملی برکن بیکنز در فاصله نود دقیقه‌ای از پایتخت کشور ولز یعنی کاردیف قرار گرفته است. این رشته کوه ناهموار و چشم‌نواز، مساحتی حدود 520 مایل مربع را پوشانده است و زیستگاه غنی‌از حیات وحش است که شامل سمورها، گورکن‌ها و اسب‌های کوهستانی ولز است. این پارک ملی در سال 1957 میلادی تاسیس شده و یکی از سه پارک ملی کشور ولز به شمار می‌رود. دو پارک ملی دیگر این کشور به نام‌های پیمبروکشایر و اسنودونیا هستند. پارک ملی برکن بیکنز مکانی بسیار عالی برای کوهنوردی و همچنین تماشای آسمان در شب به شمار می‌رود.

پارک ملی کرنگورمز، اسکاتلند

Cairngorms National Park, Scotland

Cairngorms National Park, Scotland

این پارک ملی، دارای دره‌های بزرگ و گسترده و همچنین باتلاق‌های پهن است. این پارک حدود 1748 مایل مربع مساحت دارد که آن را پس از پارک ملی دریاچه دیستریکت به بزرگ‌ترین پارک ملی در کشور بریتانیا تبدیل می‌کند. عاشقان حیات وحش عاشق این پارک ملی خواهند شد چراکه حدود بیست و پنج درصد از گونه‌های نادر و در حال انقراض در بریتانیا، در این پارک ملی قرار دارند. در این پارک ملی، برخی از بزرگ‌ترین و بلندترین کوهستان‌های بریتانیا قرار دارند. علاقه‌مندان به تاریخ نیز می‌توانند از قلعه قرن هفدهمی برایمار در این پارک ملی لذت ببرند.

پارک ملی جنگل باوارین، آلمان

Bavarian Forest National Park, Germany

Bavarian Forest National Park, Germany

در جنوب شرقی کشور آلمان، پارک ملی جنگل باوارین، یک مکان درخشان و دست نخورده است که حدود 94 مایل مربع مساحت دارد. این پارک ملی که اولین پارک ملی آلمان محسوب می‌شود در سال 1970 میلادی شکل گرفته است. پارک ملی جنگل باوارین در مرز آلمان با جمهوری چک قرار گرفته است. در کنار این پارک ملی، جنگل بوهمین در کشور جمهوری چک قرار دارد که بزرگ‌ترین جنگل تحت حفاظت در اروپای مرکزی محسوب می‌شود. در این جنگل، یک سکوی مشاهده به ارتفاع 44 متر وجود دارد که از آن می‌توان پیرامون خود را مشاهده کنید.

پارک ملی پیک دیستریک، انگلیس

Peak District National Park, England

Peak District National Park, England

در شمال کشور انگلیس، پارک ملی پیک دیستریک قرار گرفته است که حدود 555 مایل مربع مساحت دارد. این پارک، اولین پارک ملی بریتانیا محسوب می‌شود که در سال 1951 میلادی تاسیس شده است. در درون این پارک ملی، مناظر بسیار زیبایی وجود دارند که شامل یک راه آهن قدیمی مربوط به سال 1863 میلادی و قلعه پوریل مربوط به سال 1080 میلادی است.

پارک ملی جوتونهایمن، نروژ

Jotunheimen National Park, Norway

Jotunheimen National Park, Norway

پارک ملی جوتونهایمن حدود 444 مایل مربع از مرکز کشور نروژ را به خود اختصاص داده است. این پارک ملی دارای کوهستان‌های ناهموار متمایز، سطوح شیب‌دار و فلات‌های بزرگ است. این مکان در درون خود، حدود بیست و نُه کوهستان بزرگ کشور نروژ را جای داده است که بلندترین آن، کوه گالدهوپیگن با ارتفاع 2469 متر است. در این پارک ملی شما می‌توانید از مناظر مختلف کوهستانی به همراه دریاچه‌های زیبا دیدن کنید و شاید شاهد حیوانات مختلف و ظریفی باشید.

پارک ملی کیلارنی، ایرلند

Killarney National Park, Ireland

Killarney National Park, Ireland

دره‌های پر جنب و جوش، دریاچه‌های اسرارآمیز و کوهستان‌های پوشیده از جنگل، پارک ملی کیلارنی را شکل داده است. این پارک ملی در سال 1832 میلادی تاسیس شده و در جنوب غربی کشور ایرلند واقع شده است. با مساحتی حدود 40 مایل مربع، این پارک ملی، بلندترین کوهستان‌های این کشور را در خود جای داده است. قلعه راس که مربوط به قرن پانزدهم میلادی است، در سواحل بزرگ‌ترین دریاچه این پارک ملی یعنی دریاچه لین قرار گرفته و از جمله زیباترین مکان‌های این پارک ملی به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان