وزیر کشور از احتمال بازگشت محدودیت‌ها خبر داد‌

شناسایی کانون اُمیکرون در کشور

دنیای اقتصاد : بنا به اطلاعات موجود از وزارت بهداشت فقط یک شهر در نقشه کرونایی کشور به رنگ نارنجی درآمده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما‌ از مرکز آبادان، ساسان قربانی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعلام کرده است که از میان 32 مورد مثبت ابتلا به کرونا 29 مورد اُمیکرون در آزمایشگاه‌ها‌ی این شهر تشخیص داده شده است که فقط 10نفر ا‌ز افراد ساکن آبادان و خرمشهر هستند.  از سوی دیگر احمد وحیدی، ‌وزیر کشور نیز اعلام کرده است که فقط 17 درصد از مردم دز سوم را تزریق کرده‌اند و در صورت تشدید شیوع اُمیکرون در کشور محدودیت‌های اجتماعی بازمی‌گردند.   وحیدی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با موضوع گسترش ابتلا و شیوع اُمیکرون برگزار شده بود از مردم درخواست کرد تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا ایمنی بیشتر و اطمینان‌بخشی را ایجاد می‌کند. وحیدی اعلام کرد که محدودیت‌ها در صورت افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز احیا خواهد شد. به گفته وزیر کشور فعلا یک شهر نارنجی در نقشه کرونایی کشور وجود دارد. وی با استناد به تشدید تجمعات در مراکز درگیر گفت: عادی‌سازی اوضاع نباید انجام شود و نقاطی مانند تالارهای غذاخوری، مراکز حمل‌ونقل عمومی و آموزشی باید رعایت کنند.

تعویق برگزاری کلا‌س‌های فوق‌برنامه

 در حالی که دولت رسما از هفته گذشته اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌ها از ترم جدید به شکل حضوری آغاز به کار خواهند کرد، اما وزیر کشور دیروز اعلام کرد که مدارس و آموزشگاه‌ها فوق‌برنامه‌هایی که نیاز به تجمع دارد را به زمان دیگری موکل کنند. به گفته وزیر کشور سایر دورهمی‌های دانشجویان و دانش‌آموزان باید به وقت دیگری موکل شود.

در این میان علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز دیروز در نشست خبری خود به موضوع بازگشایی مدارس با وجود تشدید اُمیکرون اشاره و اعلام کرده است که نباید نسبت به جوانب دیگر از جمله رشد علمی و آموزشی کم‌توجهی صورت گیرد.  به گفته وی، در کنار توجه به سلامت عمومی دانش‌آموزان و دانشجویان و استادان و جوانب دیگر مساله از جمله رشد علمی و آموزشی و جبران عقب‌ماندگی‌های دو سال گذشته هم در نظر گرفته می‌شود.

یک سنت برا‌ی آسترازنکا نداده‌ایم

همچنین در خبری دیگر به نقل از بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو تا کنون 30 میلیون دز واکسن کرونا در داخل تولید شده است که به زودی این تعداد به 40 میلیون دز در طول یک ماه خواهد رسید که نیاز داخلی به واکسن با آن میزان تامین خواهد شد.

دارایی با اعلام این خبر که دو واکسن تولید داخل، مجوز مصرف برای کودکان را گرفته‌اند ابراز امیدواری کرده است تا پیش از پیک اُمیکرون، روند تزریق دز سوم واکسن کرونا را تسریع یابد.  او همچنین اعلام کرده که از زمان تصدی این سمت حتی یک سنت هم برای خرید واکسن آسترازنکا نداده و واکسن‌های اهدایی از محل سبد کواکس تامین شده است.

تمرکز اُ‌میکرون در 4 استان

همچنین در خبری دیگر به نقل ا‌ز «ایسنا»، محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام آخرین آمار موارد شناسایی شده ابتلا به اُمیکرون در کشور گفت: بیشترین موارد ابتلا به اُمیکرون تا کنون مربوط به چهار استان بوده است.  وی د‌ر صفحه توییتر خود نوشته است که 297 مورد جدید در چهارم بهمن ماه، شناسایی شده و آخرین آمار موارد مثبت اُمیکرون به 3 هزار 466 نفر رسیده است.   بنا به اعلام محمد هاشمی با درگذشت یک نفر مبتلا به اُ‌میکرون در استان البرز مجموع فوتی‌های ناشی از این سویه به عدد 10 رسید.   او همچنین بیشترین موارد ابتلا را مربوط به استان‌ها‌ی ایلام با 85، اصفهان 53، ارومیه 35 و گیلان با 34 مورد مثبت اعلام کرده است.

فوت 23 نفر به خاطر کرونا

همچنین «ایسنا» در خبری دیگر به نقل ا‌ز وزارت بهداشت اعلام کرد که د‌ر 24 ساعت منتهی به پنجم بهمن 9هزار و 378 بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که 23 بیمار نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان