ماهان شبکه ایرانیان

قدیمی‌ترین پل‌های جهان – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا قدیمی‌ترین پل‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

قدیمی‌ترین پل‌های جهان – بخش اول

از پل‌های بسیار بزرگ تا پل‌های سنگی، در سرتاسر جهان، پل‌هایی وجود دارند که اندازه‌های مختلفی دارند و شهرها و روستاهای متعددی را به یکدیگر متصل می‌کنند. برخی از شگفتی‌های ساخت بشر، تاریخی بسیار طولانی دارند.

در ادامه همراه با ما باشید تا قدیمی‌ترین پل‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

پل راه‌آهن گلنفینان، هایلندز، اسکاتلند

Glenfinnan Viaduct, Highlands, Scotland

Glenfinnan Viaduct, Highlands, Scotland

عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی از پل راه‌آهن گلنفینان در اسکاتلند بسیار عکس می‌گیرند و این مکان به یک منظره بسیار جالب توجه و برجسته تبدیل شده است. این پل در چندین فیلم هری پاتر وجود داشته است. قدمت این پل به حدود سال 1897 میلادی باز می‌گردد. این پل دارای بیست و یک طاق است که در ابتدا برای حمل مواد از روی رودخانه فینان ساخته شده‌اند تا اینکه راه‌آهن در سال 1901 میلادی به این پل اضافه شده است. پل راه‌آهن گلنفینان قلعه ویلیام را به مالیاگ متصل می‌کند و بیش از 380 متر طول دارد.

پل بروکلین، نیویورک، آمریکا

Brooklyn Bridge, New York, USA

Brooklyn Bridge, New York, USA

پل بروکلین به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شاهکارهای مهندسی جهان شناخته می‌شود. این پل از جمله مناظر نمادین شهر نیویورک به شمار می‌رود و در سال 1869 میلادی روی رودخانه ایست ساخته شده است. ساخت این پل تا سال 1883 میلادی به طول انجامیده است و خالق آن، جان آگوستوس روبلینگ بوده که از کابل‌های فلزی برای این پل استفاده کرده است. در حقیقت، او توانسته تا با ساخت برخی از تاثیرگذارترین پل‌های معلق جهان، شهرتی بدست آورده است. این پل، منطقه بروکلین و منهتن را به یکدیگر متصل کرده و حدود 486 متر طول دارد.

پل خیابان اسمیتفیلد، پیتزبورگ، پنسیلوانیا، آمریکا

Smithfield Street Bridge, Pittsburgh, Pennsylvania, USA

Smithfield Street Bridge, Pittsburgh, Pennsylvania, USA

پیتزبورگ برای پل‌های خود حدود 440 عدد پل، شناخته می‌شود. پل خیابان اسمیتفیلد روی رودخانه مونونگاهلا قرار گرفته و قدیمی‌ترین و همچنین طولانی‌ترین پل این شهر به شمار می‌رود. این پل حدود 110 متر طول دارد که در بین 1881 تا 1883 میلادی ساخته شده است. این پل مدت‌ها یک پل خلاقانه و نوآورانه بوده است. این پل اکنون به عنوان یک مکان تاریخی ملی به ثبت رسیده است.

پل راکوتز، گابلینز، آلمان

Rakotz bridge, Gablenz, Saxony, Germany

Rakotz bridge, Gablenz, Saxony, Germany

پل راکوتز واقعا تماشایی و جذاب است و یکی از مکان‌های گردشگری مهم در پارک کروملاو کشور آلمان به شمار می‌رود که عکس‌های زیادی از آن گرفته می‌شود. این پل در سال 1860 میلادی ساخته شده و طراحی جالب توجه و خطرناک آن، باعث شده تا این پل، لقب پل شیطان را به خود بگیرد. این پل واقعا زیبا و خیره‌کننده است.

پل چوبی اومشیانگ ، مقالایا، هند

Umshiang root bridge, Meghalaya, India

Umshiang root bridge, Meghalaya, India

این پل چوبی از ریشه‌های درختان کائوچو ساخته شده است و باعث شکل‌گیری یک راه بسیار خیره‌کننده و محسورکننده شده است. این پل چوبی زیبا و جالب توجه توسط مردمان خاسی ساخته شده است. این مردمان، قبیله‌ای در شمال شرقی هندوستان هستند که از این روش خلاقانه استفاده کرده‌اند تا پل‌هایی جالب توجه و جذاب خلق کنند. این افراد این ریشه‌ها را برای حدود 15 تا 30 سال پرورش می‌دهند و با استفاده از آن‌ها، پل‌هایی زیبا می‌سازند. قدیمی‌ترین این پل‌های چوبی حدود 180 سال قدمت دارند.

پل ریچموند، تاسمانیا، استرالیا

Richmond Bridge, Tasmania, Australia

Richmond Bridge, Tasmania, Australia

داستان‌های بی‌شماری پیرامون پل ریچموند در تاسمانیا وجود دارند. نه تنها این پل، قدیمی‌ترین پل سنگی و قوسی شکل در استرالیا محسوب می‌شود، بلکه به عنوان ترسناک‌ترین پل در این کشور شناخته می‌شود. این پل در سال 1825 میلادی توسط زندانیان زندان ریچموند ساخته شده‌اند. طول این پل حدود 41 متر است. این پل در طی قدمت دویست ساله خود، چندین مرتبه مورد بازسازی قرارگرفته است و یکی از بزرگترین آثار تاریخی کشور استرالیا محسوب می‌شود.

پل بریجپوینت، سامرست، نیوجرسی، آمریکا

Bridgepoint Bridge, Somerset County, New Jersey, USA

Bridgepoint Bridge, Somerset County, New Jersey, USA

در شهرستان سامرست ایالت نیوجرسی، چندین پل تاریخی وجود دارند اما این پل سه قوسی که به نام پل میل پوند نیز شناخته می‌شود، قابل توجه‌ترین پل در این شهرستان به شمار می‌رود. قدمت این پل به دهه 1820 میلادی باز می‌گردد و از سنگ‌های تصادفی ساخته شده و بخشی از منطقه تاریخی بریجپوینت محسوب می‌شود. این مکان، قبلا روستایی بوده که برای مزارع قرن هیجدهم و نوزدهم خود شناخته می‌شده است. این پل یک نمونه بسیار عالی از سنگ‌تراشی قرن نوزدهم میلادی است.

پل فرانکفورد، فیلادلفیا، پنسیلوانیا، آمریکا

Frankford Avenue Bridge, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Frankford Avenue Bridge, Philadelphia, Pennsylvania, USA

نام‌های زیادی به این پل داده شده است و باید گفت که بخشی از تاریخ برجسته فیلادلفیا محسوب می‌شود. این پل در تاریخ 1697 میلادی ساخته شده است و دستور ساخت آن را موسس پنسیلوانیا یعنی ویلیام پن داده است. این پل نقشی اساسی در اتصال فیلادلفیا به دیگر شهرها همچون بوستون و نیویورک داشته است. امروزه، این پل به طول 22 متر، قدیمی‌ترین پل در آمریکا محسوب می‌شود که همچنان سرپا است.

پل مگانباشی، ناگازاکی، ژاپن

Meganebashi Bridge, Nagasaki, Japan

Meganebashi Bridge, Nagasaki, Japan

از میان چندین پلی که در روی رودخانه ناکاشیما قرار گرفته‌اند، پل مگانباشی، برجسته‌ترین پل به شمار می‌رود. نام این پل به معنای تماشایی بودن است که ناشی از منظره زیبایی است که این پل در درون آب شکل داده است. این پل با دو قوس خود توسط یک راهب چینی از معبد کوفوکوجی در سال 1634 میلادی ساخته شده است. بعدا از این پل برای ساخت پل نیجوباشی در کاخ امپراتوری در شهر توکیو الهام گرفته شده است. پل مگانباشی در منطقه تراماچی قرار گرفته و قدیمی‌ترین و مهم‌ترین پل سنگی و قوسی در ژاپن به شمار می‌رود.

پل شیطان، آردینو، بلغارستان

Devil’s Bridge, Ardino, Kardzhali Province, Bulgaria

Devil’s Bridge, Ardino, Kardzhali Province, Bulgaria

پل شیطان که پلی قرون وسطایی است در حدود ده کیلومتری شهر بلغارستانی آردینو قرار گرفته است. این پل در سال 1515 میلادی ساخته شده است. پل شیطان بر روی بقایای پلی از دوره رومیان ساخته شده و حدود 56 متر طول دارد که میان دو منطقه اتصال ایجاد کرده است. این سازه قوسی شکل علاوه بر اینکه از روی رود آردا عبور می‌کند، بسیار اسرارآمیز، شیبدار و ایده‌آل است. برخی افراد بر این باور هستند که در اوقاتی از روز می‌توان چهره شیطان را در درون آب مشاهده کرد. برخی دیگر باور دارند که رد پای شیطان روی این پل قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان