ماهان شبکه ایرانیان

خنده در جایگاه دارو (۲)

خنده به شدت مسری است. براساس پژوهش‌های به عمل آمده، کودکان خردسال (قبل از ورود به دبستان) هر روز حدود ۴۰۰ بار می‌خندند؛ اما بزرگ‌ترها به‌طور متوسط روزی ۱۷ بار. اما چرا با بزرگ‌تر شدن خندیدن را فراموش می‌کنیم و نسبت به آن بی‌اهمیت می‌شویم؟

خنده در جایگاه دارو (2)

خندیدن هیچ هزینه‌ای ندارد
لازم نیست حتی یک ریال صرف این‌کار کنید. خنده به شدت مسری است. براساس پژوهش‌های به عمل آمده، کودکان خردسال (قبل از ورود به دبستان) هر روز حدود 400 بار می‌خندند؛ اما بزرگ‌ترها به‌طور متوسط روزی 17 بار. اما چرا با بزرگ‌تر شدن خندیدن را فراموش می‌کنیم و نسبت به آن بی‌اهمیت می‌شویم؟

خندیدن مساوی با خوردن دو هزار تکه شکلات 
یک خنده به اندازه خوردن 2000 تکه شکلات شما را تحریک می‌کند. دانشمندان اثر خنده‌روی فعالیت قلب و مغز را اندازه‌گیری کرده و دریافته‌اند که این تغییرات به اندازه تغییراتی است که با دادن شکلات و پول به افراد ایجاد می‌شود. 
لبخند زدن احساس خوشبختی را زیاد می‌کند؛ به طوری‌که از خودتان و از اطرافیان‌تان بیشتر لذت می‌برید.

افزایش شیوه‌های خنده در زندگی

تلویزیون و فیلم‌ها 
برخی از برنامه‌های طنز تلویزیونی و فیلم‌های کمدی واقعاً روحیه شما را شادتر می‌کنند؛ پس فکر نکنید که تماشای آنها وقت تلف کردن است، برعکس گاهی اوقات نتایج بسیار مثبتی هم روی شما دارند؛ چرا که آسان‌ترین راه خندیدن هستند.

در زندگی بیشتر به دنبال خنده باشید
به جای شکوه و شکایت از زندگی، سعی کنید به سختی‌ها، نومیدی‌ها و مشکلات بخندید. از خصوصیات افراد شاد پیروی کنید. بیشتر اوقات در پی خنده و شوخی باشید.

دیگران را درک کنید
زمانی را به شنیدن حرف‌های دیگران اختصاص دهید. بگذارید اطرافیان‌تان حرف‌هایی را که در دل‌شان سنگینی می‌کند، برای شما به زبان بیاورند.

با دوستان خود بخندید
با یکی از دوستان‌تان به سینما بروید و یک فیلم کمدی ببینید. همان طور که گفتیم، خنده مسری است. شنیدن صدای خنده دیگران روی شما نیز اثر می‌گذارد. در ضمن، بعدها با دوست خود به یاد صحنه‌ها و حرف‌های خنده‌دار فیلم و یا نمایش افتاده و بیشتر می‌خندید.

غصه نخورید
برخی از مسائل ارزش ناراحتی و غصه خوردن را ندارند. موضوعات بی‌اهمیت و منفی را فراموش کنید. گاهی اوقات به جای متأسف شدن و غصه خوردن، بهتر است به دنبال راه چاره باشید. نباید اتفاقات بد روحیه شما را خراب کنند. چیزهایی را که شما را خوشحال می‌کنند، مرتباً مرور کنید. حتی اگر در طول روز چند دقیقه‌ را به این‌کار اختصاص دهید، تأثیر فوق‌العاده آن را خواهید دید.

شاد بودن سخت نیست و می‌توان از چیزهای بسیار ساده و کوچک نیز شاد شد. یک منظره، یک فیلم، لبخند کودکتان، یک دوست خوب و ... دلایل خوبی برای شاد بودن هستند. شما نمی‌توانید همه را راضی نگه‌دارید؛ پس گاهی اوقات از انتقادهای دیگران به راحتی رد شوید و مسائل را زیاد جدی نگیرید.

گذشته را در گذشته رها کنید، آینده را برای آینده نگاه دارید و با امروز خود خوش باشید. غصه بی‌ غصه. کارهایی را که از انجام آنها لذت می‌برید، بیشتر و بیشتر انجام دهید و تا می‌توانید لبخند بزنید...

برای خواندن بخش اول -خنده در جایگاه دارو- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان