زیباترین پارک‌های ملی اروپا – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین پارک‌های ملی اروپا را به شما معرفی کنیم.

زیباترین پارک‌های ملی اروپا – بخش دوم

قاره اروپا، پارک‌های ملی بسیاری دارد که دارای کوهستان‌های زیبا، یخچال‎‌های درخشان و مناظر خیره‌کننده هستند.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین پارک‌های ملی اروپا را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

Plitvice Lakes National Park, Croatia

Plitvice Lakes National Park, Croatia

این پارک ملی با مساحت 115 مایل مربع در نزدیکی مرز بوسنی و هرزوگوین با کشور کرواسی قرار گرفته است. این پارک در سال 1949 میلادی تاسیس شده و برای شانزده دریاچه شفاف و دلپذیر خود شهرت یافته است. این دریاچه‌های با توجه به محتوای معدنی خود، دارای رنگ‌های آبی و سبز هستند. این دریاچه‌ها همچنین بیش از نود آبشار نیز دارند.

پارک ملی بوهمی سوئیس، جمهوری چک

Bohemian Switzerland National Park, Czech Republic

Bohemian Switzerland National Park, Czech Republic

پارک ملی بوهمی سوئیس در کشور سوئیس نیست بلکه در شمال کشور جمهوری چک واقع شده است. این پارک ملی متصل به پارک ملی ساکسون سوئیس است که در کشور آلمان قرار دارد. پارک ملی بوهمی سوئیس دارای اشکال صخره‌ای دراماتیک با درختان بسیار است. یکی از نمادین‌ترین مکان‌های این پارک، یک قوس صخره‌ای به ارتفاع 26 متر است که بزرگترین قوس صخره‌ای در اروپا محسوب می‌شود.

پارک ملی اوردسا مونت پردیدو، اسپانیا

Ordesa y Monte Perdido National Park, Spain

Ordesa y Monte Perdido National Park, Spain

در شمال شرقی کشور اسپانیا و در نزدیکی مرز فرانسه، این پارک ملی قرار گرفته که حدود 60 مایل مربع مساحت دارد و از سال 1997 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بخشی از رشته کوه پایرنیز در این پارک ملی قرار گرفته است. این رشته کوه، مرزی طبیعی بین کشور اسپانیا و فرانسه است. این پارک ملی در سال 1918 میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین پارک ملی کشور اسپانیا به شمار می‌رود و دارای دره‌ها و مناظر دراماتیک بسیار زیبایی است.

پارک ملی پندا گرس، پرتغال

Peneda-Gerês National Park, Portugal

Peneda-Gerês National Park, Portugal

در شمال پرتغال و در نزدیکی مرز کشور اسپانیا، پارک ملی پندا گرس با مساحتی حدود 271 مایل مربع است. این پارک شامل مناظر سنگی گسترده، درختان متراکم و کوهستان‌های درخشان است. این پارک ملی در سال 1971 میلادی تاسیس شده و در دره‌های آن، حیات وحشی غنی زندگی می‌کند. حدود ده گونه در خطر انقراض در این پارک ملی ساکن هستند.

پارک ملی ویکوس، یونان

Vikos National Park, Greece

Vikos National Park, Greece

پارک ملی ویکوس در سال 1973 میلادی تاسیس شده و دارای جنگل‌های متراکم و سرسبزی است. این پارک ملی حدود 49 مایل مربع است که در شمال یونان و در نزدیکی مرز آلبانی قرار گرفته است. دره ویکوس، یک دره بسیار خیره‌کننده است که صخره‌های جالب توجهی نیز در آن دیده می‎شوند. پل‌های متعدد سنگی روی رودخانه‌های جاری در این پارک ساخته شده‌اند.

پارک ملی اولانکا، فنلاند

Oulanka National Park, Finland

Oulanka National Park, Finland

در مناطق دور افتاده شمال شرقی کشور فنلاند، پارک ملی اولانکا با مساحتی حدود 104 مایل مربع قرار گرفته است. این پارک ملی که در سال 1956 میلادی تاسیس شده، در فاصله نسبتا اندکی از پایتخت فنلاند یعنی هلسینکی قرار دارد. این پارک ملی در سال 1982 و 1989 میلادی، پهنه خودش را گسترش داده است. این پارک ملی در تمام سال دیدنی است و در طی فصل زمستان، مسافران و ماجراجویان به این مکان سفر می‌کنند تا در آنجا اسکی کنند. حدود چهار صد گونه در خطر انقراض و تحت حفاظت در این پارک زندگی می‌کنند.

پارک ملی هوگه ولوو، هلند

Hoge Veluwe National Park, the Netherlands

Hoge Veluwe National Park, the Netherlands

این پارک ملی یکی از بیست پارک ملی کشور هلند محسوب می‌شود. این پارک ملی که در سال 1935 میلادی تاسیس شده، از جمله قدیمی‌ترین پارک‌ها محسوب می‌شود. این پارک ملی که حدود 21 مایل مربع مساحت دارد، برخی از زیباترین و متنوع‌ترین مناظر را در خود جای داده است. این پارک ملی در مرکز کشور هلند قرار گرفته و در فاصله یک ساعتی از آمستردام واقع شده است.

پارک ملی واختنایوکوت، ایسلند

Vatnajökull National Park, Iceland

Vatnajökull National Park, Iceland

در کشور ایسلند که به عنوان سرزمین یخ و آتش شناخته می‌شود، پارک ملی واختنایوکوت با حدود 5460 مایل مربع قرار گرفته است. این پارک ملی، بزرگ‌ترین پارک قاره اروپا محسوب می‌شود و به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این پارک ملی در جنوب ایسلند و پیرامون یخچالی طبیعی به همین نام قرار گرفته است. این پارک ملی حدود 8 درصد از مساحت ایسلند را در بر گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان